Hallo sinds gisteravond heb ik een rode enigszins harde plek op de scheiding van mijn tepelhof en de rest van mijn borst, verstopt melkk? Ik heb de plek al meerdere malen gemasseerd, ook onder de douche, verder geef ik 3x per dag BV en kolf ik 4 a 5 keer per dag (zie onderwerp kloofjes bij BV tweeling). Ik wil graag voorkomen dat ik een borstontsteking krijg, hoe krijg ik de plek weg, en hoe lang duurt het ongeveer voordat ik verbetering zie? Alvast bedankt, Oja ik denk dat de babies inderdaad hun mond niet ver genoeg opendoen want de tepel is meestal plat als ie uit hun mondje komt, toch heb ik het idee dat ze hem ook niet verder open kunnen, kan het zijn dat ze hem niet ver genoeg open kunnen omdat ze nog een te klein mondje hebben (ivm vroeggeboorte?)
Hallo MC lover, Sorry voor de late reactie was door omstandigheden even niet in de gelegenheid eerder te reageren. Hoe is het met de rode plek nu? Wat je beschrijft klinkt inderdaad als verstopt melkkanaaltje. Kan het zijn dat kolven de oorzaak is. Is de plek op de rand van de overgang tunnel naar borstschild? Weg krijgen is meestal een kwestie van doorgaan met voeden/kolven. Masseren, warmte. Eigenlijk alles wat je al probeerde. Soms helpt het om in bad te liggen zodat alles lekker warm wordt. Borst niet te vol laten worden. Wat je vraagt over het kleine mondje kan zeker. Als ze nog klein zijn dan moeten ze "simpelweg" eerst groeien om straks wel een grote hap te kunnen nemen. Het is super dat jemet kolven je productie al wel op gang hebt. Als ze traks groot genoeg zijn komt het happen ook wel. Het is goed dat je nu herkent dat ze de tepel niet ver genoeg in de mond doen. Het afplatten van de tepel geeft dat mooi aan. Zo kan je zelf zien of het beter gaat. Succes Ilse