Achterwaarts gerichte autostoeltjes....

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Melrose, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Zijn er dames die de BeSafe Izi plus hebben? Ben heeeeeel erg benieuwd naar de ervaringen! Wij hebben geen isofix in de auto dus onze keuze is redelijk beperkt. Veiligheid gaat voor alles! Daarom is het budget voor ons hierbij niet van belang.

En wat zou nog meer een hele goeie optie zijn voor ons?

2. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb hem gepast en was erg onder de indruk :) Ultra veilig en een mooie pasvorm voor het kind.

Als je geen isofix hebt, heb je juist meer keuze ;) Tenminste voor zo lang mogelijk achterwaarts vervoeren wel. Isofix mag namelijk max. 18 kg dragen.
    Kijk ook eens naar de Britax Romer Max-Way, ik denk dat die je ook wel zal aanspreken.
    Of de Axkid stoelen, ook erg goed en fijn.
    Passen in een winkel zou ik wel aanraden, maar weet niet of je die mogelijkheid hebt bij jullie in de buurt?

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Dankje wel voor de snelle reactie :D!!! Ik ben eigenlijk al beetje verknocht aan de besafe, maar dat komt omdat mij dat de veiligste stoel lijkt haha. Ga ook even kijken naar de Britax romer max-way :)

Mijn man zit zich al helemaal druk te maken over de ruimte in de auto, hij is bang dat de Besafe niet zal gaan passen in onze Opel Vectra station.

4. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Daarom is passen zeker aan te raden.
    De Max-Way neemt minder ruimte in, doordat je die dichter tegen de achterbank kunt installeren.
    De BeSafe iZi Plus is inderdaad een hele veilige stoel, de Max-Way uiteraard ook. Maar ik zou je gevoel volgen :) Als het qua ruimte inname lastig wordt, kun je altijd nog verder kijken!

5. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Drachten is zo'n 3 uur rijden ja! Dan is Duitsland dichterbij! ;)

Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de Besafe, maar ik ben zomaar bang dat het niet gaat passen dus ik wil de Max Way ook zeker gepast hebben! En als we daar voor naar Drachten moeten dan is dat zo... Maar liever hier in de buurt!

Ik ben morgen in Roosendaal (dichstbijzijnde Babypark) en zal zelf nog even binnen lopen en goed kijken!

6. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik volg dit topic met regelmaat, wij hebben een voorwaards gerichte autostoel op het oog. Wanneer is achterwaards verplicht?
    Ik weet dat ze zo lang mogelijk in de mc moeten blijven maar het wordt nu krapjes.

7. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wij vervoeren onze kinderen zo lang mogelijk (4-6 jaar) achterwaarts. Daar heb je achterwaarts gerichte vervolgstoelen voor :)

Mijn dochter pastte met 1,5 jaar en 85 cm nog in de groep 0+ stoel ('Maxi-Cosi'), is jouw dochter zo lang dat ze er met 10 maanden al bijna niet meer inpast? Mijn dochter is ook bovengemiddeld qua lengte zelfs. Dat is wel heel erg vroeg om haar voorwaarts te gaan vervoeren.... Lees op www.achterwaartsvervoeren.nl maar eens waarom :)

8. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik heb twee dames die ik tijdens mijn zwangerschap heb leren kennen en die rond dezelfde datum uitgerekend waren in ieder geval kunnen laten nadenken over achterwaarts vervoeren.
    Ze zeiden over een vervolgstoel: "De benen worden te lang in de maxi cosi die raken de rugleuning dus er moet een andere stoel komen, ik ga naar de babydump, laat me adviseren en koop er gewoon één"

Ze gaan nu nadenken over een achterwaartse. al een hele stap!

Nogmaals mijn vraag voor diegene die af en toe inhaken in dit topic:
    Wie heeft er een Romer MaxWay in Zuid-Nederland (van Zeeland tot Eindhoven ongeveer) die we een keer zouden mogen komen passen?

9. SophieW

SophieW Actief lid

11 okt 2012
    172
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ danielle86
    Ik weet niet of het voor je een optie is om naar eindhoven te rijden?
    Daar zit babyplezier en daar kunnen ze je erg goed adviseren! En de stoeltjes in de auto passen. Echt een aanrader!

Ik heb een tijdje geleden hier een aantal vragen gezet over stoeltjes ed. Ik dacht dat we best een ruime auto hadden en alles er wel in zou passen, maar dat viel best wel tegen.

We zijn naar eindhoven gegaan (babyplezier dus) en daar heeft die meneer ons 2 uur lang geadviseerd en stoeltjes in de auto gezet. We hebben uiteindelijk de axkid minikid gekocht. (en zijn er heel erg blij mee!) Hij heeft ook helemaal m geïnstalleerd en uitgelegd hoe alles werkt. Via internet kan je m misschien wel wat goedkoper krijgen, maar ik ben er wel achter dat het in het echt heel anders kan uitpakken! Als je erheen gaat wel even bellen of dat het uitkomt dat je langs komt of een afspraak maken, dat hebben wij ook gedaan. Dan weet je zeker dat er tijd is!

10. SophieW

SophieW Actief lid

11 okt 2012
    172
    0
    16
    NULL
    NULL
    O en de romer max way is qua "wat ie kan" (achterwaarts, 9-25 kg, met gordel) hetzelfde als de minikid. Ook qua prijs. En de minikid hebben ze dus weer in eindhoven staan (net als een flink aantal andere stoelen)

11. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    En qua afmetingen? want ik zou qua afmetingen graag de MaxWay willen bekijken. We gaan a.s. zaterdag in ieder geval maar Eindhoven toe. Heb er zin in!

12. SophieW

SophieW Actief lid

11 okt 2012
    172
    0
    16
    NULL
    NULL
    Qua afmetingen durf ik niet te zeggen, ik heb de max way nooit in het "echt"gezien. Maar de minikid vind ik qua afmeting wel meevallen. Hij is niet zo breed. Maar t hangt ook af van hoe die in jullie auto uitkomt... Maar dat gaan dan wel goed komen in eindhoven! Ben benieuwd of jullie slagen!

O ja, ik had toendertijd babypark gebeld, en ze hadden toen voor me opgezocht dat in kesteren de max way wel zou staan. Maar aangezien eindhoven voor ons dichterbij was zijn we daar niet zelf geweest

13. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Thanks! Zal babypark nog even bellen dan...

Ook dat was de laatste keer geen succes... komen verkopers tegenwoordig uit een ei ofzo? :p
    Ik had een mail gestuurd naar babypark met de vraag 'Welke achterwaarts gerichte autostoeltjes hebben jullie in de winkel staan in Roosendaal?'
    Werd teruggebeld, zegt die dame uit die vestiging: "U wilt dus weten welke achterwaarts gerichte autostoeltjes wij hebben staan?". Ik antwoord bevestigend, waarop ze zegt: "Ik zal vragen de afdeling autostoelen u terug belt".

Werd ik een paar uur later teruggebeld: "U wilt weten welke achterwaarts gerichte autostoeltjes wij hebben staan?" Ik antwoord weer bevestigend. Gaat ze me door verbinden met de juiste afdeling, maar die namen niet op... "Mevrouw, ik bel u later nog een keer terug"

"De derde keer kreeg ik wel de juiste persoon aan de lijn, maar die ging ook alle goepen 0 stoeltjes opnoemen (maxicosi cabriofix etc)

14. SophieW

SophieW Actief lid

11 okt 2012
    172
    0
    16
    NULL
    NULL
    haha dat is ook wel handig... weet je precies wat ze verkopen haha

wat een verschil in verkopers is er dan toch... degene die ik aan de lijn had leek er meer verstand van te hebben dan jouw ervaringen...

15. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,
    Ff stil geweest maar ik ben er weer ;)

Wij hebben een Maxway EN een Besafe izi x3 (voorloper van de nieuwe izi plus)
    Bij mij mag iedereen komen passen als jullie willen. Ik woon in Hilversum. Beetje in het midden dus.

Maxway neemt echt wel stukje minder ruimte in.als de Besafe.
    Beide stoelen hebben hun eigen plussen en kan nog steeds geen keuze maken welke ik fijner vindt haha.

16. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    HoiHoi! Ik hou het in gedachten en ga het zeker even met manlief overleggen voor zaterdag! mochten we inderdaad willen komen passen dan zal ik je een PB sturen! Bedankt alvast!

Wel nog een vraag: Waarom heb je deze twee verschillende stoelen?

17. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    De Besafe kochten we nieuw. Daar kozen we voor omdat onze dochter altijd erg klein voor haar leeftijd is geweest en met ruim een haar nog geen 9 kg woog.
    En omdat dat toen 1 van de weinige stoelen was die een.extra hoofdsteun had en dit meer veiligheid biedt.
    De Maxway heb ik er extra bijgekocht omdat ik de stoel vaak van 2 auto's moest wisselen. En dat met de Besafe niet echt makkelijk is en erg zwaar is (wonen in een flat, zonder lift).
    We hadden destijds nog geen eigen auto maar leenden 2 verschillende autos regelmatig. Toen heb ik de maxway erbij gekocht als extra stoel omdat die licht is en sneller te installeren. De besafe stond vast in mijn ouders auto.
    Inmiddels een eigen auto (Fiat Stilo) en gebruik nu over het algemeen de maxway en staat de besafe nog steeds bij mijn ouders erin.

18. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

In de Maxi-Cosi komt ze al bijna tegen de kap aan. Op zich past het nog wel maar we moeten wel verder kijken natuurlijk. Kan zomaar zijn dat ze er niet meer in past en dan wil ik de volgende stoel al hebben.

19. ndroop14

ndroop14 Lid

27 sep 2013
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Daar ben ik weer :p
    Besloten om toch voor beide jongens een achterwaartse stoel te kopen.
    Ben nu voor 1000% overtuigd, nadat ik gister een gruwelijk verhaal hoorde.
    Ouders waren op huwelijksreis en werden na 1 dag gebeld dat dochter (5 jr) in kritieke toestand in het ziekenhuis lag. Ongeluk gehad bij opa en oma in de auto, en nu een schedelbasisfractuur. Ouders konden niet van het eiland af en konden pas na twee dagen ofzo naar hun dochter. Gelukkig is alles uiteindelijk goed gekomen, maar ik heb het idee dat dit met een achterwaarts autostoeltje in veel gevallen te voorkomen is.

Ik denk dat ik voor beide jongens (3 en 1) een max way wil. Vraag me alleen nog af hoe het zit met de zijbescherming, het lijkt alsof de ' vleugels' rond het hoofd niet heel diep zijn, of lijkt dit alleen zo op de foto? Bedoel dan bijvoorbeeld het verschil tussen de max way en multitech.
    verder vraag ik me af of de max way ook wat schuiner kan (de jongens slapen nogal graag in de auto) maar ook weer rechtop als ze wakker zijn.. de jongste ligt nu namelijk steeds met zijn hoofd rechtop in de maxi cosi, niet echt comfortabel.
    En of hij past in een seat leon, maar aangezien dit een van de compactste stoelen is lijkt me dat geen probleem.
    Wil hem wel graag even passen, maar zag ik goed dat ze bij babyplezier niet de max way verkopen? Aangezien alles een stuk rijden is (woon in enkhuizen) wil ik dan het liefst wel ook andere stoelen kunnen zien als de max way toch niet bevalt.

Alvast bedankt weer voor het meedenken!:)

20. SophieW

SophieW Actief lid

11 okt 2012
    172
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Nee bij babyplezier hebben ze niet de max-way, wel bij babypark Kesteren. Ik weet niet of het vanuit Enkhuizen te doen is zowel naar eindhoven als kesteren te gaan? T is echt verstandig om in de auto te passen, t viel mij echt tegen hoe veel ruimte zo'n stoeltje inneemt en hoe "klein" onze auto dan is (terwijl iedereen altijd zegt dat ie zo ruim is van binnen)

Deel Deze Pagina