Vraagje. Hoe help ik mijn 7 maanden oude baby vooruit ipv achteruit? Ze ligt nu steeds op de tegels.. ze kruipt heerlijk achteruit maar dat wil ze eigenlijk niet! Ik wil haar heus niet te snel leren kruipen, maar ik vind het zo sneu. Iemand tips? Handen tegen haar voetjes aanhouden, helpt niet. Voordoen ook niet .
Hihi, dat zie je eigenlijk altijd in het begin hoor. En dan gaan ze vliegtuigje spelen met hun armen omwijd van 'wat moet ik nu ook al weer doen?" en mettertijd krijgen ze toch door hoe ze naar voren moeten. Geef het de tijd
komt vanzelf goed. het is heel normaal dat ze eerst achteruit gaan kruipen. Niets aan doen, gewoon laten gebeuren. Met 7 maanden kruipen is al best vroeg!!
Was hier ook bij de kleine man, schijnt allemaal heel normaal te zijn. Alleen lag hij dus telkens onder de box... Gelukkig had hij na een dag in de gaten dat vooruit ook kon, wel zo handig! Maar jee, wel meteen goed opletten hoor! haha! Hij kroop meteen overal naartoe! Heb je trouwens een filmpje van dat je het voordoet?
Mijn dochter had hetzelfde. Wij hebben toen balletjes gekocht met geluid er in en rolden die telkens net iets verder dan waar ze bij kon. Ze deed toen een keer haar ene arm voor haar andere en toen had ze het eigenlijk zo door. Ook met 7 maanden trouwens.
Ha ha wat een leuke reacties. Nou, ik wacht het gewoon in spanning af! Ze doet het al ruim een week vandaar dat ik ongeduldig werd. Is nog gevaarlijk trouwens, ze kruipt bijv. ook achteruit van het bed af en dat bedenk je toch minder snel! En nee, geen foto's van het voordoen
Haha jolisa doet dat nu ook al een week of 3. maar vandaag ging ze in een keer een klein stukje vooruit. En toen ging ze weer plat op de grond liggen. Wel kan ze nu zelf gaan zitten. En trekt zich ook al een paar weken op in de box. Duidelijk in een sprongetje hier
Haha, dat klopt.... Hier gaat ze steeds achteruit met haar loopfietsje, tot grote ergernis van haarzelf! Het tijgeren ging hier ook eerst achteruit, lag ze in een keer weer onder de tafel en zo. In een keer had ze het door, heb er niks aan hoeven doen en dat zou ik ook niet aanraden. Geduld en het komt vanzelf goed! Wat betreft achteruit van het bed af gaan: uiteindelijk is dat wel zoals je het aan moet leren! Hier ook geleerd om achteruit van de bank/bed etc af te gaan, dan komt ze eerst met de voeten op de grond ipv het hoofd... wel zo fijn!
ik deed mn hand dan achter tycho zn voetjes als ik zag dat hij een poging wilde doen. Misschien leert hij jet er niet van maar hij kwam mel vooruit en dat hielp hem wel bij het niet gefrustreerd raken en het nadenken over hoe hij vooruit kwam. Op een kleed leggen ipv zo op het laminaat/plavuizen scheelde ook, dan kon hij niet zo makkelijk achteruit glijden maar door de weerstand ging hij naar voren (hij gleed niet weg met zn sokken)
haha de achteruit heeft ze hier ook gevonden... ze begint dan heel ijverig en komt er dan achter dat ze verder weg is ipv dichterbij het geen dat ze wilde... dan begint het vliegtuigje en daarna kijkt ze mij hoopvol aan van help me... maar ja gemene mamma helpt niet altijd hahaha ze moet het toch leren.