Achterwaarts gerichte autostoeltjes....

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Melrose, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Nee niet herkenbaar...
    Ik maak het harnas helemaal los als ik haar eruit haal.
    De volgende keer zet ik haar er weer in, gordels over de schouders en in het slot. Dan trek ik de heupgordels strak door onderaan de schoudergordels te trekken en dan trek ik de schoudergordels goed strak aan. Gaat heel makkelijk.
    Wat gaat er bij jou lastig dan?

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik trek gewoon aan dat onderste lange stuk riem dat is dus niet de bedoeling? :p

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kusjesmama die link onder je banner doet het niet meer.

4. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Jawel, nadat je de schoudergordels goed over de schouders legt (denk er om dat de shoulder pads bijv niet te ver naar boven zitten, anders gaat het wel stroef) en je de heupgordels hebt strak getrokken.

5. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Oooh.. ik zie het idd. Hebben ze m'n artikel van de site gehaald... grrrr. Jammer!

6. marygirl

marygirl Actief lid

25 dec 2010
    377
    0
    0
    Wat fijn om te lezen dat er meer zijn met achterwaartse stoelen. Ik heb voor mijn beide meiden een Maxway aangeschaft. Het was een behoorlijke investering, maar nadat ik me er goed op had ingelezen was er voor mij geen alternatief meer en geen weg terug naar voorwaarts. Gelukkig heeft mijn man me hierin gesteund. We hebben het niet al te breed en ons vakantiegeld ervoor moeten gebruiken, maar ik zit nu wel met een veel fijner gevoel in de auto.

7. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Je hebt vast een nieuwe stoel en die is zo te zien nog niet zo lang in gebruik. Naar mate je hem vaker los maakt en vast trekt, gaat ie gemakkelijker. Wij hebben twee dezelfde stoelen (in beide auto's 1), maar bij de een gaat het een stuk makkelijker dan bij de ander.

8. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad een veel fijner gevoel, en zeker de investering waard!!!

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Ook in de WIJ Staat een advertentietje over achterwaarts vervoeren woehoee

10. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik krijg de WIJ niet meer, maar goed nieuws!!!

11. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Van MaxiCosi nog wel :).

12. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Babypark Roosendaal:
    "Dit is de Romer Max-Way, deze is tot 15 maanden achterwaarts en dan draai je hem om naar voren."
    ik: "Weet je dat zeker?"
    "ja, heel zeker, het frame laat je staan en je klikt hem om.
    manlief: "Volgens mij niet"
    "Oh nee... dat is een andere...."

Vervolgens lopen we naar de Cybex Sirona en staat ze 10 minuten te proberen om de stoel te laten draaien... manlief heeft geklokt en wij hebben vermakelijk staan kijken.

"Kijk, deze heeft een drie punt gordel"
    ik: "Deze heeft toch een vijfpunts net als de Max-Way?"
    "Nee, hoor.... (loopt naar de Max-Way) ... Oh, deze heeft ook een driepunts gordel"
    ik: "Nou, dit is echte en vijf punts gordel hoor"
    "Oh ja, je hebt gelijk"

Terug naar de Sirona.

"De hoofdsteun mag niet boven de rode streep uit komen en er moeten twee vingers boven de schouders van kindje komen"
    ik: "oke, maar hoe moet dat dan als hij gaat groeien, want dan past hij nu precies?"
    "Ja, dan past hij niet meer...."

jullie snappen al dat het echt een zeer ervaren verkoopster was die duidelijk wist waar ze het over had... dit is slechts een greep van wat er gebeurde...

Na aanleiding van deze twee modellen heb ik zelf wel een aantal vragen over de Max-Way en de Sirona:

Hoe zit het met beenruimte bij beide stoelen wanneer de kindjes groter worden? Zij raadde vanavond beide stoelen af wanneer kindjes de 15 maanden gepasseerd zijn i.v.m. beenruimte.

Bij de Sirona, die rode streep? hoe zit het daar mee? Later vertelde de verkoopster dat wanneer de streep niet zichtbaar was de stoel voorwaarts moest? Maar dat is dan bijna direct al en zoonlief is pas 9 maanden!

De Sirona kan draaien, maakt dat het systeem niet zwak?

13. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Mijn hemel... dit is toch niet te geloven??? Om te huilen zulke medewerkers!

W.b.t. je vragen:

Beenruimte: De beenruimte in de Sirona is erg beperkt in vergelijking met de Max-Way. De Max-Way kun je van de achterbank af installeren zover je wilt, zolang de stoel stevig vastgezet kan worden, de Sirona kun je maar op 1 manier installeren ivm de isofix installatie.
    De Sirona passen kinderen tot gemiddeld 2,5 jaar in hooguit 3 jaar. De Max-Way passen kinderen in tot een jaar of 6.

Rode streep Sirona: Geen idee... ik ken de Sirona niet persoonlijk. Misschien even online de gebruikershandleiding lezen?
    Ik weet ook niet wat ze met die 2 vingers ruimte bedoelt? Ik mag hopen niet de gordelhoogte want dat is absoluut niet veilig.

Draaisysteem: dat is goed getest en veilig. Maakt het niet zwak.

Edit: dat stukje over wanneer de rode streep niet zichtbaar was dat de stoel voorwaarts gebruikt moet worden kan niet kloppen. Want de stoel mag zowel voor-als achterwaarts gebruikt worden tot ze of 18 kg. wegen of verder dan de ogen/bovenkant oren over de rand van de stoel komen.

14. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Installeer je de Max-Way dan met gordel of isofix? En duw je de stoel dan bijvoorbeeld niet helemaal tegen de rugleuning van de bank dat je meer beenruimte hebt?

15. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    De Max-Way installeer je met de autogordel. En die kun je van de achterbank af installeren waardoor je ruimte tussen de stoel en de achterbank hebt voor de benen van het kind.
    Kijk voor foto's van beide stoelen maar eens op www.achterwaartsvervoeren.nl. Daar kun je de verschillen duidelijk zien.

PS. Ik heb nog een aanvulling gedaan op mijn vorige berichtje.

16. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad... weer een triest verhaal waar duidelijk blijk dat de verkoopster geen ervaring/kennis heeft.
    Dat ze de Maxway niet zou kennen, ok... maar het verschil niet eens weten tussen een 3 punts en een 5 punts... Hopeloos!!!
    Bewijst maar weer dat je je er als ouder zelf in moet verdiepen en niet op de info in babyzaken moet vertrouwen...

Maar je vragen...
    Ook niet echt bekend met de Sirona, maar wat ik erg jammer vindt is dat de stoel vrij kort meegaat. Zeker qua hoogte. Hoor veel verhalen dat kindjes van net 3 er uit gegroeid zijn. Zonde want daar is hij erg duur voor...

MaxWay, ik heb hem zelf ook (daarbij ook nog een Besafe). En ben er erg tevreden over.
    Beenruimte kun je zelf mee 'spelen' door hem dicht op de achterbank te plaatsen of verderaf. Hoe groter je kindje kun je hem eventueel wat verder van de bank af plaatsen.
    De Maxway passen ze heel lang in! Zeker tot een jaar of 5! Mijn neefje is nu ruim 5 en past nog in de Hiway (voorloper van de Maxway met kortere rug).

Persoonlijk zou ik ook eerder kiezen voor een stoel met gordelbevestiging omdat je dan kunt kiezen voor een stoel tot 25kg achterwaarts.
    Isofix is maar tot 18 kg, gemiddeld 3,5 a 4 jaar.

Verdere vragen zijn altijd welkom! Succes nog.

17. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Dan de k ik dat we niet de MaxWay hebben gezien zoals zij zei want deze kon alleen enkel met isofix bevestigd worden.

Volgende week gaan we naar Eindhoven en hoop daar in ieder geval betere uitleg te krijgen.

18. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    even op de site van babypark gekeken.... wij hebben volgens mij de MaxFix bekeken.
    De MaxWay heeft geen beugel en die had de stoel die wij hebben bekeken wel...

stomme winkel zeg.

19. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    #2059 Danielle86, 6 okt 2013
    Laatst bewerkt: 6 okt 2013
    Babypark lijkt de MaxWay niet (meer) te hebben. Waar zou ik deze nog kunnen zien/passen? (hoeft niet persé in een winkel te zijn)

Wij wonen vlakbij Roosendaal/Bergen op Zoom/ Rotterdam/ Breda

20. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Volgens mij hebben niet alle vestigingen van BabyPark de Max-Way. Misschien kun je even bellen naar een vestiging in de buurt?
    Ik zou er niet persé vanuit gaan dat ze hem niet hebben in de vestiging waar je geweest bent, gezien de knullige informatie van het personeel... wie weet wist ze niet eens dat ze die ook nog hadden.

BabyPlanet in Drachten verkoopt de Max-Way ook, maar dat is wel erg ver voor jullie denk ik?

Misschien is er hier iemand die bij je in de buurt woont en een Max-Way heeft waar je mag passen? Ik weet even niet meer wie waar woont ;)

Deel Deze Pagina