Wij wilden een bepaalde letter niet als voorletter omdat die letter in combinatie met de achternaam een raar woord vormt. Bijvoorbeeld: S. Lungel of K. Oud Verder vind ik het wel leuk als achternaam en voornaam goed bij elkaar passen. Maar toen het er op aankwam kozen we toch de mooiste voornaam.
Dezelfde beginletter vind ik altijd iets Donald Duck-achtigs hebben, dus namen als Bob Berends of Johan Jansen zou ik nooit doen. Ook vind ik bij een hele Hollandse achternaam een te exotische of Engelse voornaam behoorlijk stom (Mason Hoekstra, Samir de Vries), al weet ik dat dat inmiddels behoorlijk vaak voorkomt. Verder vind ik iets niet snel een probleem, qua lettercombinaties of initialen.
Dat heb ik dus ook. Als ze je dan nog niet hebben gezien maar je naam wel weten gaan ze altijd "verklaringen" zoeken voor de naamcombinatie. Ben je geadopteerd? Half Indiaas? Getrouwd met iemand uit... ? Haha en dan moest ik altijd zeggen dat mijn ouders zonodig origineel wilden zijn. Ik heb trouwens mijn eigen achternaam gehouden, maar mijn voornaam + mans achternaam zou idd heel 'Donald duckerig' klinken. Het zou dan wel weer meer kloppend zijn (als in geen Nederlandse achternaam met exotische voornaam).
Wij gaan als het een jongen wordt wel voor een “Tim timmers” naam... de meesten zullen het raar vinden, maar het is een naam die ik al heel lang leuk vind en ook de enige naam die man en ik allebei leuk vinden. Daarnaast zijn namen vaak gewenning, dus mensen die hem zouden leren kennen zouden niet beter weten denk ik dan maar...
Lastig. Wij overwegen een naam met de C, welke als K wordt uitgesproken. Onze achternaam begint ook met de K. Op papier staat het mooi, maar wel 2x die uitspraak. Wel 'van de' als tussenvoegsels.
Ik bedoel eigenlijk meer dat de achternaam bij officiële post etc niet wordt afgekort. En als ergens om je initialen wordt gevraagd daar over het algemeen alleen je letters van je voornaam mee bedoeld worden. Op het werk heb ik ook letters van mn achternaam als handtekening erbij ja, maar dat verschilt per bedrijf hoe ze dat regelen. Ik heb al veel verschillende combinaties daarvan gehad. Daar kan je in mijn ogen weinig rekening mee houden.
De oudste heeft dus een allitererende naam waar ik heel lang over heb getwijfeld, maar als er "van de" tussen had gestaan had het veel minder twijfel gegeven. Dat breekt de alliteratie naar mijn idee namelijk.
Ik denk ook dat het prima kan, maar was altijd zo overtuigd dat ik deze beginletter(klank) niet zou kiezen. Maar een naam passend bjj de andere 2 is al zo lastig, en deze is echt wel leuk
De enige naam die voor ons afviel maar die ik echt leuk vond was Leroy.. de achternaam is hetzelfde als de laatste 3 letters Was dus echt geen optie. voor de rest hebben we alleen gekeken of het een beetje klonk icm de achternaam.