EHBO koffer op vakantie

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Eline88, 20 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Binnenkort gaan wij voor het eerst met ons zoontje op vakantie (naar de Canarische eilanden). Ik wil graag goed voorbereid zijn en dan vooral voor het geval er iets gebeurt. Ik zorg ervoor dat ik noodnummers in mijn telefoon heb staan en dat we weten waar de dichtstbijzijnde apotheek en ziekenhuis is, maar wat zijn nou echt spullen die je beter vanuit thuis mee kunt nemen? Ik ga ervan uit dat we daar bij de apotheek ook het een en ander kunnen halen mocht dat nodig zijn, maar sommige spullen zijn handig om direct bij de hand te hebben. Ik heb al een aantal spullen opgeschreven, maar ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Ook als er spullen bij staan die niet direct noodzakelijk zijn, hoor ik het graag! Er moet natuurlijk plaats vrij blijven in mijn koffer voor bikini's enz ;)

Dit is mijn lijstje:
    - Muggenstift
    - Tekentang
    - Aspivenin
    - Pleisters
    - Desinfectie
    - Thermometer (+ alcohol en een paar watjes)
    - Zetpillen
    - Wondsnelverband
    - Wonddrukverband
    - ORS (?)
    - Neusspray (?)

2. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Neusspray voor het vliegtuig!

Ik had op vakantie naar de canarische eilanden paracetamol, thermometer en neusspray bij me. En antimuggenspul. Verder niet.

Als je borstvoeding geeft heb je geen ors nodig.

3. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Een zalfje van bepanthen ofzo mocht er kapotte billen of een schaafplekje komen?
    Zonnebrand en aftersun

4. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
  5. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Oja dat zijn ook handige tips! Ik lees op die link dat zetpillen smelten bij hogere temperaturen, had ik helemaal niet bij stil gestaan.

Is er nog iets anders wat fijn is voor in het vliegtuig naast de neusspray? Ik hou sowieso de speen in de buurt :)

Deel Deze Pagina