Achternaam vader EN moeder?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Stefanie83, May 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

Jul 20, 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Luca79: Ik denk er echt precies zo over als jij. Ik zie ook steeds mijn irritante schoonvader erbij en ik wil mijn kind helemaal niet linken aan hem. :x

2. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    Ik vind het persoonlijke een beetje een ouderwetse gedachte dat de kinderen de naam van de man zouden moeten krijgen. Maar dat moet iedereen voor zich weten natuurlijk.

Als je in nederland niet getrouwd bent krijgt het kind automatisch de achternaam van de moeder, als je niks vast hebt laten leggen.
    Als je in nederland wel getrouwd bent krijgt het kind (als je niks regelt) automatisch de naam van de vader. Wat in ons geval heel erg raar zou zijn aangezien mijn man, mijn naam aan heeft genomen. Wij hebben dus ook in mijn zwangerschap moeten regelen dat onze dochter mijn achternaam zou krijgen.

Dus dat je je kindje de naam van je man geeft, zodat als je ooit gaat trouwen je allemaal dezelfde naam hebt is onzin, want je kan er ook voor kiezen dat je allebei jouw naam aanneemt.

En dat mannen het macho achtig niet kunnen verkroppen dat het kind de naam van de vrouw krijgt, vind ik juist een beetje mieterig ;)

3. Jeal

Jeal Actief lid

Mar 2, 2009
    305
    0
    0
    Wij hebben er ook voor gekozen om onze dochter de achternaam van haar vader te geven. Een goede keuze. Maar ik begin het toch een steeds gekker idee te vinden dat mijn dochter een andere achternaam heeft als mij...... maar ja mochten we ooit gaan trouwen dan wil ik wel de naam van mijn partner aannemen, dus dat zou dan weer betekenen dat onze dochter een andere naam heeft als ons....

Dus maar snel gaan trouwen ;)

Share This Page