kerstmarkt keulen of dusseldorf

Discussie in 'De lounge' gestart door janette, 23 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Misschien ene beetje vroeg maar moet vooruit plannen en laat wel eerst de sint in huis voordat de kerstman binnen mag komen maar
    welke kerstmarkt is het leukste om heen te gaan
    we willen 1 dag, smorgens met de trein heen en savonds weer terug....

reistijd scheelt 20 min dus daar gaat het niet om.

tips zijn welkom

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik zou voor Dusseldorf gaan, dat is zoooo gezellig, leuke kerstmarktjes gezellige kraampjes .. er hangt een bepaalde sfeer .. heerlijk :D

Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat wij ieder jaar met ze alle gaan ( oude traditie van vele generaties terug ;) ) maar ik vind het er super :D

Wij gaan altijd met de bus, ook ideaal trouwens :D

3. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Keulen :D Geweldige stad ook!

groetjes Setje

4. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    hen ik ook aan zitten denken maar dan zijn we langer onderweg en moeten dus nog eerder de deur uit

met de trein kunnen we om 7/7.15 uur weg en met de bus om 6.15;)

5. chantal1984

de bus die wij boeken gaat om 7.15 weg uit ned en vertrekt weer uit dusseldorf om weg om 18.00 ( ongeveer )

6. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    met de trein ben je wel iets sneller, heb je meer aan je dag daar. En de trein is ook comfortabeler dan de bus.

groetjes Setje

7. chantal1984

Weet je wat ik juist weer een voordeel vind aan de bus dat je gewoon je spullen in de bus kan laten leggen ( uiteraard geen waardevolle spullen ;) ) maar wij nemen altijd een broodje mee bv en als je dan wat drinken en zo over houd dan is het handig dat je daar niet mee hoeft te slepen ..

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

keulen is leuk maar erg verspreid dus ver lopen. dit jaar gaan we naar dusseldorf zijn we nog nooirt geweest en ieder jaar gaan we naar öberhausen doen we al jaren eerst in de morgen shoppen in centro (supergroot winkelcentrum) en daarna naar buiten kerst inkopen doen nadeel is alleen dat je veelste veel uitgeeft ( altans ik dan ;) )

9. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Oberhausen is leuk!!!! een paar jaar geleden ben ik een paar keer naar Essen geweest, ook errug leuk.

Weet nog niet waar we dit jaar heen gaan, denk weer Oberhausen

10. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik ben meerdere keren in beide steden geweest maar ik vind Keulen absoluut véél leuker !

Veel plezier (welke je dan ook kiest!)

11. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Keulen, absoluut!

12. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Keulen is absoluut leuker!

13. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Ben 2 jaar terug in Dusseldorf geweest en vond het erg leuk, de kraampjes, verschillende optreden, de sfeer....ja ik vond het echt de moeite waard :D

Ben nog nooit in Keulen geweest dus kan daar niks over zeggen ;)

14. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

5 jan 2009
    727
    0
    0
    Wij zijn 2 jaar geleden in Dusseldorf geweest en vonden dit erg leuk! Dit jaar hebben we weer een dag geboekt! We zaten ook te twijfelen met Keulen maar aangezien dat nog wat verder is en we weten dat Dusseldorf leuk is hebben we hiervoor gekozen.(vorig jaar Brussel was ook erg leuk!) In de eerste instantie wouden we ook met de trein gaan maar (op zaterdag) gaat de hispeed rond 17.30 terug en als je later gaat ben je veel meer geld kwijt. Het goedkoopste kwamen wij rond 50 euro p.p.(trein) uit en met de bus is dat 23 euro. We gaan dan om 07.30 weg en rond 17.00 weer vanuit Dusseldorf weg. 2 jaar geleden waren we met Langhout gegaan, was goed bevallen! Bus met kerstlichtjes versierd en een kerstfilm onderweg, dus dan kom je al helemaal in de kerstsfeer! En het voordeel was dat hij ook pas rond 19.30 wegging dus heb je nog een stuk langer! Helaas ging hij op de dag dat wij willen gaan niet vanuit onze woonplaats dus hebben we de busreis geboekt via milot.
    Succes met beslissen :D

15. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Bedankt voor alle reacties!

We zijn al meerdere malen in Keulen geweest en dat vonden we echt helemaal niets :) (Komt misschien ook omdat we erg vaak in Keulen zijn geweest en Keulen dus een beetje beu zijn hihi.

We willen graag met de auto ook omdat we dit veel prettiger vinden dan een bus of trein. Ook willen we na deze dagen misschien nog even verder rijden en andere steden bezoeken. Daarnaast hebben we een tankpas, dus het kost ons niets.

We zijn er nog niet helemaal uit waar we heen gaan, ben nu gewoon aan het kijken waar ik een mooi arrangement voor kan vinden!

16. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Grappig hoe het kan verschillen. Ik heb in Keulen gewoond, kom er nog steeds meerdere keren per jaar en ontdek nog telkens wat nieuws. Raak echt niet uitgekeken op die stad. Vind Düsseldorf (net als bijv. Bonn) echt veel saaiere plaatsen.

Denk je wel aan je Milieusticker voordat je het centrum van een Duitse stad inrijdt? Ben het met je eens dat je makkelijker met de auto kan gaan dan met de trein. Ben één keer met de ICE naar Keulen geweest, maar daar doe je echt veel langer over dan met de auto

17. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    Als ik nu uitreken hoe lang ik met de trein onderweg ben is dat een kleine 3 uur, met de auto ben ik dna nog niet nederland uit....dus ligt er denk ik aan waar je woon

ik dnek dat we toch naar dusseldorf gaan....bedankt alsvast voor jullie reacties.....
    kan nu al uitkijken naar de gluwein en bretsels....

18. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Ik heb meegerekend dat de ICE erom bekend staat dat ie eigenlijk nooit op tijd rijdt (inside NS gegevens en ook m'n eigen ervaring, wij hadden een paar uur (!) vertraging). Ik reken vanaf 't midden van 't land en dan zijn we er met de auto in 2 uurtjes (buiten de spits en ff doorblazen in Duitsland). Met de ICE red ik dat bij lange na niet.

19. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Heb even gechect, met de ICE doe ik er al 3,5 uur over zónder vertragingen, vandaar dat wij met de auto gaan.

20. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Als wij met de trein gaan (mits de trein stipt op tijd rijdt) doen we er in totaal 4 uur over. Met de auto doen we er nog geen 2,5 over.

Minke: Wat leuk dat je ook in keulen hebt gewoond. Wij hebben er zelf niet gewoond maar mijn schoonouders en zwager wel.
    Ik vind Keulen wel een leuke stad hoor maar ik vond de vorige jaren de kerstmarkten een beetje suf.

Goed dat je het zegt van die sticker, we moeten nog een nieuwe ophalen. Ik geloof dat die we er nu op hebben niet meer geldig is.

Deel Deze Pagina