Maar over de reacties... Ik had de aanvraag om zijn achternaam over te nemen ingediend bij de gemeente en daar heeft mijn schoonvader jaren gewerkt, dus hij werd gebeld dat ik mijn naam wilde veranderen in hun familienaam, hij belde weer naar ons met hoe zit dat en waarom? Hij snapte het in ieder geval niet.. Als hij het al niet snapt... Oke? Een dorp waar iedereen, iedereen kent.... Want privacy regels houden ze zich niet aan? Dan begrijp ik wel een beetje dat je bang bent voor reactie's. Vervelend als de omgeving zo op de lip zit.... Maar hopelijk lukt het je wel om te doen wat je wilt?
Je partner kan het graag willen en je kunt het fijn vinden voor je kinderen, maar..... sta je er zelf ook echt achter? Dit vraag ik eigenlijk omdat andermans mening blijkbaar erg belangrijk voor je is. Als je het echt wilt.... gewoon doen dus. Lekker belangrijk wat een ander vindt en zegt. Ik kan het me wel voorstellen, ben zelf erg behoudend en streng opgevoed inlc. 3 dagen volkomen genegeerd worden als ik niet luisterde etc, maar ben ook erg bang van andermans reactie's. Vooral van familie, een beetje het gevoel om afgewezen te worden. Gelukkig weet ik dat dit niet normaal is, maar TO kan dus wel heel erg graag haar naam willen veranderen en toch bang zijn van reactie's. (Ben jaloers op mensen die lak hebben aan anderen, )
Ik ben getrouwd, heb niet dezelfde achternaam als mijn kinderen (heb m'n eigen naam aangehouden) maar dat geeft helemaal gen problemen ofzo.