Hoi, ik heb een vraag weet alleen niet of dit de juiste plek is...Ik heb twee kinderen zijn 5 jaar jong debiologise vader van de mannetjes heeft de kindjes niet erkend, mijn ouders hebben mijn kindjes aangegeven bij de gemeente wettelijk gezien hebben ze geen vader na 4 jaar alleen te zijn geweest met de kindjes heb ik een hele lieve zorgzame man leren kennen we willen deze zomer trouwen en zijn flink aan het oefenen voor nog een wondertje ,maar nu is mijn vraag wij willen de tweeling ook heel graag op zijn naam krijgen omdat ons eventuele kindje ook zijn naam krijgt...en daar de jongens oficieel geen vader hebben (ze zien mijn vriend als hun vader zeggen zelfs papa doen ze geheel uit zich zelf) vroeg ik me af of het zou kunnen als ik hem de kindjes liet erkennen als zijn eigen kinderen : kan dat ?..we houden vreselijk veel van elkaar en van de kids en zouden dat zoo graag willen ook voor ons gevoel maar ook voor de kinderen zodat ze allemaal het gevoel hebben dat ze bij elkaar horen en allemaal even belangrijk zijn voor ons.. ik hoop dat iemand me daar een antwoord op kan geven alvast heel erg bedankt.. liefs Brit
Het is je eigen keuze....ik snap dat je voor het hele gezin graag 1 naam wilt. Maar persoonlijk zou ik het niet doen. Je kent deze man nog maar 1 jaar...en wat als het mis gaat...dan hebben je kinderen nog steeds zijn naam.
Ja het kan wel dat je kindjes zijn achternaam gaan krijgen zelfs nog op latere leeftijd ook hoor. Hoe precies weet ik niet, maar heb dit vaker gezien en er is geen vader die ze heeft erkend. Persoonlijk zou ik er alleen even mee wachten aangezien jullie nog kort bij elkaar zijn, hoe lief of geweldig hij ook is. Je kan altijd even googlen of bij de gemeente uitzoeken wat ervoor moet gebeuren zodat je precies weet wat je moet doen en hoe lang het duurt. Zodat je het altijd kan doen wanneer passend. Ik zelf zou wachten tot er een ander kindje is en afhankelijk of jullie trouwen en jij ook zijn naam gaat dragen. Want dan snap ik dat het voor je kindjes wel invloed heeft dat ze dezelfde naam dragen. Maar een jaar vind ik eigenlijk nog te kort om te bepalen dat je kindjes een naam dragen van iemand die hen niet heeft verwekt en misschien wanneer de verliefdheid over een half jaar over is uit beeld verdwijnt. Succes
Hoi,, bedankt voor jullie reactie´s....het zijn ook nog maar plannen voor in de toekomst en niet voor het heden ben gewoon een beetje rond aan het snuffelen over het hoe en wat en wat er bij komt kijken als we het op de gewone manier doen moet hij sowieso 2 jaar eerst voor de kinderen gezorgd hebben en worden ze geadopteerd door hem zeg maarr. dat stukje heb ik al een beetje uit gedokterd..zal sowiezo nog wat tijd over heen gaan voor we op dat punt zijn.. maar vroeg me dus gewoon af of het ook anders kon door bijvoorbeeld gewoon te erkennen dat weet ik dus niet... dankje liefs Brit
tja hun vader heeft ze verwekt en is ook uit beeld verdwenen ...we wachten er ook mee tot we getrouwd zijn en er eventueel een ander kindje bij komt dat is ook de bedoeling maarprobeer het een beetje op een rij te krijgen zodat ik weet wat er op me af komt.. liefs
Ik weet dus niet hoe dat precies zit. Maar ik werk bij Jeugdzorg ik heb een een moeder waarbij haar kind na 2 jaar in een pleegezin is geplaatst biol. vdr nooit erkent. Zij heeft een nieuwe vriend en daar ondertussen 2 kinderen mee. De oudtse 2.5 jaar. Het kindje in het pleeggezin draagt nu de achternaam van de vriend, terwijl zij het eigen kind 1 keer in de maand ziet. Dus moet wel kunnen dan voor jou neem ik aan. Wel goed dat je er over nadenkt dat dit van invloed is voor je kinderen. Want kan me ook voorstellen dat jullie (getrouwd zijn) en een kind krijgen en dat jouw kinderen daar iets bij voelen x
hoi, ik heb hetzelfde gehad.je kan hem gewoon je kinderen laten erkennen. ik ben ook 2 jaar alleenstaande ouder geweest en mijn zoontje had ook alleen mij als ouder. bij ons ondertrouw is mijn zoontje "getrouwd"en deat vindt ie nog steeds heel erg bijzonder. er zaten geen kosten aan en de biologische vader heeft niets te zeggen. geniet er lekker van.gelukkig zijn er ook nog schatten van mannen.
Volgens mij moet hij de kinderen dan adopteren. Het kan wel in ieder geval. Ik weet niet of je daarvoor per se getrouwd moet zijn, maar dat maakt het in ieder geval wel wettelijk gezien makkelijker. Een vriendin van mij heeft toen ze klein was ook de achternaam van haar stiefvader gekregen. Later, toen ze een jaar of 25 was en wilde trouwen, wilde ze van die naam af, omdat het toch niet zo'n lieve man bleek te zijn, toen heeft ze zelf kunnen regelen dat ze de achternaam van haar moeder weer kreeg.
Volgens mij moet je partner inderdaad dan de kindjes adopteren. Ik weet niet of je daarvoor getrouwd móet zijn en ook niet of hun achternaam dan nog wijzigt, maar ik weet wel dat hij dan voor 100% juridisch en wettelijk de vader is van je kindjes. Zo doen ze het in ieder geval ook bij lesbische koppels als één van de 2 zwanger is geraakt bijv via IUI. Denk dat het veel scheelt ook dat de biologische vader van je tweeling ze niet erkend heeft. Trouwens, heb jij in je eentje een tweeling opgevoed? Respect!
Oke dan zou het dus allebij kunnen wij gaan deze zomer trouwen dus zou heel mooi zijn als het ons tegen die tijd zal lukken..zou heel mooi zijn...hij is vreseijk lief voor de kids en mij en vond het zo mooi toen hij me vroeg of ik dat zou willen en ja er zijn idd nog lieve mannen op de wereld dacht dat ze uit gestorven waren en ja ik heb 4 jaar alleen mijn kindjes opgevoed was vreselijk zwaar maar heb veel steun en hulp gehad van de mensen om me heen, was niet makkelijk heb moeilijke momenten gehad maar met veel lievde en geduld kom je een heel eind... liefs brit