Achternaam veranderen van mijn baby

Discussie in 'De lounge' gestart door Rundeeprunwild, 1 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Ja nja hem maakt het geen zak uit welke achternaam ze heeft.. Tis dat ik het wou toen omdat ik d8 dat het weer goed zat tussen ons.. Heeft voor hem geen waarde, voor mij wel

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

tuurlijk heeft hij haar WEL erkend anders kan ze toch nooit zijn achternaam hebben

3. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Hij wordt toch niet minder haar papa als ze niet meer dezelfde achternaam hebben?

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja weetje ik bedoel als t voor jou echt waarde heeft ( maar goed dit is weer mijn mening hihi ) Dan laat je het nu ook zo je hebt haar die achternaam tenslotte toen ook niet voor niets gegeven toch?

Neem aan dat je dat niet doet omdat het zo'n ongelofelijke zak is toch?

5. Rundeeprunwild

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Dames bedankt voor jullie reacties.. het wordt m sowieso niet de komende jaren dus ik weet genoeg denk ik.. Achternaam maakt hem niks uit.. mij wel.. Was alleen benieuwd over hoe zoiets in zn werk ging:)

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ow nee maar zo bedoel ik het ook niet hoor:)

Bedoel meer zoals k net al zei als het echt waarde heeft voor TS waarom ze dan in eerste instantie wel zijn naam gekregen heeft en nu ze uit elkaar zijn ze de naam alsnog wil veranderen.

Als hij echt niet zo'n aardig persoon is ( had ik ) mijn kindje zijn achternaam sowieso al niet gegeven.

Maar nogmaals dat is mijn mening:D
    En bedoel er verder niks lulligs of kwaads mee en tis ook niet mijn bedoeling om een discussie uit te lokken.

7. coon

coon Bekend lid

18 apr 2011
    931
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen mijn ouders gescheiden waren heeft me moeder een aantal jaar later onze achternaam lateen veranderen in die van haar.ze heeft nooit gezegt wat het koste maar wel dat het een hoop geld was.

nu been ik bijna 4 maanden geleden bevallen en was bij de aangifye van onze dochter 1 letter verkeerd gelijk gemeente gebeld het kon allen verandert worden als we naar de rechter gingen.we hebben toen een advocaat gebeld om te horen hoeveel het ging kosten het kan inderdaad lang duren alles bij elkaar we wij zouden ongeveer 1000euro kwijt zijn daar aan.gelukkig voor ons is het niet zo ver gekomen we zijn weer naar de gemeente gegaan en gelukkig wilde die gene die de formulieren had gemaakt het veranderen omdat mijn mijn eerlijk was.

sorry voor de fouten zit op me tel

8. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Die link die gegeven is staat heel veel in, daarmee kun je ook de brochure (met nog meer details) downloaden. Veranderen voor die 5jr kan wel, maar alleen in uitzonderlijke gevallen en heel zwaar wegende redenen.

9. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik bedoelde natuurlijk het gezag duh :p

Hij kan dus niks beginnen als TS de achternaam na 5 jaar wil veranderen. Snap eerlijk gezegd ook niet dat sommige mannen/gezinnen niet meteen het gezag aanvragen na de geboorte. Er zou maar iets gebeuren. Stel TS overlijd en er is geen gezag geregeld is papa mooi de lul

Kleine moeite om dat te regelen vind ikzelf, vooral voor je rechten als papa zijnde. Als hij het gezag had geregeld kan TS over 5 jaar niet zo makkelijk de achternaam aanpassen, en doordat hij het niet heeft geregeld dus wel

10. Rundeeprunwild

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Nee geeft mij een beter gevoel met oog op de toekomst.. Miss ooit een nieuwe relatie ofzo. Op het moment dat ik besloot dat ik haar zijn achternaam wou geven was ik ervan overtuigd dat ik de rest van mijn leven bij hem zou blijven

11. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    OK:)

12. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

precies !

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja oke zo snap ik het ook wel:D

Wilde trouwens zelf wel mijn achternaam veranderen maar dat ging 1000 euro kosten:$

En dan moet de koningin t zelfs nog goedkeuren.

Toen heb ik besloten ( toen man en ik gingen trouwen ) Om zijn achternaam aan te nemen. Nu blijft mijn meisjes naam bestaan hoor op mn ID kaart enzo. Maar op post etc heb ik naam van mijn man.

14. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Tja, ik weet alleen dat je de achternaam van je kind kunt wijzigen als je gaat trouwen, maar gezien de situatie juist de andere kant op gaat... Wel erg jammer en vervelend, wil je veel succes wensen!

15. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik heb de achternaam van mijn dochter laten veranderen, ze wilde het zelf. Bio had last van losse handjes en was hiervoor veroordeeld en had een contactverbod ook was hij door de rechter uit de ouderlijke macht gezet. Desondanks kon haar achternaam pas na 5 jaar alleen voor haar zorgen veranderd worden en moest zij zelf moeilijke gesprekken aangaan waarom ZIJ haar achternaam wilde veranderen (in een kamertje in het gemeentehuis bij 2 mensen die de beoordeling doen uit naam van de koningin, zonder mij erbij), ze was op dat moment 7 jaar en werd sinds haar 4de woest als mensen haar bij haar eigenlijke achternaam noemde (ik had anders haar achternaam niet laten aanpassen). Het is een emotionele achtbaan waar je door heen gaat en de kosten zijn hoog, ik heb 550 euro moeten betalen (inmiddels is het verhoogd) en dat wordt niet vergoed uit speciale bijstand potjes.
    Bio werd om zijn mening gevraagd en dit wordt meegewogen. In ons geval heeft bio er niet op gereageerd dus was het sneller geregeld.

Bedenk je goed wat je doet tegen die tijd, is haar bio gewoon een lieve vader, ga dan al die narigheid niet aan en bespaar jezelf de kosten.

16. Rundeeprunwild

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Ja ik ben ook van plan om gewoon af te wachten hoe hij de komende tijd met de kleine omgaat hoor:)

17. Rundeeprunwild

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    We (of tenminste ik) waren van plan om te gaan trouwen en dan gaat het automatisch..

18. Rundeeprunwild

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Meiden dank voor jullie reacties, ik weet genoeg,

hier kan een slotje op..

Deel Deze Pagina