Hoi, Zoals al in de titel te lezen is ben ik op zoek naar namen die zowel in het nederlands als het engels het zelfde klinken. De familie van mijn man woont namelijk in het buitenland. Nou willen we graag dat beide families de naam makkelijk, en het liefst op de zelfde manier uit kunnen spreken. Hebben jullie ideeen?
Voor jongen en meisje? En waar houden jullie verder van qua stijl? Kort of lang, chique of stoer? En misschien belangrijker, waar houden jullie absoluut niet van?
Ik ben er nog maar net achter dat ik zwanger ben, dus nog geen idee of we een jongens of een meisjes naam nodig hebben... Ik vind korte hollandse namen mooi ( maar ja dat is natuurlijk lastig in onze situatie ) de smaak van mijn man weet ik eigenlijk niet zo goed. Wat ik zeker niet mooi vind zijn namen zoals Shanilla of Delano ofzo.
Mijn zoontje heet Jonah, een naam die in veel landen wel bekend is... Alleen spreek ik het uit als Jonah en wordt het door mijn Engelstalige vrienden uitgesproken als Djonah.... Dex vind ik ook erg leuk!
Ik weet niet of je iets hebt tegen populaire namen, maar veel namen uit de top 20 kunnen goed in het Engels. SVB - Kinderbijslag - Kindernamen top 20
Zouden ze dat in het engels hetzelfde uitspreken als hier? Kan me voorstellen det ze moeite hebben met de A's. Wel hele leuke naam!!
Mijn mannekes heten Finn en Lenn. Beide goed uit te spreken in Ne en buitenland. Was voor mij een criterium waar de naam aan moest voldoen.
Hier alyssa en ryan...beide op dezelfde manier uit te spreken als wij het doen... (CB noemde mijn zoon bij zijn 1e afspraak....Riean! het is dus raaian.) En Alissa fonetisch....korte i geen ie...iedereen doet dat fout hier in NL maar buitenlanders spreken het wel goed uit Terwijl ik dacht dat aliessa dus meer buitenlands was als alissa....