Fraxiparine spuiten

Discussie in 'De lounge' gestart door winniethepoeh, 8 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Hey

Mijn man is afgelopen week geopereerd en nu moet ie fraxiparine spuiten tegen trombose.

Nu moet ik het doen, omdat mijn lief onderuit gaat als ie het zelf moet doen...

Nu hebben ze in het ziekenhuis uitgelegd dat ik een rolletje op zijn buik pak, de naald erin moet drukken , dan langzaam het rolletje loslaten en dan als de huid plat is, dan de vloeistif erin spuiten. en dan 2 seconden wachten en dan de naald eruit halen.

Nu lees ik net de gebruiksaanwijzing en daar zeggen ze dat ik de spuit al leeg moet spuiten als ik nog het rolletje in mijn hand heb en dan de huid langzaam moet loslaten en dan de naald eruit.

Hoe moet het nu??

of maakt het niet uit?? Het gaat op zich goed zoals het nu gaat, hij heeft (nog niet iig) geen blauwe plekken en de vloeistof loopt er ook niet uit.

(ik bel morgen wel ff naar het ziekenhuis, maar ben zo bang dat ik het fout doe en mijn lief iets erg krijgt)

2. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Wij hebben geleerd het rolletje los te laten en dan te spuiten, maar in de praktijk wordt vaak niet eens een rolletje gepakt maar gewoon gespoten.

3. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    ik heb idd meerdere manieren meegemaakt, idd rolletje en dan loslaten en spuiten, ook rolletjes en dan gewoon spuiten en daarna loslaten en ook idd zoals sandra zegt niet eens een rolletjes maar gewoon spuiten... Ik heb ze ook meegemaakt in mijn boven been...

bel idd voor de zekerheid even

4. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

thnx!!! nu ben ik weer opgelucht.

Ze heeft het heel duidelijk en rustig uitgelegd, maar door de bijsluiter begon ik te twijfelen

5. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Ik ben verpleegkundige en ik ben gewend om te spuiten, zoals in de bijsluiter van fraxiparine staat. Dus rolletje pas loslaten als je gespoten hebt. Het staat immers niet voor niks ook zo in de bijsluiter neem ik aan!

6. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

volgens mij (houd mij te goede) rolletje pakken, naald er rest op in laten glijden, spuiten en dan pas loslaten

Deel Deze Pagina