achternaam vader of moeder?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door inkie, 30 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nadje

Nadje Actief lid

7 okt 2005
    335
    0
    0
    Ik kan me voorstellen dat het voor sjarrel niet leuk is zoiets te lezen, vooral niet nu ze zwanger is. Het is als je zwanger bent niet iets waar je aan wil denken, dat je je kind zonder je partner waar je van houdt moet opvoeden. Lijkt mij een nachtmerry. Moet er wel eerlijk bijzeggen dat ik ook al een paar keer mijn bedenkingen heb gehad, aan de hand van wat Sjarrel soms schrijft, doet me erg aan mijn exman denken!

2. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    Sta idd wel ingeschreven en heb idd dus een vangnetje....
    hoop alleen dat het niet zo ver hoeft te komen....
    maar jah je weet maar nooit...
    hoop gewoon dat ie veranderd en gebeurt dit niet...
    dan zijn er andere oplossingen...
    Mijn baby is in ieder geval het belangrijkste...
    maar ik probeer toch een goede start met papa...
    niet geschoten altijd mis... toch?

inderdaad niet leuk Nadje, maar jah het is nou eenmaal zo...
    Ik heb er vaak genoeg ook mijn twijfels bij...

3. Nadje

Nadje Actief lid

7 okt 2005
    335
    0
    0
    Kan ik me voorstellen hoor!
    En tuurlijk probeer je een goede start met de vader te maken, misschien draait ie compleet bij als de kleine er is, mannen hebben vaak pas echt iets met de baby als ie geboren is.
    Hoop voor je dat het allemaal goed komt! En goed van je dat je toch ingeschreven staat.

4. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    ben blij te horen sjarrel:)

en natuurlijk..niet vergeten dat het voor mannen ook een grote stap is!! die van mij is 33, en komt niet meer van de xbox af, die heeft denk ik het idee dat als de baby er is, zijn hele leven stopt, hoe graag hij de baby ook wilt, hij poept echt zwaar in zijn broek.. we waren ook lekkere feestbeesten, makkelijke baan, veel reizen, dat is ook gestopt nu natuurlijk voor beide, en hebben het er echt wel moeilijk mee, ik ken een jongen hier van net 21, en die gaat er een stuk makkelijker mee om dan die van mij, dus je weet maar nooit, hij draait vast bij als hij eenmaal zijn eigen kind in zijn handen heeft:)

5. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Ons kindje heeft mijn achternaam, en mijn man heeft ook mijn achternaam gekozen...nieuwe tijden hahaha :)

6. Nadje

Nadje Actief lid

7 okt 2005
    335
    0
    0
    das heel modern :) wist dat het kon maar nog van niemand gehoord die het ook gedaan heeft. Leuk!!

7. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Komt volgens mij ook niet vaak voor.
    Bij het in ondertrouw gaan vroegen ze mij welke naam ik wilde...
    Ik zei gewoon mijn eigen naam, toen vroeg mijn man mag ik de naam van mijn vrouw? Ja dat kon hahaha
    Maar volgens mij word het niet standaard gevraagt aan de man.
    Is soms wel eens moeilijk hoor...
    In het ziekenhuis bijv. zijn ze niet in staat de naam van mijn man aan te passen, van een vrouw wel maar een man is ongebruikelijk :)
    Geeft problemen met de declaratie naar het ziekenfonds toe :confused:

8. Nadje

Nadje Actief lid

7 okt 2005
    335
    0
    0
    Zal ook nog wel even duren eer het ingeburgert is en je er zonder problemen gebruik van kunt maken.
    Maar eigenlijk zou het geen probleem mogen zijn.

9. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    vorige week zijn wij naar t gemeentehuis geweest en wij hebben ook gekozen voor mijn vriend zijn achternaam.
    voor ons was dit ook logisch, niet dat wij DE regels van vroeger hierin willen volgen. Maar meer omdat het in onze situatie (zonder toestanden van reputatie, naar doorgeving etc-) en voor ONS goed voelt.
    Persoonlijk vind ik dat het voor elk stel aankomende ouders anders is en wil hiermee absolut geen voorkeur kiezen...........

10. Batchie

Batchie Fanatiek lid

6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    Ik wilde heel graag dat ons kindje mijn naam kreeg, wij zijn thuis met 3 zusjes en mijn vaders broer heeft ook een dochter dus onze naam houd op, terwijl er bij mijn vriend in de famillie geeneens meisjes zijn. Maar toen we gingen erkennen heeft hij tegen die vrouw gezsegd doe maar mijn achternaam (de zijne dus) Op zich heb ik er geen problemen mee, maar ik voel me de laatste tijd er niet echt meer bij horen.. Kind en pa hebben dezelfde naam en ik niet.. klinkt raar he? of ligt dat alleen aan mij? :oops:

11. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Maar waarom heeft hij dat gezegd als jij graag wilde dat het kindje jouw naam zou krijgen? :(

Tuurlijk hoor je erbij! :D Wat maakt zo'n naam eigenlijk uit? ;) Maar je bent niet de enige, kijk maar naar alle vorige berichtjes! Als het echt belangrijk voor je is, kun je toch ook zijn naam aannemen?

12. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Wij gaan over 3 weken een geregistreerd partnerschap aan en mijn kindje krijgt ook de naam van zijn vader. Vind het prima zo. Ik houd gewoon mijn eigen achternaam. Heb altijd al gezegd dat ik nooit iemand anders zijn naam zou aannemen. Ben daarin nogal geemancipeerd.
    En voel me dus zeker niet buitengesloten.

Deel Deze Pagina