Achterpad woning

Discussion in 'De lounge' started by mama2bengeltjes, Apr 14, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

Jan 28, 2015
    1,201
    533
    113
    De kliko heb ik achter niet nodig, we gaan wel planten erin zetten hoor maar dat kan prima even in een emmertje en naar de voorkant lopen voor de kliko dat vind ik geen probleem. Gras komt er wel in maar dat is kunst ;)

2. mama2bengeltjes

Jan 28, 2015
    1,201
    533
    113
    Volgens de notaris zouden we wel inspraak hierin hebben maar goed, voor ons is het nu opgelost zo en zetten we er een heel mooi chalet met mooie veranda eraan vast neer. Nu al zin in ;)

pietje1987 likes this.
  3. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

Apr 27, 2015
    2,585
    1,247
    113
    Inspraak misschien wel maar het is niet jullie pad. Dus als jullie gebruik ervan maken kunnen nummer 168-170 vragen mee te delen in de kosten. Als je dat niet doet kunnen dat mijns inziens ook niet van je vragen. Omdat je een achterom hebt via de garage zou ik er ook voor kiezen om het lekker dicht te laten. Ik weet alleen niet hoe dat dan zit met verjaring en verkoop van het huis. Wellicht dat je wel een poort erin moet maken maar die op slot laten en nooit gebruiken?

4. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

Dec 1, 2015
    2,839
    5,572
    113
    En de kliko voor restafval zet je voor je huis? Persoonlijk vind ik dat er echt sjofel uitzien. En in de garage zetten stinkt zo.

5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,115
    12,093
    113
    Als ik het goed begrijp moeten jullie nu wel meebetalen maar maken jullie er geen gebruik van? Of begrijp ik het verkeerd?

Dit soort situaties kunnen aanleiding zijn tot discussie, dus ik zou inderdaad de afspraken goed vastleggen. Wel vervelend dat er al toezeggingen zijn gedaan. Ik snap nooit dat dit soort poorten niet gewoon voor onderhoud van de gemeente zijn.

6. Maev

Maev VIP lid

Dec 4, 2014
    6,071
    5,553
    113
    @mama2bengeltjes ik begrijp wel waarom in deze situatie enkel de 3 buren vanaf jullie naar de hoek eigenaar zijn en erop uitkomen met een poort. De ‘brandgang’ wordt qua grond enkel van hun grond afgenomen. Als je bijvoorbeeld naar het haakse blok kijkt en dan bij de brandgangen wordt het vanaf beide zijdes afgehaald ;) die tuinen worden beide als het ware ingekort ten behoeve van de brandgang.
    Het recht van overpad door de achterburen moet trouwens wel officieel vastgelegd worden het is in dit geval niet vanzelfsprekend dat zij hier met een poort etc op uit mogen komen.

7. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    Als je een kleine half dichte carport aan de garage hebt zie je die dingen echt niet hoor. Ik heb ze ook aan de voorkant omdat ik niet achterom kan.

8. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik zou er gewoon een poort inzetten en deze evt. op slot houden. Maar ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je de poort niet zou (willen) gebruiken. Sowieso is het handig voor de kinderen; hier lopen ze constant van de tuin naar de speeltuin, naar vriendinnetjes, etc. en het is best irritant als je constant de voordeur open moet doen ;) Daarnaast zal je waarschijnlijk na een aantal jaren je tuin moeten ophogen en dan wil je toch echt niet met zakken zand en tuinaarde door je garage of huis gaan lopen, als het gewoon achterom kan... je hebt gewoon recht op dat pad dus ik zou echt niet weten waarom je het dicht zou moeten maken.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Vanuit onze kant bekeken: recht van overpad zou ons nooit beperken een huis te kopen, geen achterom wel. Dat zouden wij nooit willen.
    Maar goed jij bent natuurlijk niet bezig met de verkoop.

Ik zou er dus zeker een poort inzetten.

iMoeder, Bailey07 and Fuddey like this.
  10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,115
    12,093
    113
    Je kan overigens ook de poortdeur in de veranda wegwerken. Dat hoeft dan niet de plannen te belemmeren. Als je toch moet meebetalen aan onderhoud zou ik daar denk ik wel voor kiezen.

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Dit inderdaad!

12. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Echt wel!! Vreselijk om constant die voordeur open te trekken en nu alles achter open is, roep ik regelmatigl: Omlopen!!!!
    (is eigenlijk wel tokkie gedrag!)

13. mama2bengeltjes

Jan 28, 2015
    1,201
    533
    113
    We gaan er nog eens over nadenken, misschien dan toch een poort erin zetten. Voor de kinderen is het inderdaad wel handig al hoop ik niet dat de buurtkinderen ook zelf dan de tuin in komen lopen want dat zou ik erg irritant vinden. Eerst het huis maar eens bouwen en dan zien we wel weer verder.
    Bedankt voor jullie imput!

14. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,249
    4,480
    113
    Even van een heel andere kant bekeken. Stel je hebt brand in huis en je enige vluchtweg is de achtertuin, kun je dan (zonder de poort) nog uit je achtertuin komen?

Hier in de wijk hebben heel veel mensen toch een poort achter in hun schutting ondanks dat ze dan midden in de gemeente bosjes uitkomen (en het dus eigenlijk niet eens echt kunnen gebruiken) puur en alleen om een vluchtweg te hebben mocht het nodig zijn.

Ysabella likes this.
  15. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113

Wij hebben een deur van de garage de keuken in. De garagedeur staat dus eigenlijk altijd gewoon open dus ik hoef niet elke keer die voordeur open te doen hoor. De oudste, en anderen die hier wat te zoeken hebben, kan dus gewoon in en uit zonder dat ik daar zelf steeds bij moet. De rest belt netjes aan (meestal dan)

16. Maev

Maev VIP lid

Dec 4, 2014
    6,071
    5,553
    113
    Hier lopen ze niet zomaar de tuin in, onze woning is vergelijkbaar gesitueerd als die van jullie straks met de brandgang alleen komt die bij ons uit op het parkeerpleintje achter (met speeltuintje). Kinderen uit de buurt komen hier alleen de tuin in wanneer ze met zoon komen (moet er wel bijzeggen dat hij op andere momenten standaard op slot is)

17. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Dit inderdaad. Ik zou echt nooit een huis kopen waar je niet achterlangs de tuin in kan. Zo onhandig!

Share This Page