Onze dochter is nu 7 weekjes en ik vroeg me af tot welke leeftijd jullie de nieuwe kleertjes blijven wassen. Ik wil er nu ondertussen wel een keertje mee stoppen want ze draagt alles toch maar 1 dagje en ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ze ervan zou moeten krijgen. Rompers ed was ik wel van tevoren maar dat doe ik ook met het ondergoed van mijn 2 andere kinderen omdat het altijd een beetje apart ruikt. Ik kan me echt niet meer herinneren hoelang ik het ben blijven doen bij mijn andere 2 kinderen van nu 6 en 8 jaar dus alweer even geleden die babytijd. Ik ben benieuwd, Gr Ingrid.
Ik was alle nieuwe kleertjes altijd, ook mijn eigen nieuwe kleding was ik eerst voor het de kast in gaat. Wel zo fris je weet niet wie het eerder heeft gepast en vanuit de fabriek is t ook niet schoon.
Ik was ook alles voor de kinderen, zelfs voor mijn dochter van elf. Behalve winterjassen want die worden niet mooier van wassen. Je weet nooit!
K was alles nieuw altijd voor g eerst maar baby was apart doe ik niet meer hoor .. Zijn waste ik direct mee vanaf dat ie 2 weekjes was, ook met verzachter j merkt tOch gauw genoeg of ze ergens op reageren Maat nieuwe kleren vind k niet fris ruiken en fabrieksgeur enz wil k gewoon eruit hebben ook eventuele afgeef kleuren
Ik heb 1x snel iets op de hand willen wassen, de kleertjes voelden toen zooo glibberig en stonken echt, en dat dus tijdens en na het wassen! Sindsdien was ik alles de eerste keer echt goed in de wasmachine want ze behandelen het echt met chemische rotzooi.
Ik was ook nog steeds alles wat nieuw is, maar ook wat ik uit dozen van zolder haal dus bij elke nieuwe maat wasmanden vol
Ik was alles wat nieuw is eerst. Anders ruikt het zo naar de winkel, zo'n raar luchtje zit er dan aan.
als jij denkt dat het niet nodig is, waarom doe je het dan? Om dat hier veel mensen roepen dat ze het wel doen? HIer was ik lang niet alles van te voren. Voor die tijd wel alles gewassen omdat het of al even lag of tweedehands was. Ik was wel felle kleuren omdat ik verwacht dat dat wel eens af kan geven. Dan zet ik het eerst in het koud water met azijn. 1x niet gedaan en toen was de romper door een goede volle luier ook helemaal roze door het rode truitje. NIet zo leuk voor een jongetje Doe vooral wat je zelf wil!!
Ik was (spoel) hier alle nieuwe kleding met een kort programma met koud water, van zowel mijn dochter als onszelf. Alleen winterjassen niet. Een heel enkele keer draag ik iets voor het gewassen is, maar dat gebeurt zelden.
hier was ik ook alles van te voren uit... Ik heb zelf in een kleding winkel gewerkt en er valt altijd wel wat op de grond en mensen hebben vieze handen en zitten eraan... Zodre heeft iemand een besmettelijke ziekte of zo en heeft heerlijk aan de kleertjes gezeten en dan koop je het en trek je het aan zonder te wassen... dat lijk me niet fris... En omdat een winkel toch altijd wel stoffig is hoe schoon die ook lijk komt er ook altijd stof in de kleding... Dus ik zou zeggen gewoon eerst wassen dan aantrekken bij kleding van mij of me vriend doe ik het ook nog steeds van te voren uitwassen en dan trekken we het pas aan....
Ik was altijd alles van te voren. Oh bah, moet er niet aan denken wat er allemaal mee gebeurd is: op de grond gevallen, meerdere keren door anderen gepast, in plastiek gezeten, verscheept in containers, in de fabriek in taiwan op de grond gevallen, door jan en alleman vastgehouden enz.... Bah bah
Ik heb alleen de maatjes 50 en 56 voor de geboorte gewassen. Nu was ik geen nieuwe kleertjes meer maar gaat gewoon gelijk de kast in. Doe ik voor mezelf ook...(moet eerlijk zeggen dat ik er nog nooit van gehoord heb dat mensen nieuwe kleren voor zichzelf ook eerst wassen, ben ik dan zo een viespeuk )