Gisteren lekker naar het strand geweest en daar sliep hij meer dan gemiddeld. Maarja lekker windje kan best. Thuis gaf hij ineens over. En nu heeft hij bijna 39 graden.. Dus ik denk ziek? Hij huilt ook erg veel. Hij is trouwens 4 maanden en we vertrekken over 3 dagen op vakantie!! Nog tips? Behalve het standaard? Zetpilletjes etc.
Ik zou hem wel voordat je op vakantie gaat door een ha even na laten kijken. Vind trouwens 39 in de ochtend vrij hoog en ik hoop dat hij niet meer gespuugt heeft. Je kleine man is nog wel vrij klein. succes groetjes kim
Oh bah het is alsof ze het ruiken hè, dat je op vakantie gaat.. Maar zoals als gezegd is, ga even naar de huisarts. Kinderen worden meestal gelukkig wel heel snel weer beter.
Niet gek om daarvoor te gaan? Ik moest er namelijk heel veel zijn voor de oudste, daarom voel ik me snel zon zeurkous. Hij huilt echt veel. Dat was al een maand niet meer, amper huilen. Wil niet slapen, is warm
bellen en heen gaan. simpel hij is onder een half jaar en dan is het altijd goed om hoge koorts na te laten kijken.
Oke half 12 mogen we! Hij huilt al vanaf 7 uur, nu maar even op bed laten huilen (10 minuutjes en erbij blijven) nu is het even rustig. Anders raakt hij ook totaal overprikkeld en op je is met deze temperaturen ook niet te doen. Het is hier nu al 33 graden boven!
Met deze leeftijd had ik de ha ook al gebeld. Even na laten kijken. Misschien krijgt hij al wat last van zijn tanden. Maar het kan net zo goed een oorontsteking zijn daar denk ik altijd aan rond deze leeftijd. Waarom nou met twee oren kinderen kon ik er donder op zeggen dat het dat was. Dus ik zou vandaag of eventueel morgen ochtend even naar de ha gaan. En daar bij ga je opvakantie. Weet niet waar heen maar je kunt het maar vast weten wat hij wel of niet heeft. En nog een tip jij als moeder voelt het beste aan of er idd wat aan de hand is. Toch? O ja nog een laatste tip. Ik krek me er niks meer van aan als ik voor de zoveelste keer bij de ha zat. Als mijn kind ziek is of wat dan ook. Beter te veel gaan dan te laat. En hij is nog net vier maanden genoeg redenen om na te laten kijken.
Er komen 6 tandjes door ongeveer. Maar die zijn al erg ver en daar heeft hij eerder nog geen koorts van gehad. Nee hij is nu echt beroerd!
@ knap: mijn oudste is al 4 keer geopereerd aan zijn oortjes. En nu je het zegt. Zijn eerste oorontsteking was met 4 maanden en daarna elke 2 a 3 weken. Dus laten we hopen dat het niks is! De dokter zegt er ook niks van, maar de assistente doet soms een beetje.. Tja heb je haar weer toontje...
Dat herken ik. Maar tijger mama komt dan los en dan zeg ik vaak heb je zelf kinderen zo ja. Dan zeg ik er bij dan weet je het toch. Enzo nee vertrouw altijd op het gevoel van de moeder. PUNT> Zal heel hard met je mee duimen. Maar hier ook twee oren kinderen gehad ( dochter heeft 15 maanden lopen tobben met haar oren) het laatste half jaar lijkt het rustig( god zij dank.) maar pfff. Dus ik duim met je mee.
Misschien een gekke maar het kan ook een zonnesteek zijn toch? Ook al zit je in de schaduw, het zand reflecteert toch waardoor de impact toch meer is... Maar je zit nu bij de dokter zie ik, laat je het even weten?
Waarschijnlijk een virale infectie. Hij is net eindelijk in slaap gevallen.. kan ik heeel snel weer wat tassen pakken. Gelukkig blijft hij goed eten.. Dat is erg belangrijk. Vanmorgen ging het bordje pap (zonder bordje natuurlijk ) en zijn fruit als een speer naar binnen. En de middagfles (pap) die hij al maanden moeizaam drinkt (max 100) gaat sinds gister ineens leeg! (200) Dat is een hele opluchting. Van de hitte last hebben geloof ik niet zo in. Hij doet het echt super (voor vandaag) slaapt wat slechter maar was ubervrolijk. Nu nu veel huilen. Hopelijk gaat het snel beter. Zo wel even proberen een plasje op te vangen.. Dat gaat drama worden ben ik bang!
Heb je geen plaszakje meegekregen dan dat plak je even om zijn plassertje heen en dan snel de luier e weer over heen. Ging hier altijd heel makkelijk. groetjes kim
@kimv, ja dat heb ik.. maar hij is een buikslaper dus dat gaat niet slapend. En het is best moeilijk om dat aan te doen. Maar hij slaapt nog, als hij wakker wordt lekker een fruithapje en ga ik wel even met de jongens wandelen. Dan hopen dat hij snel plast haha!
lijkt mij ook een zonnesteek overdag in de zon en savonds overgeven en koorts zijn toch wel echt tekenen van zonnesteek.
Hij is niet in de zon geweest hoor. Ja schaduw (met tentje om hem heen etc., maar bij ons thuis was het helemaal niet te doen.