Vernoemen

Discussion in 'Babynamen' started by Dani84, Sep 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Het is ons eerste kindje en we willen graag 2 namen. Nu vind ik vernoemen wel heel erg leuk, maar bij een meisjes naam is dit gelukt, maar bij een jongens naam lukt ons dit niet..

Is het raar om het bij de een wel te doen en de ander niet?

Wij hebben als meisjes naam Joëlle afgeleid van Johanna en Elisabeth.

Nu zitten we te twijffelen over een jongens naam. Moet dan afgeleid worden van Bart en Rob(ert.. ) Nu zijn we er nog niet helemaal uit maar m`n man vind Jarno heel mooi.. ik iets minder ik vind dan Jarne wel leuk... maar deze is dan niet vernoemd..

Is dit raar? Wat moeten we hiermee? Iemand tips?

Liefs Dani

2. 4days

4days Niet meer actief

Maar wat is dan precies de regel die jullie hanteren met vernoemen? Want voor mij blijkt uit de naar Jarno niet echt dat het om een Rob gaat... Er zitten twee dezelfde letters in ja, maar daar is ook alles mee gezegd...

3. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou gaan voor een naam die je mooi vindt ...

4. Dani84

Dani84 Niet meer actief

haha nee die naam is dus niet vernoemd.. maar onze meisjes naam wel..

5. Eef79

Eef79 Actief lid

Jun 4, 2008
    216
    0
    0
    Begeleider VG / GGZ
    Flevoland
    Wij hebben vernoemd door Jelte er 2 namen bij te geven...
    Jelte Aalt Berend dus.
    Toch een eigen naam en geen probleem met het vernoemen!

6. berbel

berbel Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    2,800
    96
    48
    Robart

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Eigenlijk vind ik de meisjesnaam ook niet heel erg duidelijk vernoemd hoor. Dus dan zou het allebei niet vernoemd zijn..
    Maar dat kan aan mij liggen natuurlijk..

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,814
    3,340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    maakt toch niet uit? Niemand die dat toch weet? Ik geloof dat ik het probleem niet zo zie?
    Ik bedoel; er is niemand die je kwetst ofzo omdat je een meisje wel vernoemd maar een jongen niet, het wordt tenslotte OF het 1 of het ander. De moeders zijn misschien vereerd dat ze vernoemd zijn, als ze het te horen krijgen, maar de vaders hoeven toch niet 'beledigt' te zijn omdat ze niet vernoemd zijn?
    Dat jullie dat eigenlijk wilden doen, is voor hun toch niet vanzelfsprekend?

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou vooral in de eerste plaats gaan voor een naam die je mooi vindt. Dat vernoemen is leuk als extraatje en als je er een naam als Joelle van kunt maken, snap ik dat je het doet, (vind ik een leuke naam namelijk). Maar van Rob en Bart... pfff.
    Als je het echt toch graag wilt vernoemen, zou je er een leuke naam bij kunnen zoeken als roepnaam en deze namen er extra bij, maar ik zou me niet in al te veel bochten wringen hoor... Het is jullie kind en het moet de rest van z'n leven met die naam door...

10. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    2,894
    1
    0
    Multitasker
    Ga voor een naam die je leuk vind!
    Een naam bedenken van Rob en Bart is toch wel erg moeilijk, tenzij je op Robert of Robart wilt uitkomen...
    En dan erbij, je krijgt toch óf een jongen óf een meisje, niet allebei. Dan zal het ook niet opvallen als je je meisje wel vernoemd maar je jongen niet.

11. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey

bedankt voor jullie antwoorden. idd t is of een jongen of een meisje haha
    We gaan nog even verder met denken.. ;)

groetjess

Share This Page