Achterwaarts gerichte autostoeltjes....

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Melrose, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Mooie foto's Red88 :)

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ja, ruim voldoende. Achter de bestuurdersstoel zou voor mij net kunnen maar voor mijn man niet.
    Maar die kan met de Tobi achter hem ook niet lekker zitten en mn oudste kan amper haar benen kwijt.
    Van de week de Joie maar even voor in doen en de Tobi er achter.

3. Petra in Zweden

Petra in Zweden Actief lid

14 mei 2013
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hej!
    Gisteren eind van de middag belde tot mijn grote verbazing de manager van Babypark. Ik had na aanleiding van de slechte ervaringen die verschillende van jullie hadden met Babypark een positieve klachtenbrief gestuurd over de service en kennis van het personeel. Deze hoofdmanager wilde mij graag persoonlijk bedanken voor het informeren en nam het hoog op. Hij zou alle vestigingen erop toespreken en erop toezien dat ze de juiste informatie zouden geven over de autostoelen, met name de achterwaartse stoelen. Hij zei zelf dat achterwaarts vervoeren inderdaad veel veiliger is en dat is ook het beleid van Babypark, veilige autostoelen verkopen. Hij gaf wel toe dat het personeel er vaak al jaren werkt en nog even moet ´wennen´ aan de nieuwe wetswijziging, nieuwe stoelen, informatie en montage. Hij zei dat ze bijvoorbeeld een Cybex stoel makkelijker konden verkopen omdat deze makkelijker te instaleren is dan bijvoorbeeld een Britax Max-Way. Heb hem uitgelegd dat ik in Zweden woon en je hier eigenlijk bijna nooit Isofix stoeltjes ziet omdat deze maar tot 18kg gebruikt kunnen worden en je hier eigenlijk altijd voor zo lang mogelijk gaat, dwz. tot 25kg. Dat deze bevestiging van deze stoeltjes misschien iets anders is door middel van die 2 extra gordels, maar dat dat een kwestie van wennen en kennis is. Een Maxi-Cosi Tobi kan ook lastig te instaleren zijn als je niet precies weet hoe het moet. Dat gaf hij toe. Hij zou er in ieder geval mee aan het werk gaan, want negatieve verhalen over je winkel wil niemand natuurlijk. Hij wilde graag in het vervolg op de hoogte gehouden worden als er weer situaties zouden ontstaan met onkunnig personeel die de onjuiste informatie geven. DUS: mochten er vanaf nu nog meer mensen slechte ervaringen hebben met babypark, geef mij even een seintje, dan stuur ik wel weer een berichtje ;)

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent

Wat top! Hopen dat ze nu beter op hun tellen letten en gewoon nuttige eerlijke informatie verstrekken :)

5. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wat goed Petra!

Blij te horen dat ze het zo serieus opnemen :)

6. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
  7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Waar kan ik een betaalbare spiegel vinden voor aan de hoofdsteun? Vind het toch wel fijn meneer te kunnen zien :)

8. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
  9. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
  10. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Was hier nog niet gepost idd.
    Ik wist dat de mensen die er één besteld hadden zelf bericht kregen van de verkoper.

11. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    hier netjes bericht gekregen van de verkoopster. ging bij ons wel om andere datums? maar goed, even afwachten tot we onze nieuwe stoel krijgen.

12. MamaF

MamaF Lid

29 mei 2013
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo! Een tijdje geleden had ik een vraag gesteld over de achterwaartse stoeltjes van maxi-cosi. Op aanraden van hier ben ik toen verder gaan kijken naar andere merken. En gisteren bij babyplezier in Eindhoven geweest en een Cybex Sirona gekocht! Ik ging eigenlijk voor de Axkid kidzofix, maar deze paste toch niet goed in de auto. We hebben weliswaar een grote auto (hyundai i30 station), maar mijn vriend kon met z'n 1, 90 zijn benen niet meer kwijt.
    Ik ben toch blij dat we dus naar de winkel zijn gegaan om eerst te passen. Ik ben heel erg tevreden over hoe we geholpen zijn. Echt super! Het was eventjes rijden, maar de trip meer dan waard. En ben nu helemaal blij met het stoeltje :).

13. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat jullie geslaagd zijn voor een mooie autostoel! Veel en veilig rijplezier ermee!

14. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Leuk! Heel veel plezier met jullie nieuwe stoel :)

15. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Onze zoon is nu bijna 9 maand en begint al aardig uit zijn maxi cosi te groeien.
    Wij willen heel erg graag investeren in een achterwaarts gerichte stoel... maar we hebben geen idee welke.

Ik weet ook niet goed waar ik moet beginnen en op basis waarvan ik een keuze moet maken. Al zoveel verschillen, zoveel keuzes...

Om te beginnen hebben wij een Volkswagen Golf 4. Dus daar moet de stoel inpassen.

Ik denk dat mijn voorkeur uit gaat naar een stoel tot 25 kilo, en dat ik een poot en de tetherstraps ook wel een fijn/veilig idee vind.

Maar ja... en nu?

16. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Babyplezier in Eindhoven heeft veel staan :) Is ook in de buurt denk ik? De Romer Max-way is tot 25 kg en nog 'betaalbaar'.

17. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Die hebben meerdere stoelen staan? En kunnen we die ook passen? Want dat is wel handig.
    Hebben ze er daar ook een beetje verstand van?:)

Eindhoven is 1,5 uur (woon tegen Zeeland en Belgie) maar dat vind ik wel de moeite waard om even wat stoelen te kunnen passen en te kunnen bekijken.

Gisteren in de prenatal nog gevraagd (breda) naar achterwaartsgerichte stoelen: "Ja we hebben een prenatal stoel, die kan tot 10 kilo achterwaarts..."
    Laat maar dan, mijn zoon is bijna 9 maanden en bijna 10 kilo... dat vond ie maar raar dat ik het langer wilde...:(

18. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    De Maxway (erg fijne stoel) wordt oa verkocht door babypark, durf niet te zeggen waar een dichtsbijzijnde filiaal zit.

Eindhoven heeft inderdaad verschillende stoelen, wil je een stoel tot 25 kg kun je daar kijken naar de Axkid stoelen, hij heeft 3 verschillende daarvan en tot 25 kg, met tetherstraps en steunpoot.
    Hij verkoopt ook de Besafe Plus, is de nieuwste en ook tot 25 kg.

Succes! En alle vragen mogen hier altijd ;)

19. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oja, in Eindhoven (babyplezier heet de winkel) kun je alle stoelen in eigen auto passen! En ja, hij heeft er veel verstand van, hij is de oprichter van achterwaarts.nl.

20. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Prenatal, babypark e.d. hebben er geen verstand van. Helaas zelf ondervonden. Baby plezier hoor ik veel goede verhalen over! Zelf hebben wij de Cybex Sirona ook erg tevreden!

Deel Deze Pagina