Hallo, Het blijkt dat ik een schimmelinfectie op mijn borsten heb, ik heb hier nu wel zalf voor gekregen. Maar de huisarts liet wel doorschemeren dat het een tijd kan duren voordat het weg is, omdat het in de zwangerschap vaak ook wat hardnekkiger is. En dat het dus zo zou kunnen zijn dat het er nog zit als de baby komt. Ik begreep dat als dat het geval is, dat de kans dan groter is dat de baby spruw krijgt. Dit heeft me nu nog meer aan het twijfelen gebracht, bij mijn eerste is de BV niet gelukt maar ik wil(de) het toch proberen bij deze baby. Maar als ik van tevoren weet dat de baby waarschijnlijk spruw gaat krijgen en het nog maar de vraag is of de BV uberhaupt gaat lukken heb ik er weinig zin meer in. Tegelijk voelt het ook als teleurstelling om ook niet die paar daagjes aan het begin de ervaring van BV te hebben als ik meteen FV zou geven. Nu mijn vraag (eindelijk ): hebben jullie ervaring met vrouwen die direct bij de geboorte van het kindje al een schimmelinfectie hebben? Wat is er aan te doen verder qua BV en wat zijn de gevolgen? Het lijkt erop dat trouwens dat de schimmel niet op mn tepels zit. Maar zou ik een soort van tepelhoedje/borstbeschermer of zo kunnen gebruiken zodat de baby geen direct contact heeft met de huid van mn borst, of heeft dat geen nut? Kortom een hoop vragen, ik hoop dat jullie me een stukje wijzer kunnen maken. Alvast bedankt! Astrid
Hoi, ik kan me je bzeorgheid levendig voorstellen, je wilt dat het gaat lukke,m maar de spruw mogelijk brengt onrust. Spruw is heel besmettelijk, maar als je het nu goed behandeld is er geen enkele reden waarom je baby het meteen zou oppikken. Kennelijk ben jij er wel gevoelig voor en is het een plus dat je extra alert kunt zijn op mogelijke verschijnselen! Spruw bij je baby is echt goed te behandelen, maar vaak gaat het mis omdat bepaalde behandelacties worden overgeslagen. Bijvoorbeeld -alleen baby wordt behadeled ipv moeder en baby - de behandeling duurt te kort , tot de symptomen opklaren ipv daarna nog twee weken -er wordt een paar keer per dag gesmeerd met medcinale creme ipv bij iedere borstvoeding Hoop dat je er iets aan hebt, vraag gerust verder : ) groetjes Kirsten