ik had zelf het idee dat het niet veel scheelde, naar de passagier stoel toe zeg maar, dus ga er van uit dat de max way bij de bestuurder ongeveer even veel ruimte in neemt. ga haast denken ja dat de ruimte anders verdeeld is dan..
Nee zijn wel 3 standen, kan het op de foto niet goed zien. Kon de bijrijdersstoel nog een tikkie nar voren? En wellicht de rugleuning ietsje rechterop? Ik denk dat je hem nog wel iets schuiner zou moeten kunnen krijgen, maar dat is zo lastig te zeggen. Heb je de stoel al eens in het midden gepast? Vaak houd je dan veel ruimte naar voren over omdat hij deels tussen de voorstoelen heen valt, en dus schuiner te zetten is. Ik woon in Hilversum, dus niet echt heel dicht in de buurt... Eventueel de reistijd delen is nog wel een optie wat mij betreft, als je echt nog keer goed wilt kunnen kijken... Laat maar weten...
@Lievemommy Lief dat je zo meedenkt! We gaan eerst nog wel even bij de babypark passen morgen. Kijken of we hem dan ook echt goed geinstalleerd krijgen met hopelijk goede hulp. Ik heb van carseats.se een reactie gekregen dat de, ik citeer even: MW will last 15-20cm longer than Dualfix. Dus als ik het goed lees kun je qua lengte van je kind 15-20cm langer vooruit met de MW toch? Als ik dan kijk naar hoe ons zoontje in de MW zit, kunnen ze daar denk ik tot een lengte van ca. 115cm in?? Dat zou dan betekenen dat ze in de Dualfix tot een lengte van zo'n 95-100cm kunnen, en als ik dat dan weer vergelijk met de groeigrafiek van onze dochter zou dat tot zo'n 3 jaar zijn... Of denk ik dan heel raar? Ook geven ze aan dat de MW met wedge iets meer ruimte in neemt, maar het is geen groot verschil. Daarover dus nog niet echt duidelijkheid.
15 tot 20 cm verschil vindt ik wel veel!!! Je hebt het dan over kinderen tussen de 3 en 5 jaar, dan groeien ze niet zo hard meer, dus qua gebruiksduur zal dat veel schelen! Zowieso is een verschil van 18 of 25 kg groot! Gemiddeld is de Maxway tot minimaal 5 jaar, dus wellicht even kijken in welke lijn je zoon en dochter groeien? (te zien in CB boekje)
Hier ben ik ook erg benieuwd naar! Kan nog nergens ervaringen vinden. Prijs is fijn 250,00 Heeft iemand hem? Wat zijn de voor- en nadelen?
weet jij misschien tot welke lengte de max way is? kom ik met m'n 115cm in de buurt? qua gewicht zit m'n zoontje nu rond de 18 kilo, maar qua lengte is ie gewoon erg lang. ik schat dat ie met 4 jaar toch wel 115cm zal zijn, over een maand of 5 dus al. onze dochter is iets kleiner, ik verwacht dat ze met 3 jaar rond de 100cm is. ik wil morgen weer gaan kijken bij de babypark. als ik de stoel wil opmeten, moet ik dan gewoon van het laagste punt van de zitting tot de hoogste stand van de gordels meten?
weet iemand toevallig hoe het zit met die voertuigenlijst van de max way? m'n broer heeft bijvoorbeeld een Volvo, weet type niet zeker, uit 1999. maar de 'oudste' Volvo op de lijst is vanaf 2004, dus dan zou hij daar niet in mogen? er staan bijvoorbeeld wel Opel's op met bouwjaar vanaf 1999. want we willen nu eigenlijk toch wel de max way, ook omdat het makkelijker was deze in een andere auto te zetten omdat niet iedere auto iso fix heeft, maar eigenlijk gaat dat nog steeds niet op, want geen enkele auto van bij wie ze wel eens zouden kunnen logeren staat op de lijst!
De fabrikant kan nooit zelf alle auto's proberen. Er staan idd ook alleen maar vrij nieuwe auto's op de lijst. Zolang je de stoel goed kunt installeren in de auto, mag je hem gewoon gebruiken
Veel auto's staan inderdaad helemaal niet op de lijst. Als je je bedenkt hoeveel auto's er op de markt zijn is dat logisch. Ik zag gisteren nog dezelfde vraag staan op een Zweedse blogg staan en daar is hij door gespeeld naar een ervaringsdeskundige van achterwaartse stoeltjes. Deze gaf hetzelfde antwoord en zei dat zolang de stoel geinstalleerd kan worden zoals door de fabrikant beschreven mag hij in die auto gebruikt worden. Dit geld bijvoorbeeld ook als de zijplaatsen wel zijn goed gekeurd, maar midden niet. ALS het past past het. Britax-Römer heeft er bijvoorbeeld ook in staan dat de stoelen niet tegen de voorstoelen aan mogen leunen, maar dat hebben ze er enkel in gezet zodat mensen ten alle tijden de steunpoot gebruiken. Dus dit mag wel, ook antwoord van Britax zelf op deze blogg gevonden daarover. Wat betreft Ford Fusion, kleine middenklasser auto? Beste is gewoon te passen, in elke auto past een achterwaartse stoel, de vraag is alleen wat je eisen zijn (ruimte bestuurder/passagier, ruimte kind, levensduur stoel, met of zonder isofix). Een goede aanrader is Babyplezier in Eindhoven die helpen je super! Kleine stoelen zijn bijvoorbeeld Axkid mini en Britax Hi-way (gordelbevestiging en lange levensduur) en Cybex Sirona ( isofix tot ca 3 jaar?). Wat betreft die Hauck autostoel, tot laatst was hij nog steeds niet op de markt volgens mij..
bedankt voor jullie snelle reactie! ik vond het al zo vreemd dat hij dan in zo weinig auto's zou mogen. maar van de babypark heb ik dus wel begrepen dat zij alleen de stoel mogen verkopen als de auto op de lijst staat, wat dan wel weer raar is eigenlijk. vanmiddag dus trouwens wel weer een slechte ervaring gehad bij de babypark, had weer iemand die er totaal geen verstand van had. ze bedankte me zelfs voor mijn uitleg....
Wat een rare actie weer van babypark!! Je moet maar zeggen dat Britax-Römer (gedeeltelijk) Zweeds is en deze stoelen het meest in Zweden worden verkocht en ze in Zweden juist veel oudere auto's rijden ( het land van de Saab en Volvo's) en daar deze stoelen juist inzitten!! Het zou raar zijn als alleen de mensen met een nieuwe auto zo'n stoel zouden mogen kopen. Mochten ze blijven zeuren zou ik zeggen dat ze per direct contact met Britax op moeten nemen, daar waar jij bij staat en jij ze het persoonlijk wil vragen!! Andere optie is naar binnen te lopen die stoel te kopen en klaar, mochten ze vragen wat voor auto je hebt noem je er een die op de lijst staat of zegt dat hij net bij garage is. Als ze jou kennen stuur je iemand anders naar binnen. Van de zotte gewoon! Wat een actie, ik ga ze zo meteen mailen.. Succes!! Welke locatie zei dit? Noem ik dat ff in m'n mail..
nou, onze auto staat toevallig wel op de lijst, maar ik heb hem toch online besteld, dan heb ik hem sneller en goedkoper, ze hadden hem zelf niet op voorraad. maar maandag werd me dus verteld dat ie alleen verkocht mag worden als auto op de lijst staat. en vandaag werd nergens naar gekeken en moest ik hem er zelf inzetten. was babypark gouda.
Denk dat het een goede keuze is om toch voor de Maxway te gaan. Was het gelukt het nogmaals goed te instelleren? Hopelijk issie snel binnen! En wat een gedoe weer bij de babypark zeg, zo jammer dat het steeds zo moet gaan
denk niet dat ie helemaal goed was geïnstalleerd, dat mens stond nogal in de weg, maar hij paste verder gewoon perfect. straps konden misschien alleen nog wel wat strakker, en steunpoot stond ook nog niet helemaal goed met dat groene zeg maar. ik had in eerste instantie eerst de joia gekozen omdat deze financieel erg aantrekkelijk was en ik ook nog erg twijfelde over het achterwaarts vervoeren omdat ze telkens zo moet huilen. de joia kon ik dan tenminste ook voorwaarts gebruiken. maar ik ben er nu wel echt van overtuigd dus dan maar gewoon doorzetten... m'n schoonouders wilde nu ook wel een financiële bijdrage leveren, dus toch overstag gegaan voor een 'duurdere/veiligere' stoel. en ik hoop stiekem net wat extra ruimte te krijgen op de achterbank, omdat de mw wat smaller lijkt.
Ja als iemand op de vingers staat te kijken de eerste keren werkt ook niet echt mee nee... thuis aantal keren proberen moet het helemaal goed komen. Snap je overwegingen wbt de Joie Stages wel ja, nu je dat zo zegt! Fijn dat je overtuigd bent! Je dochter kan denk ik ook meer zien vanuit de maxway...
Is er iemand in de omgeving Rotterdam/Den Haag die een Axkid Minikid heeft die wij zouden mogen passen? Anders moeten we toch naar Eindhoven en dat is wel een stukje rijden voor ons.
Wij hebben een Axkid Kidzone. Die is qua afmetingen identiek aan de Minikid alleen wij wonen niet in de juiste regio, maar een heel stuk onder rotterdam (bij Bergen op Zoom)... dus wellicht si Eindhoven dan toch net zo gemakkelijk, heb je gelijk goede uitleg erbij en eventueel ook andere stoelen. Ik wilde in eerste instantie ook ergens passen, maar ben blij dat we toch meteen naar Eindhoven zijn gegaan.
Ik weet dat Melrose (terug te vinden op pagina 167) de Axkid Minikid heeft, maar volgens mij woont zij ergens in Flevoland... Verder geen idee wie de Minikid nog meer heeft. Overigens is een ritje naar Babyplezier in Eindhoven niet voor niets, hij heeft veel verstand van gebruik van achterwaartse stoeltjes en kan je goed advies geven en heeft meerdere stoelen die je kunt passen. Als je een afspraak maakt (zo heb ik begrepen is handiger) neemt hij alle tijd om alles uit te leggen en te passen.