Ik heb zelf de dualfis al eens gezien en volgend mij is dat er een die vanaf de geboorte kan toch? Net als de cybex sirona? Dan heb ik de juiste voor me. Wij vonden hem ook klein en in vergelijking met onze axkid issie dat ook. Hij heeft een vrij korte rug en zal daaromdminder lange kindjes kunnen vervoeren dan de onze. Waar woon je ergens? Anders loont het wel om naar Eindhoven te rijden om eens te passen en om echt degelijk advies te krijgen.
haha, nog meer keuzes erbij. probeer hem juist tot 2 te beperken Eindhoven is voor ons zo'n 1,5 uur rijden, opzich nog wel te doen, maar lastig in te plannen qua werk enzo... staat de stoel op die foto van je trouwens al in de ligstand? en wat voor auto hebben jullie? hij lijkt zo op het oog nogal rechtop te staan, en onze auto heeft best een schuine achterbank, dus misschien hebben jullie hetzelfde. en anders komt ie wel erg rechtop te staan.
Nou.. ze hebben er in drachten nog drie staan! Er worden er twee voor me vastgehouden, ga ze uiterlijk zaterdag ophalen! Straks even controleren of ik echt geen ringen/ beugels onder de voorstoel heb en anders probeer ik die er voor zaterdag nog even in te laten zetten.. Toch makkelijk dan steeds alles verstellen.. Merk trouwens wel meteen verschil babyplanet en babypark! Bij babyplanet werd er meteen gevraagd wat voor auto ik had en of het wel paste.. en dat hij ook gerust tweelingenkorting wilde geven als dat betekende dat ik ook de oudste achterwaarts ging vervoeren.. helemaal blij dus!
Wauw, wat goed zeg!! Fijn dat ze er twee voor je vast houden! Heerlijk gevoel he, als ze er verstand van hebben! Wij hebben de Axkid Kidzone. Hij staat in een Volkswagen Golf 5. Hij staat in de ligstand en zoonlief ligt er ook best in als hij gewoon ontspannen zit, maar nu kwam hij op de foto naar voren. Denk dat het ook voor een deel de hoek is. Maar de stoel heeft een goede ligstand en met de banden trek je hem nog iets meer in ligstand. Onze zoon is 9 maanden en zijn hoofd is met het naar huis rijden niet voorover gevallen. Volgens mij loopt onze achterbank ook wel schuin... Eindhoven was voor ons een dik uur rijden, maar ben zo onwijs blij dat ik gegaan ben en dat er zoveel uitleg en duidelijkheid gegeven werd en dat ik niet alles zelf uit hoefde te zoeken, maar ik gewoon dingen kon vragen en daar dan een juist antwoord op kreeg (in plaats een foutief antwoord zoals bij babypark) De verkoper heeft ons ook echt geholpen met keuzes maken. 'wat wil je voor stoel' 'wat zijn je eisen' en daarna gekeken wat past bij onze auto en ons als persoon o.a. qua lengte (maar ook hoe zijn je eisen dat je de voorstoel in ligstand kan zetten bijvoorbeeld). Ik had eigenlijk geen goed beeld welke stoel ik wilde en waar ik mijn keuze op moest baseren, maar het werd me daar wel erg makkelijk gemaakt!
Ik heb een vraagje aan de bezitters van de joie stages.. waar hebben jullie deze gekocht?! Ik vind dit wen mooie, goede stoel, maar wil hem graag in onze auto passen met onze dochter erin. liever niet via internet bestellen
Volgens mij is deze enkel op internet te koop en in geen enkele winkel in Nederland, maar dat kan ik mis hebben. Zijn misschien andere dames die dat beter weten?
hier even een foto van onze dochter in de dualfix. neig nu toch wel weer heel erg naar deze stoel, zeker nadat ik weer eens de foto had gezien van een max way met wedge in een Opel astra...
Ziet er mooi uit! Isofix is niet te verstellen wat betreft ligstand, ALS het dus niet al op de stoel zit. De Max-way daarin tegen heeft een verstelbare poot waardoor je hem zo schuin kan krijgen ALS je wilt, eventueel met extra wedge eronder. Wij hebben een Britax hi-way ( nog compactere voorloper van Max-way) in een Opel Astra 2006. De Hi-way heeft ook verstelbare poot en standaard een wedge erbij. Ik gebruik de wedge, maar de poot is niet maximaal uit. Mijn zoontje , ruim 5 heeft daar voldoende ligstand voor zijn hoofd ALS hij in slaap valt. Maar dat is net ALS iemand eerder al zei, met die extra riemen trek je de stoel nog Meer schuin. Heb je de Max-way al wel eens in je auto geprobeerd en geinstalleerd? Dan zie je meteen het verschil en is het makkelijk een keuze maken
Ziet er mooi uit! Nog genoeg ruimte over naar voren? Hoe zit de hoofdsteun nu? Nog een aantal groei standen over? Ja, Maxway of Dualfix... Maxway kun je zelf nog weer beetje met de beenruimte spelen, weet niet of hij echt een langere rug heeft omdat ik de dualfix nog niet in het echt gezien heb. Voordeel vindt ik zelf wel dat de Maxway tot 25 kg gaat... Misschien toch nog eens de Maxway passen en dan je keuze maken? Weet je zeker dat je de juiste keuze maakt.. Waar woon je? (als ik vragen mag )
Wat goed zeg, 2 Max-ways!!! Leuk dat je zoontje zo enthousiast was al! Je kunt hem meer beenruimte geven door de stoel verder van de rugleuning van de achterbank te plaatsen.
Joie Stages, is in NL alleen via Engelse webshop te verkrijgen. Enkele dames op het forum hebben hem hier wel (waaronder Poemi) wellicht is het een mogelijkheid om daar te kunnen passen?
Achterwaarts kun je alleen die ligstand voor baby's gebruiken. Dit kan inderdaad een nadeel zijn, vooral voor kindjes die meer willen zien en rechter op willen... Ik weet niet wat de echte gebruikservaringen daarin zijn...
ahhhh, nu ga ik weer twijfelen haha. de dualfix staat in de ligstand schuin genoeg voor onze dochter, en in de andere standen, dus meer rechtop, creëer je vanzelf meer been ruimte voor je kindje. qua hoofdsteun is idd mijn twijfelpunt. ik dacht dat we nog 2, heel misschien 3, standen naar boven konden. ik heb al een mail gestuurd naar carseats.se om te vragen wat het verschil nu precies is in ruglente tussen de dualfix en de max way. we hebben de max way al wel gepast ja, zonder wedge. toen vond ik hem echt heel recht staan. achter de stoel hadden we toen nog zo'n 5cm over denk ik, tot de voorstoel, en dan konden we allebei nog fatsoenlijk zitten op de passagier stoel. als ik die foto van stoel met wedge zie betwijfel ik echt of wij daar genoeg ruimte voor hebben in de auto. of dat model Opel astra moet een minder schuine achterbank hebben dan de onze. en als je de stoel dus schuiner trekt dmv de straps, hoe zit het dan met die steunbeugel voor? blijft die nog steeds op de achterbank staan dan?
Misschien kan Hakan van carseat.se je vertellen hoeveel cm extra ruimte de MW inneemt met wedge? Ik vind hem in een Opel Astra zonder wedge ook erg rechtop staan.
foto van onze dochter in de max way: kon het origineel niet meer vinden dus maar even printscreen van de foto lang geleden hier geplaatst haha.
ja, had in m'n mailtje ook aangegeven dat we stoel zonder wedge hadden gepast en dat ik graag wilde weten hoeveel ruimte hij extra inneemt met wedge. ben benieuwd. wat ik me overigens ook echt afvraag. gisteren hadden we de dualfix even achter bestuurder gezet, omdat stoel van dl achter passagier stond, en zelfs ik zou niet meer kunnen rijden, terwijl ik toch altijd vrij ver naar voren zit. doe ik nu iets fout, of is onze auto gewoon krap?
Staat de poot hier in de 3e, hoogste stand? Zelf zet ik mijn maxway in de 2e en soms 3e stand, en trek hem schuiner met de tetherstraps, poot blijft dan gewoon op de achterbank staan, je trekt hem echt alleen schuiner. Voorste deel trek je als het ware je achterbank IN. Wedge scheelt ook nog een hoop, op de foto kan ik de stand van de voorstoel niet goed zien. Weet niet waar je woont, maar wil je best eens helpen om de Maxway goed geinstalleerd te zien...
Ik weet niet hoeveel ruimte de DualFix inneemt, maar iemand van ca. 1.85 m. kan een Max-Way achter zich hebben staan in een Opel Astra (dit was geen Station... misschien is de ruimte anders verdeeld in een Station?? Ik heb geen idee.)
ehmm... ik dacht dat ie maar 2 standen had? en het was bij de babypark, heb de stoel er zelf in gezet, en hun uitleg gegeven... zover ik weet had ik hem wel zover mogelijk uitgetrokken, dus of het dan de tweede of derde stand was, ik durf het niet met zekerheid te zeggen. wij komen zelf uit gouda.