Derde zwangerschap en intimiteit

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Koningsgezin, 3 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Hallo dames,

Ik moet dit even kwijt en het zal ook grotendeels door hormonen komen. Maar ik voel mij zo verdrietig en zelfs afgewezen.

Ik ben zwanger van ons derde kindje. Tot 13-14 weken erg misselijk geweest en dus nauwelijks behoefte aan het intiem zijn. We hadden het wel, maar eenmaal tot de daad was de zin er bij hem af. 0,0 gevoel kwam er bij kijken en we deden het alleen maar "droog" zeg maar, waardoor het bij mij down under enorm pijn ging doen. Dit is eigenlijk al vanaf het begin van de zwangerschap. Ik heb al voorgesteld om glijmiddel te gebruiken, maar daar reageert hij niet happig op. Toch heb ik het gehaald en zelfs dat helpt hem (en mij dus indirect) ook niet. Ik probeer het hem naar zijn zin te maken, maar dat helpt niet.
    Gewoon knuffelen doen we ook al niet eens meer. "gezellig" avondje bankhangen betekent voor ons ieder met zijn laptop op schoot. En als één van ons voorstelt om een film te kijken, belanden wij bij een supergeweldadige actiefilm, omdat hij geen zin heeft in komedie films, romantiek of drama (de laatste 2 snap ik nog, maar de eerste vind ik ook leuk en ik heb een gruwelijke hekel aan actiefilms). Toch stem ik maar toe in die actiefilms, in de hoop dat het mee valt. Maar halverwege ben ik al afgehaakt...

In gewoon een knuffel en kus voelt hij ook niks meer voor, het enige intieme wat nog misschien leuk/lekker/gezellig is als seks meer op droge seks lijkt. Ik mis het enorm en voel mij gewoon afgewezen eigenlijk. Praten... Tja, leuk, kunnen we doen. Heeft het zin? Nee! Ik weet het niet meer... Het is dat ik getrouwd ben en ik tegen vreemd gaan ben, maar ik heb heel sterk de behoefte aan intimiteit, al is het maar een knuffel. Om mijzelf nou een knuffel te geven is ook weer zo iets ;)

Stomme hormonen! Was ik maar niet zwanger, misschien had mijn man mij dan ook wat aantrekkelijker gevonden en had hij wel de behoefte aan intimiteit, knuffels en (voor mij ook) leuke films. Bang dat hij mij of de kleine pijn doet, is hij niet.

2. karlijn

karlijn Niet meer actief

Ik kan je verder geen advies geven, maar ah... ik wil je wel een digitale knuffel geven!!! 😙
    Ik hoop dat je het bespreekbaar kunt maken en dat er iets gaat veranderen want kan me voorstellen dat je je eenzaam voelt.
    Veel liefs! Xxx

3. Anto1909

Anto1909 Actief lid

18 aug 2012
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Helaas kan ik je ook geen tips geven of adviezen. Want het moet vanuit gevoel komen en niet op afspraak zeg maar.
    Maar ik wil je ook een digitale knuffel geven!!!
    Ik kan mij voorstellen hoe bagger je je er onder voel.

4. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Thanks meiden. Het moet ook geen dwang worden en moeten. Dat werkt gewoon niet voor ons beide. Praten heeft eigenlijk geen zin. Wat zal er veranderen? Het komt er bij hem kennelijk niet uit. Ik ben voor hem blijkbaar gewoon onaantrekkelijk nu ik zwanger ben, hiervoor namelijk geen probleem.

5. karlijn

karlijn Niet meer actief

Was dit bij je vorige zwangerschappen ook zo?
    Misschien voelt hij zich er ongemakkelijk bij?
    Ik weet wel dat ik mezelf er erg ongemakkelijk bij voel om sex te hebben. 1x geprobeerd rond de 20 weken, maar werd er nou niet bepaald opgewonden van haha.
    Toen hebben we er ook over gepraat en het is nu even goed zo.

Maar het knuffelen, ja... dat kan die toch gewoon doen.
    Doe jij het wel bij hem? Knuffel je hem wel?
    Misschien een keer als die uit het werk komt, zeg iets liefs en knuffel hem.
    Misschien gaat die het daarna ook wel zelf doen?
    Ja ik weet het natuurlijk niet, ken jullie ook niet persoonlijk haha.

Deel Deze Pagina