Nog 2 namen over... HELP!

Discussion in 'Babynamen' started by Eef83, Aug 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Welke naam:

1. Sophie

2. Faye

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Eef83

Eef83 Lid

Aug 20, 2006
    26
    0
    1
    Inmiddels alweer 31 weken zwanger en we zijn er nog steeds niet uit! Wat vreselijk!

We twijfelen nu tussen 2 namen:

Sophie

Faye (uitgesproken dus gewoon als Fee)

Onze bedenkingen:
    Sophie: top 10 naam, er zullen dus meerdere kinderen in de klas mogelijk zo heten. En kennissen van ons hebben een dochtertje Sophie.

Faye: klinkt niet heel nederlands, heb ergens het gevoel dat mensen er een aso-associatie mee hebben. Oja, Fay vind ik zelf mooier maar dat komt er bij mijn man niet in. Die wil het perse met een e erachter.

Faye is nu favoriet omdat het niet een top 10 naam is... maar misschien klinkt sophie wel 'liever'. En ben bang voor het 'aso-effect' van faye. (of is dit gewoon een stomme hersenspinsel van me)

Pffff lastig!

Wie kan me helpen (liefst ook nog met toelichting) :)

2. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Ik vind Sophie veel mooier! Idd wel populair nu, maar het is een tijdloze naam.

En idd, die 'aso-associatie' heb ik dus wel een beetje met Faye..:)

3. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Faye. En ik vind het geen asociale naam, ik vind het een lieve naam.

4. sjudith

sjudith VIP lid

Dec 19, 2007
    13,031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    absoluut Sophie :)

5. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Sophie vind ik mooier.
    Maar ik vind Faye absoluut geen aso naam ofzo.

6. 4days

4days Niet meer actief

Inderdaad! Ik vind Sophie een tijdloze naam, terwijl Faye echt een mode-hype is.

7. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    ik heb gekozen voor Sophie, maar had voor Fay gekozen achter geen e achter had gestaan

8. nony

nony Fanatiek lid

May 4, 2007
    3,308
    241
    63
    nh
    Ik had deze namen ook op mijn lijstje staan en als ik had moeten kiezen hadden we voor faye gekozen....
    vind het een hele lieve naam, en met de sophie dikke kans dat er nog 3 in de klas zitten...

9. made

made Bekend lid

Jan 5, 2010
    735
    0
    0
    verkoopster in een lederwaren winkel
    ergens in noord holland
    Wat grappig om te zien dat iedereen een andere mening heeft....is maar goed ook anders hadden we allemaal dezelfde naam.
    Ik heb voor Faye gekozen: vind het zelf mooier inderdaad met e erachter en ik persoonlijk vind het absoluut geen aso naam....integendeel.
    Ik wens jullie veel succes met het maken van een keuze.

10. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Sophie! Ben echt helemaal weg van die naam :D

11. Pris

Pris Fanatiek lid

Sophie!

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Zeker weten Sophie! Faye vind ik helemaal niks.

13. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    Sophie! Ik vind Fay ook mooi, maar Faye zou ik dus uitspreken als Feeje. Lijkt me niet de bedoeling ;), maar denk dat ik zeker niet de enige zou zijn.

14. Mamase

Mamase Bekend lid

Dec 11, 2009
    957
    1
    16
    NULL
    NULL
    Sophie vind ik het mooiste!

Faye vind ik absoluut geen aso-naam! Eerder een naam die nu heel erg in is. Daarbij is de kans dus ook aanwezig dat ze er bij nog één in de klas komt.

Ik werk op een basisschool en van de ruim 300 leerlingen heet er maar één Sophie. En nee, er zitten niet alleen maar buitenlandse kinderen op. Het is wel een populaire naam, maar ik zou in jouw omgeving kijken of er al veel sophietjes rondlopen. Als dat niet het geval is zou het mij niet belemmeren om hem te kiezen. Er zit geen enkele Fay bij ons op school.

Ik zou kiezen wat jullie het allerliefste horen. De kans bestaat altijd dat ze bij een naamgenoot in de klas komt.

15. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Sophie en Faye zijn namen waar altijd wel een naamgenoot bij kan komen in de klas op de sport.

Je weet het toch niet, mijn eigen naam hoor je nooit, maar ik had toch ooit op het hbo een klasgenootje met dezelfde naam!

Ik vind Sophie wel een veel mooiere naam dan Faye, ik zou dus Sophie kiezen!

16. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Oehhhh moeilijk! Deze namen vind ik allebei heel erg leuk! Ik heb toch voor Faye gestemd. Hoewel ik Sophie ook geweldig vind!

17. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Ik zou voor sophie gaan en zou het als sofie schrijven..

18. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

Apr 19, 2006
    818
    0
    16
    Sophie! Zekerweten. Bij Faye zou ik het uitspreken als Faajuh, en volgens mij is het de bedoeling dat het als Fee uitgesproken word, toch?

19. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hadden indertijd met de spelling hetzelfde dilemma... En beiden gaven we NIET toe aan elkaar... (ik vond Fay ook mooier, net als jij ;) ) .

Uiteindelijk is het daarom bij ons Fae geworden. Ik heb zelf wel wat met het oude Ierland en ik vond deze spelling daar dus wel wat aan doen denken :) .

Als aso naam heb ik het nooit gehoord eigenlijk. Wel als 'prinsesje Faye' door de Pfaffs ;) . En als 'hippie naam' door de spelling als Fee (maar die spelling viel sowieso af voor ons ;) ) Maar oke.

Ik vond het ook wel leuk dat de naam door deze spelling wat unieker was.

Sophie zou voor ons sowieso te hoog staan in de 'top lijstjes' .

--> bij dit kindje hadden we overigens weer lange strijd over de spelling *zucht* maar gelukkig zijn we eruit ;) .

20. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    1,169
    0
    0
    sophie of sofie

Share This Page