het gaat al een hele tijd niet goed tussen ons, en steeds probeer ik het weer en wil ik er voor gaan maar we hebben iedere dag discussies en ruzies.. dit gaat zo niet langer maar we hebben ook nog leuke momenten samen. ik weet het niet meer.. wat is nou wijsheid? vooral met de kids, iedere dag ruzie zien of een slechte sfeer in huis is voor hun toch ook niet goed lijkt me. maar waarom neem ik de stap dan niet om er een punt achter te zetten? misschien te veel gedoe omdat we net een huis hebben gekocht, mijn ouders in frankrijk wonen, ik geen inkomen of iets heb.. hebben jullie ideeen of tips? dank jullie wel voor het lezen iniedergeval. groetjes nien
Allereerst is het iets wat je zelf alleen kan beantwoorden uiteindelijk... ik zie wel een paar opvallendheden - je beide kinderen zijn nog erg jong en snel op elkaar; dit levert natuurlijk ook drukte op en heeft vaak ook tijd nodig. Vaak ook dus extra spanningen - jullie hebben net een huis gekocht; stress en drukte dus nog extra deze dingen zijn vaak al weer oorzaken voor een wat minder goede tijd in een relatie en spanningen. Ik weet natuurlijk niet waar de ruzies over gaan, of jullie goed kunnen praten en tja een dagelijkse ruzie is natuurlijk verre van ideaal. Ik zou als ik jou was de volgende dingen nagaan: - sinds wanneer speelt het probleem? - wat is (meestal) de oorzaak? - hebben we het al goed besproken en is erover te praten? - zou er verbetering kunnen ontstaan vervolgens bespreken en kijken hoe verder tja en de zaken als huis, kinderen, financien, inkomen enz. moeten uiteindelijk niet de reden zijn om als het echt niet gaat te blijven hoor. succes ermee iig H
dank je wel voor je reactie. ik kon nog niet reageren omdat we op vakantie zijn en ik niet iedere dag online kan komen. gister ging best goed, maar vandaag gaat het weer zo klote.. ik weet echt niet meer wat ik moet,het gaat steeds over hetzelfde. het lastige is dat niemand kan vertellen wat ik moet doen, ik gun het nu nog maar even tijd.
ik kom er net ook nog achter dat ik niet eens weg zou kunnen.. ik krijg geen urgentie voor een woning omdat dat niet geldt bij uit elkaar gaan en ik heb nog lang niet het aantal punten(gaat op punten) om kans te maken op een woning. mn ouders wonen in frankrijk,daar kan ik wel terecht maar ik wil de kids niet bij hun vader weghalen.. wat moet ik nou...
Misschien kun je een time out instellen dus toch even een periode met je kids naar frankrijk Jij kunt dan tot rust komen en bedenken wat je wilt en hoe je dat het beste kunt aanpakken en er even met je ouders over praten hij kan even tot rust komen en wellicht ziet hij dan in wat hij anders mist en komen jullie tot nieuwe inzichten
Pfff het ging zo goed maar helaas.. Sinds een paar dagen zijn we weer ruzie aan het maken.. Ik durf het haast niet te zeggen maar ik wil dit niet meer! En praktisch gezien zou ik ook niet weten wat ik zou moeten.. Ik heb geen recht/kans op een woning en kan onze huidige woning ook niet opbrengen. We hadden goeie gesprekken en we luisterde beter naar elkaar maar we stuiten steeds op hetzelfde. En het stomme is ook nog dat we die discussies altijd zullen blijven houden want het heeft ook met zijn werk te maken (marine) en ik dus nergens van op aan kan. Grrrrr ik weet het even niet meer..
Hebben jullie wel een samenlevingscontract? Want dan kun je een scheidingsconfenante op laten stellen en daarmee naar de woningbouw gaan. Dan krijg je wel urgentie. Heel veel sterkte
Sjee lastig, ik herken het wel ergens. Het is gewoon echt heeel zwaar 2 kleintjes! Misschien wat extra rust inlassen? Gewoon even nadenken ofzo?
ik woon toevallig in den helder dus weet hoe de woningbouw hier werkt maar je krijgt hier echt niet zomaar urgentie ook niet als je uit elkaar gaat.
Daarom.. Hier in de omgeving heb ik niemand om met twee kids heen te gaan.. Dus de optie's zijn, ik met de kids en hond naar m'n moeder in Frankrijk of m'n vriend naar z'n ouders en ik ondertussen hier op m'n kop gaan staan voor een huisje. Of de allerlaatste optie een fulltime baan en hopen dat ik genoeg verdien voor een koophuis maar dat kan ik denk ik niet opbrengen qua salaris. We hebben wel weer een gesprek gehad maar ik weet niet hoe lang ik het nog vol kan houden zo. Iedere keer denk ik nu is het de laatste keer maar nee.. Dan komen we steeds op hetzelfde terug. Was er maar iemand die de keuze voor je kan maken en zeggen wat het beste voor je is.
helaas is die keuze moeilijk en aan jou wat ik je wel wil meegeven als tip als je echt weg zou willen en alleen huisvesting hetgeen is wat je tegen houdt kun je kijken of je misschien van iemand kan huren die een woning te koop heeft staan (tijdelijk). heb ik ook gedaan. ik zit hier nu ruim een jaar en kan nog zeker tot juni blijven en ondertussen zoek ik gewoon naar een eigen huisje. succes