drama met schoentjes aan doen !

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Magdalena6, 12 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    #1 Magdalena6, 12 aug 2009
    Laatst bewerkt: 12 aug 2009
    de vraag zegt het al ..

mijn drama-queen ;) wil absoluut geen schoentjes aan !!

als ze me al aan ziet komen met een paar schoentjes in de handen
    dat krult ze haar tenen naar binnen ,;) ja en dan krijg je ze met geen
    mogelijk meer aan !:$
    zo jammer , heb zulke leuke schoentjes voor haar gekocht..! leuke zilver kleurige laarsjes..:D
    ze heeft nu echt een leeftijd waarbij schoentjes echt leuk staan.. tot een maand of 7 maakte het me niet echt uit , steeds maar sokjes aan gedaan..

iemand tips..??

2. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    ik lees even mee hoor, want mijn zoontje doet het zelfde en nu hij begint te lopen vind ik het toch wel prettiger als hij straks schoenen aan wil

3. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Hier ook zo'n dreutel die dat doet. Heel fijn idd. Maar wat hier helpt is om het schoentje op de grond (bank/tafel whatever) te zetten en dan de voet erin te doen. Meestal ontspant ze haar voet dan en gaat hij wel aan.

4. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Hebben ze met 9 maanden al schoentjes nodig dan? Onze uk is pas 7 maanden, dus ik had er nog niet zo over nagedacht. Wat zijn de voor en nadelen van schoentjes?

5. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    waarom schoentjes, het is toch beter om ze geen schoentjes aan te doen tot dat ze goed kunnen lopen? Ookal staat het leuk, het is nu veel te warm voor schoentjes, lekker op blote voeten of op sokjes is toch prima? Ik loop zelf met dit weer ook het liefst op slippers of blote voeten.

Maar goed als je het toch wil, kan je er geen spelletje van maken. Hier vind ze mijn schoenen erg interessant en wil ze die aandoen dus misschien samen schoenen aan doen of zo?

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier ook zo.. Ik vind het wel prettig als ze schoentjes aanheeft als ze buiten stapt, maar zodra ze aan zijn (bij haar puma's krult ze haar tenen niet) gaat ze gelijk aan de slag om ze weer uit te doen, waar ze ook is: In de maxicosi, op haar driewieler.. eerst de schoenen uit en dan weer verder.

@MacG : In principe worden schoenen afgeraden tot ze echt goed kunnen lopen (dus als ze 6 weken los lopen ofzo) dat is beter voor de ontwikkeling van de voetjes. Maar ikzelf vind het soms wel praktisch, met name buiten. Blote voetjes zijn te koud, of ze kan niet aan de hand stappen op haar sokjes omdat ze de bescherming van de schoentjes nodig heeft, omdat ze anders ergens intrapt. Of rondkruipen, want ze zet toch af met haar voetjes (met een spijkerbroek aan, mag ze verder over de tegels kruipen wat mij betreft) . Belangrijk is altijd wel als ze gaan kruipen en lopen, dat het zooltje heel flexibel is.
    Toen m'n dochter nog alleen maar zat en lag (in de winter) had ze ook wat stuggere schoentjes aan. Maarja, toen hield ze ze nog aan... Die tijd is nu wel voorbij ;)

7. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Chris heeft nog nooit schoenen aan gehad, omdat hij ze meteen weer uittrekt als hij ze aan zijn voeten heeft, evenals sokken en sloffen. Ik heb een paar slofjes wat hij wel aan kan houden, maar zolang het buiten 20+ graden is heeft hij nooit iets aan zijn pootjes. Inmiddels stapt hij ook aardig in het rond, meestal nog aan de hand, maar zelfs dat gaat buiten op de tegels zonder problemen. Ik probeer dus voorlopig gewoon geen schoenen, maar het is wel vaak een kwestie van even doorzetten. Wat ik bij Nick (mijn oudste)ook wel deed was dat hij 's ochtends nog in de kinderstoel zat en ik dan zijn schoenen aantrok. Hij zag dan door het blad niet precies wat ik deed en gaf dan minder protest.

8. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    join the club! hier nog zo'n dramaqueen die zich echt in alle bochten wringt om maar géén schoenen aan te hoeven :D

9. randi

randi Niet meer actief

als je schoentjes aandoet op deze leeftijd is het, het best dat je soepele schoentjes aandoet en zeker geen stapschoentjes want als ze dan staan ermee eer ze kunnen stappen kunnen ze hun voeten volledig verkeerd plaatsen en is de kans groter dat ze later steunzolen aankunnen. je hebt zo van die bobuxen, daarin kun je hun voetjes gemakkelijk inkrijgen

10. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Hihihi hier een dame van 1 jaar oud die oog bijna geen schoentjes aan heeft gehad omdat ik het er zo warm voor vind... Nu was ik van de week in een schoenenwinkel en had die schoentjes van Shoesme gepast en madame wilde gelijk niet meer staan...
    Heb ze wel besteld en ze gaat ze maar leren dragen het is niet anders ze gaat nu steeds meer staan dus word toch echt tijd voor schoenen;)

11. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    begrijp me niet verkeerd....

ik trek haar , nou ja probeer , alleen schoentjes aan , met zachte zool , gewoon makkelijk schoentjes , als we een dagje weg gaan of op de fiets .. ze loopt ook al aan de hand en met blote voetjes op straat lopen , doet ook zo pijn ..
    maar ja .......... ze wil ze niet aan !!!
    DRAMA-QUEEN ! hahaha..en echte meid..

12. valhalla

valhalla Niet meer actief

Lena heeft ook zo'n periode gehad, ze wilde echt niets aan haar voetjes hebben. Of ze ging er hard om gillen, of ik kreeg ze niet eens aan. Ze ging lopen met 13 maanden en toen opeens, van de ene op de andere dag, waren d'r schoentjes helemaal geweldig en kwam ze er constant mee omdat ze ze aanwilde (en bleren als ze ze weer uit moest).

Dus misschien is het gewoon een fase, zoals je leest kan het ook zo veranderen :D

Deel Deze Pagina