WWB (bijstand)

Discussion in 'Alleen en zwanger' started by Michelle20, May 3, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Michelle20

Michelle20 Actief lid

Jan 3, 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    Ik heb mijn toekenning van mijn wwb vandaag per post gekregen.
    Nu wil ik morgen even gaan bellen omdat ik gewoon mijn zoontje wil verzorgen en mijn aankomende kleine meid.

Ik heb een aantal medische problemen waardoor het mij extra zwaar maakt om werk en zorg te combineren.

Wie heeft ook ontheving van de sollicitatieplicht? en hoe hebben jullie dat aangepakt?

3 meiden die ik ken die hebben gewoon vrijstelling tot hun kleine 5 jaar is en hun zeggen dat je dat gewoon krijgt als je het uitlegt.
    Maar ik heb zon idee dat het helemaal niet zo makkelijk gaat?

iemand ervaring?

2. Michelle20

Michelle20 Actief lid

Jan 3, 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
  3. dionne84

dionne84 Actief lid

May 1, 2007
    404
    0
    0
    culemborg
    hallo michelle

twee jaar geleden heb ik ook WWB aan moeten vragen omdat ik net bevallen was van mijn zoontje en geen baan had op dat moment...
    ik ben er net een half jaartje weer uit en herken je probleem...

ontheffing van de sollicitatie plicht is een heet onderwerp bij de gemeente.. iedereen zou dat wel willen zeggen ze en vandaar geven ze die niet zomaar... ik kan je vertellen dat een ontheffing tot het vijfde levensjaar zeker niet meer aan de orde is,. dat was vroeger wel zo toen kreeg je alsouder die gelijk.. ze zijn nu juist bezig ervoor te zorgen dat een persoon met een WWB zo spoedig mogelijk weer in de arbeids markt terrecht komt..

ik heb met de geboorte van mijn zoon 3 maanden ontheffing gehad, daar heb ik wel heel veel voor moeten lobbien..

daarna ben ik part-time aan het werk gegaan..

ik heb verders niet meer een ontheffing gekregen voor de sollicitatie plicht...

maar wil je nog wel zeggen dat ieder individu op zich staat.. ik las dat je met je gezondheid zit, misschien zijn er daarom wel verzachtende omstandigheden.. iedergeval heel veel succes ermee.

liefs dionne

4. Michelle20

Michelle20 Actief lid

Jan 3, 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    Hai hai,

Je gelooft het of niet.... maar bij ons in de gemeente vinden ze het belangrijk dat je voor je jonge kinderen kan zorgen.

Ik had dus 15 mei een eerste afspraak met mn klantmanager daar... en ze zei gelijk dat ik een keuze had aangezien mijn zoontje nog maar 2 is en ik straks natuurlijk de kleine meid.... en dat de ontheving zowieso is voor moeders met hele jonge kids tot 5 jaar.

Nou dat vind ik werkelijk een opluchting en zeker gezien mijn situatie.
    Ben echt de beroerdste niet hoor en wil zeker niet mn leven lang thuis zitten met een uitkering, maar nu komt het geweldig uit.

Dat is toch zowieso geweldig om je voor je kids te kunnen zorgen?

Bedankt voor je berichtje !

5. annette110

annette110 Actief lid

May 5, 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    Even uit nieuwsgierigheid, woon je wel gewoon samen? of niet.

Want anders krijg je toch geen geld?

Mijn vriendin had toendertijd geen recht op iets, omdat ze bij haar ouders noodgedwongen moest inwonen met haar pasgeboren dochtertje, ze was toen ook 21 jaar.

6. Michelle20

Michelle20 Actief lid

Jan 3, 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    nee ik ben sinds 2 maanden uit elkaar en dus alleenstaande en ontvang een alleenstaande ouder uitkering + toeslag.
    En heb een eigen woning van de woningbouw.....

Ik wist niet dat dat wat uitmaakte?

7. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Ik zat jaren in dezelfde situatie als jij.
    De sociale dienst heeft toen een keuring voor me aangevraagd en door de uitslag van die keuring heb ik ontheffing van de sollicitatieplicht gekregen.

Suc6!

Groetjes Marjo

8. nimian

nimian Lid

Apr 12, 2007
    54
    0
    0
    Hallo,
    Toevallig had ik gisteren een gesprek met mijn consulent omdat ik ook een otheffing van sollisitaties aan wou vragen omdat mijn 2 kids allebei een beperking hebben.
    Ben gewoon heel eerlijk geweest dat ik het niet zag zitten om 20 uur te gaan werken terwijl ik thuis ook een full time job heb.
    Heb alle bewijsstukken meegenomen van mijn zoons en in overleg met hun heb ik een jaar zorg verlof gekregen. (vanaf nu word dit ieder jaar mijn situatie bekeken, bij geen veranderingen gewoon verlengd)
    Zelf kon ik ook een medische keuring aanvragen en kijken of ik op grond daarvan een langere termijn zorgverlof kon krijgen maar daar heb ik van afgezien, mij mankeert niks :D gelukkig.
    Dus ik zou gewoon contact opnemen met je uitkeringsinstantie en je situatie uitlegen en een medische keuring aanvragen... su6 ;)
    Groetjes nimian

Share This Page