Lieve verloskundigen, 1. Ondanks een goede echo met bijna 9 weken, blijf ik een onzekere muts. Gisteren zijn we de hele familie langsgeweest om het heugelijke nieuws te vertellen. Dat bracht veel spanning met zich mee en was hierdoor aan het einde van de dag best moe. Sindsdien heb ik zo nu en dan hele lichte steekjes aan de zijkant van mijn buik, iets hoger dan het schaambot en het is soms een soort scheurend gevoel. Dit houdt dan even aan en blijft dan weer een tijdje weg. Zijn dit groeipijntjes of ben ik dan te druk geweest. 2. Het is voor mij niet zo zeer de angst voor een miskraam die de onzekerheid veroorzaakt, maar ik ben bang voor een missed abortion. Gewoon dat ik denk dat er een baby in me groeit en dat ik dan na een aantal weken bij de volgende afspraak bij de vk hoor dat het niet meer leeft.......De angst is iets minder geworden, maar blijft wel. an ik na het horen van het hartje tijdens de echo, me nu ook minder zorgen gaan maken? 3. Laatste vraag: Kan een vk bij 12 weken, zonder echo, het hartje horen. Proberen ze dat dan al? Alvast bedankt maar weer!
Hoi hoi, Onzeker zijn is heel normaal in de zwangerschap komt ook een beetje door de hormonen. Porbeer het los te laten je hebt er geen controle over. Vertrouw op je lichaam. 1) ja dit zijn echte groeipijnen vaak afkomstig van je banden. 2) Je hebt een kloppend hartje gezien EN gehoord. de kans neemt af dat de zwangerschap mis zou gaan. 3)Ja bij 12 weken kan er zonder echo dus middels de doptone het hartje worden gehoord vaak word het wel geprobeerd. Niet schrikken als ze even moeten zoeken, het is nog zo klein! Je moet precies op eht hart mikken en je kleintje ligt niet stil bij 12 weken. Imke