niet meer ingebakert slapen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zomaar, 11 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Hoe leer ik mijn ventje nu eens slapen zonder dat hij zijn handjes "op zijn rug" moet hebben?
    Noah slaapt super, hij vind het heerlijk gewoon en is echt een slaapkoppie (net zoals zijn mama :) ) maar hij houd zichzelf nu nog steeds wakker met zijn handjes dus slaap hij nog altijd of ingebakert of in een slaapzak met lange mouwen en dan zijn armpjes aan de binnenkant zodat ze niet "vrij" te bewegen zijn.... (ik had verwacht dat als hij wat ouder was hij vanzelf wel zou leren om zichzelf niet wakker te houden met zijn armen/handen maar helaas) hoe leer ik hem nou slapen met zijn armpjes los? want in de zomer wil ik hem niet meer zo inwikkelen als een mummie hihi!
    Wie heeft er tips?

liefs zomaar

2. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Ik denk dat dat vanzelf gaat,Sophie heeft zo geslapen tot 7 maanden,ik dacht dat het afbouwen echt drama zou worden maar het ging vanzelf,de ene nacht 1 armpje inbakeren en de andere nacht beide niet meer,wel vind ze het nog erg prettig als ik haar heel strak inpakt....succes ermee!

3. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik vraag me dit ook weleens af. Vandeweek heeft ze twee slaapjes overdag in een gewoon slaapzakje geslapen, maar de dagen daarna lukte dit weer niet.
    Nu ligt ze dus weer heerlijk in de Swaddleme, maar doordat ze eigenlijk precies tussen twee maten in zit heeft ze af en toe een beetje grote swaddle aan. Als ik dan 's ochtends bij haar kom heeft ze beide armen eruit en die zijn dan ook helemaal koud.
    Ik ga er ook nog steeds vanuit dat dit wel vanzelf komt. Ik hoop het dus wel.

4. San76

San76 Actief lid

2 jul 2007
    240
    0
    16
    Ik wil je graag tips geven, maar ik zit met hetzelfde! Strak instoppen heb je vast ook al geprobeerd?
    Onze Inge is nu bijna 4,5 maand en rolt sinds 2 weken al zelfstandig van rug op buik, en ik heb begrepen dat je het inbakeren dan moet gaan afbouwen omdat ze anders kunnen stikken als ze op hun buik draaien en met "vaste" handen niet meer terug kunnen...Hebben het hier al een paar keer geprobeerd, eerst overdag en met 1 handje, maar ze gaat na een kwartier of een halfuur met haar handjes omhoog en door haar gezichtje wrijven en dan wordt ze wakker...'s nachts is helemaal een ramp, ze slaapt gewoon niet meer en wordt chagrijnig...ik ben heel benieuwd naar ervaringen van anderen!

5. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Juist ja ik vind het ook gewoon gevaarlijk worden omdat hij begint te rollen en draaien in zijn bed, hij is hardstikke sterk maar als zijn handjes ingebonden zijn en hij is omgerold... tja wat dan... vind hem nu ook regelmatig met zijn hoofd bij zijn voeteneind en andersom en dat TERWIJL hij ingebakert is n strak onder een deken zat!

6. San76

San76 Actief lid

2 jul 2007
    240
    0
    16
    Ik begrijp je helemaal! Inge ligt ook wel eens dwars in bed en rolt al best vlot om, dus slaapt ook nog bij ons op de kamer, wel in haar eigen bedje.....Gewoon omdat ik vanwege haar reflux en het omrollen bang ben dat ze stikt en ik het niet merk...Sterke kindjes hebben wij he ;)

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Misschien een keer doorzetten, dan maar een week wat minder slaap?

Mede hierom hebben wij Eva nooit ingebakerd, we hebben wekenlang nauwelijks geslapen, maar ze heeft zo wel geleerd te slapen zonder zichzelf wakker te maaien. Dus ik denk dat als je het inbakeren afbouwt, je er toch ook even doorheen moet.

8. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Mijn zoontje ligt ook altijd in de swaddle me, maar regelmatig ligt hij ook schuin in bed of een heel eind naar boven...
    Hij wurmt zijn armpjes er ook regelmatig uit en dan is het huilen geblazen. Beetje jammer als dat 3 keer in één nacht gebeurd... :rolleyes:
    Omrollen doet hij gelukkig alleen nog maar van de buik naar de rug, andersom is nog te moeilijk.

9. San76

San76 Actief lid

2 jul 2007
    240
    0
    16
    @ Snoopy; wij hebben niet zelf voor het inbakeren gekozen; Inge heeft een aantal dagen in het ziekenhuis gelegen omdat ze erg veel last had van reflux, al weken nauwelijk meer sliep en zoveel huilde dat ze direct tot huilbaby werd gedoopt toen wij binnenkwamen. Wij zaten er compleet doorheen....Ze werd meteen ingebakerd door de zuster en dat hielp heel veel. Wij moesten ook een verklaring van de arts hebben en een "cursus"inbakeren gedaan hebben, vóór we de doeken bij de thuiszorgwinkel mee mochten nemen ( er zijn wel bakerdoeken bij bepaalde babyzaken te koop, maar die zijn geloof ik niet "officieel goedgekeurd"? )
    Samen met de medicijnen tegen reflux en uiteindelijk een bezoek aan de magnetiseur sliep ze eindelijk een stuk rustiger. Ik geloof wel in wat jij zegt; dat het afbouwen niet vanzelf zal gaan en je misschien door veel huilen heen moet, dat is met meer dingen denk ik, maar prettig is het niet, niet voor haar en niet voor ons.
    @ zomaar; ik hoop dat er misschien meer tips komen!

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    San, ik snap best wel dat mensen hun kinderen inbakeren, zo ook bij jullie. Maar ik merk bv. bij ons cb dat er vaak zomaar wordt geadviseerd in te bakeren, terwijl je er meestal even doorheen moet en dan slaapt je kindje een stuk rustiger (zoals bij ons dus, ik ben blij dat ik niet geluisterd heb, het voelde ook niet goed). Afbouwen lijkt me ook heel lastig omdat ze dan natuurlijk een stuk ouder zijn en weer opnieuw moeten wennen. Lijkt me inderdaad niet prettig, maar als het niet meer veilig is, lijkt me dat ook niet prettig slapen.

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier word er ook ingebakerd.
    Ook omdat hij met zijn armen ongecontroleerd met zijn armen zwaaide. Naar mate ze ouder worden, krijgen ze meer controllen over hun armen, de een is er sneller mee dan de ander.

Nu ons zoontje ziek is en koorts heeft bakeren we hem niet in (mag niet) en tot nu toe gaat het goed en we hebben eigelijk nu zoiets we zetten het gelijk maar door. Aangezien we de afgelopen dagen en nachten veel heen en weer gelopen hebben voor speentje en troosten terwijl hij ingebakerd lag.
    Dus kan dit er ook nog wel even bij.

12. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Nova heeft ook reflux. Idd samen met de medicijnen, jbpm, bedje schuin en inbakeren slaapt ze nu lekker.
    Misschien dat het afbouwen wel moeizaam zal gaan, maar dat is iets wat ik nu na al dat huilen nog niet aan kan.
    Als ze nu wel eens erg huilt zit ik zelf alweer te janken. Ik wil gewoon niet meer dat ze zo huilt. Ik kan er gewoon echt niet meer tegen. Ik zie er ook erg tegenop op met dingen te stoppen die hebben geholpen hiertegen.
    Hetzelfde met de medicijnen. Ik moest laatst van de ka proberen of ze al zonder kon. Bij het idee alleen al krijg ik het al benauwd. Ik heb het braaf gedaan, maar was blij toen m'n man na een paar dagen zei dat we maar weer moesten beginnen, want ik zag het alweer slechter gaan.

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
  14. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Een bakerzak kan misschien wel een mooie tussenoplossing zijn, in de overgang naar meer vrijheid met het slapen. Maar daarvoor geldt hetzelfde als voor inbakeren: als ze om gaan rollen moet je ze het eigenlijk af gaan wennen. Eigenlijk ervoor al. Het advies is om met 4 a 5 maanden de bakerzak afgewend te hebben (stichting wiegedood).

Een bijkomend voordeel hier van de ziekenhuisopname: Anne sliep al in een bakerzakje, die hadden we niet meteen bij ons toen we aankwamen en daar heb ik het maar bij gelaten. Gewoon cold turkey afwennen maar. Ik weet zeker dat de medicijnen daarbij ook wel helpen. De onrust is een stuk minder namelijk..

Ze ligt nu met het dekentje net onder haar armpjes, en met de armpjes halverwege plat op het bedje (heb ik nog nooit eerder gezien van haar!) rustig te tukken.. wow.

Helpt ook bij dat ze hier best zware dekentjes hebben, waardoor ze als ze met haar armpjes en dekentje tot de kin eronder ligt, niet zo makkelijk haar armpjes erboven krijgt...

15. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier is het afgelopen nacht best goed gegaan.
    We moesten er niet vaker uit dan de afgelopen dagen. Dus we gaan ervoor, even door zetten, moe zijn we al :)

Het jammer is alleen dat hij enorm onder de krabbels zit, maar omdat hij nu vrijspel heeft om te te krabbelen zit dit er dik in natuurlijk, hij heeft exceem namelijk

16. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Noah heeft het ook niet slecht gedaan vannacht! Maar hij was ook heel moe, zijn slaapjes overdag gaan nog niet helemaal lekker maar ja doe het ook maar cold turky style vind het anders echt een beetje eng en gevaarlijk worden....

17. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

maar juist als hij zo sterk is.. zou het toch minder eng moeten zijn? :)

advies wat ik tijdje terug kreeg was inbakeren met losse armpjes
    dus onder de armpjes door
    dan voelt het wel strak.. en dus zoals ze zijn gewend
    maar hebben ze wel losse armpjes

schijnt echt te werken

maar zoals eerder gezegd.. bij ons was het van ene op andere dag ineens over met het inbakeren.
    sliep ze als een roosje zonder :)

en anders kan je volgens mij de puckababy proberen.. daar kunnen ze wel in omdraaien maar neit wapperen

18. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    de puckababy heb ik net binnen gekregen hihi
    Als Quinn het zo goed blijft doen als nu ga ik hem niet eens gebruiken.

Dit schijnt inderdaad een hele goede tussen stap te zijn voor afbakeren

19. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ymke slaapt ook in een bakerzak en ben deze week heel voorzichtig begonnen met afbouwen. Ik wil er goed de tijd voor kunnen nemen!
    Op momenten dat ik zie dat ze echt heel moe is, na een lange wandeling bijvoorbeeld, dan geef ik haar een flesje en leg haar zonder bakerzak in bed. Ze is dan zo moe, dat ze wel in slaap moet vallen. Ze slaapt dan beduidend korter, maar ze slaapt tenminste een keertje zonder bakerzak.

Ik vind het onzin om te zeggen dat een bakerzak of inbakeren slecht is, of dat je maar gewoon een weekje minder moet laten slapen. Slaap is het belangrijkste voor de groei van een kindje! Daarnaast kan een kindje zich heel ongelukkig gaan voelen van minder slaap.

20. San76

San76 Actief lid

2 jul 2007
    240
    0
    16
    Heel herkenbaar! zoveel huilen en zo weinig slaap breken op een gegeven moment op, voor jezelf en voor je kindje! En wat Guppie zegt; slaap is belangrijk, zeker voor je kindje maar ook voor jezelf.
    @ Snoopy; Wij zijn ook niet flauw en kunnen best Inge laten huilen, dat hebben we weken lang gedaan tot de ka ons naar het ziekenhuis trok en zei dat we het vreselijk lang vol hadden gehouden, maar het werkte niet! Voor we met haar naar het ziekenhuis gingen waar ze ingebakerd werd, sliep ze vaak nog geen uur per nacht, dan weet je het wel..Ik vind het fijn dat het voor jullie wel gewerkt heeft en goed dat je naar je eigen gevoel luistert, dat doen wij ook. Ik ben ook net als jij van mening dat je bij sommige dinger er door heen moet, maar het werkt mss niet voor alle kindjes zo...

Wij hadden na een paar middagslaapjes zonder doeken, op een keer een nacht zonder gedaan, de nacht voor ik weer moest beginnen met werken...nou ik heb het geweten; ze heeft die nacht nog geen 2 hele uren geslapen, pff.....
    Mirthe; Hoe vaak krijgt Nova de medicijnen? Inge dagelijks (1x per 24 uur) 10 mg Losec en wij willen zometeen ook afbouwen. We hebben eraan gedacht om de dagen dan om en om te gaan geven, dus ene dag wel, andere niet, en gaan dit met onze ka overleggen komende week, dan hebben we weer een afspraak.
    May2be, hoe gaat het met je kindje?

Deel Deze Pagina