Wat is er mis met een veelvoorkomende achternaam? Dat zegt helemaal niets en heeft je kind er baat bij om een bijzondere achternaam te hebben? Lijkt mij dat mensen alleen maar vragen gaan stellen want het is 'normaal' om de naam van je man/vriend te geven. Maarja dat is 1 ieders keuze natuurlijk.. Vind de reden waarom echter wel een beetje vreemd in deze.
Mijn zoontje heeft ook de naam van mn man. Toen onze zoon geboren was waren we nog niet getrouwd. Ik zou het maar raar vinden als mn kinderen mijn naam hebben en ik de naam van mn man. Het is uiteindelijk jullie keus Ik volg de traditie gewoon ^_^
Hier ook. En hier voor gekozen omdat ik zo geboren ben en zo blijf, maar mijn mans achternaam erachter omdat ik met hem getrouwd ben. Als je getrouwd bent krijgt het kind automatisch de naam van de vader, tenzij je vast laat leggen dat het de moeders naam moet krijgen. Ik zou gewoon voor jouw achternaam gaan, als jullie dat leuker vinden. Gezeik over traditie of "het hoort niet zo" lekker negeren. Het hoort dan eigenlijk ook zo dat je eerst trouwt en dan pas voor kinderen gaat. Dat doen toch ook een hoop mensen niet? Als mijn man een achternaam had die ik niet leuk vond en mijn achternaam wel mooi was, hadden de kids ook mooi naar mij geheten.
Kies lekker de naam die julle mooi vinden! Ook voor je kind. Is fijn dat we tegenwoordig die keus hebben!
Als je vriend het ziet zitten zou ik het zeker zo doen! Maakt toch niks uit dat het ongebruikelijk is. Als jullie hier achter staan, laat je niks aanpraten, en gewoon doen.
Mijn vriend heeft ook een achternaam die veel voorkomt, en die van mij komtbijna niet voor. Daarom heeft onze dochter mijn achterneem gekregen. Vind dit erg leuk!
De man van mijn collega heeft onlangs om dezelfde redenen ook haar achternaam aangenomen. Kan best vind ik!
Mee eens! Het is tegenwoordig niet voor niets dat je er ook voor kan kiezen om de naam van de vrouw aan te nemen. Als jullie je fijner voelen met jouw naam dan moet je dat gewoon doen.
Ik sluit me hierbij aan: Als het voor jullie goed voelt, waarom niet? De mogelijkheid is er toch? Is toch hartstikke leuk dat jullie straks allemaal dezelfde naam hebben.
Ik zou voor jou achternaam gaan. Jullie staan er beide achter dus waarom niet. Wat de kudde doet is dan toch niet belangrijk?
In BE mag je als ongehuwd koppel toch kiezen... dus denk wel dat het vaker gebeurd dat de vrouw haar naam doorgeeft... omdat ik gehuwd was op het moment dat ik beviel, had ik helemaal geen keuze en dat vond ik dan weer juist niet zo eerlijk... mijn man heeft een rare familienaam dus had liever mijn naam...
Ik zou ook voor jou achternaam kiezen, doe wat voor jullie allebei goed voelt. Wij zijn ook bezig om zwanger te worden. En hebben samen besloten dat het kindje mijn achternaam gaat dragen, wij willen trouwen en dan zal mijn vriend ook mijn achternaam gaan dragen. Bij ons ligt de situatie ook totaal anders. Mijn vriend draagt de achternaam van zijn ex stiefvader, de situatie is zo dat hij de achternaam van zijn vader niet wil en kan dragen. En we willen allebei dat het kindje een achternaam krijgt waarmee het een (bloed)band heeft. Mijn schoonmoeder is het niet eens met onze keuze, mijn vriend vind dat hij niet dezelfde fout moet maken als zijn moeder. Ik wens je succes met je afweging!! Doe gewoon wat goed voelt Liefs Chantal
Doen waar jullie je goed bij voelen! Heel jammer dat de rest dit raar vind... Dan doen ze zelf maar wat hun normaal vinden.
Hoi, vrienden van ons hebben ook haaar naam aangenomen. Sommige mensen vinden het misschien een beetje raar maar het kan dus waarom niet? Als jullie er beiden overuit zijn. De gemeentelijke instanties zijn er niet helemaal op voorbreid, maar word beter als ik dat van hen begrijp.
Ik wilde ook graag dat mijn man mijn naam aannam, helaas kreeg ik hem niet mee . Nu heb ik wel zijn naam, precies om wat je schrijft: ik wil graag als een gezin een achternaam. Als jullie er beiden achter staan, zou ik het dus zeker doen! Houd er wel rekening mee dat je dan zelf aangifte moet doen (althans, dat was een jaar of vier geleden nog zo) dat kan eventueel bestl vervelend zijn...