kan ik het zelf tegen houden?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door abeete, 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. abeete

    abeete Lid

    29 mei 2006
    25
    0
    0
    groepsbegeleider
    Heerenveen
    hallo!

    ik moet even een vraag hier neerzetten omdat ik het gevoel heb dat ik een beetje afgescheept ben door de assistente van de gynecoloog.

    mijn verhaal: in het kort

    goed ik was dus bij de gynecoloog onder behandeling toen bleek dat ik PCO had wat bij mij bestond uit kiestes op mijn eierstokken en weinig menstruatie per maand. omdat er wel een kinderwens was werd ik behandeld met eerstprimolut om vervolgens met de clomifeen te beginnen. echter bij de eerste controle ( die om de dag zou plaatsvinden) bleek ik al zwanger te zijn.. helaas liep dit af op een miskraam in de 8e week. dit alles speelde zich af in februari en er werd mij verteld dat ik maar moest bellen als mijn mesntruatie weer langer dan 6 weken uit bleek en of omdat ik zwanger was.

    maandag belde ik mijn gyn. omdat ik al 1,5 week last heb van bruin verlies met savonds een enkele roode verlies. ook kleine stukje erbij. ik belde in eerste instantie omdat ik het raar vond dat mijn menstruatie niet doorzette. de vraag was of ik al een test had gedaan (nee dus) dit moest ik aan het eind van de week doen (denk donderdag vrijdag) ben ik niet zwanger dan moet ik bellen. ik krijg nu steeds meer klachten. steken in mijn zij, pijnlijke borsten een lichte ochtend misselijkheid maar niet noemenswaardig. maar dit kan ik mezelf ook aandoen neem ik aan? ik bedoel spychisch? en kan daarom mijn menstruatie ook wel eens niet loskomen? en wat als ik wel zwanger ben, dan zijn het toch helemaal geen goede dingen dat bruin verlies met af en toe een vleugje rood? dan moet ik toch ook bellen dan naar de gyn.

    kortom ik ben er helemaal vanaf en weet niet hoe ik moet doen en wat ik moet doen. enige tips?

    alvast heel erg bedankt voor de moeite!

    groet,
    abeete
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi abeete,

    Je ziet vaker bloedverlies of bruinverlies in de jonge zwagnerschap, dit betekent niet dat het verkeerd zal gaan. Het is meestal afkomstig van je baarmoeder mond die in de zwangerschap ontzettend goed word doorbloed. Als je inderdaad zwanger bent dan kan de gynaecoloog op dit moment niets voor je doen. Een kindje is pas met 6 weken te zien(vaginale echo)
    Mijn advies, doe inderdaad de test donderdag of vrijdag en kijk of je zwanger bent! Neem daarna contact op met je gynaecoloog.

    Imke
     

Deel Deze Pagina