Huh.. eerst wordt mijn bericht niet geplaatst. Nu heb ik hem opnieuw getypt, zie ik dat hij toch geplaatst was. Nou ja nu dus dubbel
Ja echt niet eerder dan het hoofdje boven de rand uitkomt hoor MiekjePiekje. Als je een heel groot kindje hebt en hij móet echt over dan zou ik zeker voor een achterwaartse opvolgstoel kiezen.
Overigens kunnen ze ook nog in de maxi cosi als ze wel een stukje boven de achterkant uitkomen, zolang de nek nog ondersteund is
Ik zou trouwens voor een kind geen maxicosi autostoeltje groep 0 meer willen gebruiken, omdat deze 'maar' een 3puntsgordel heeft, geen 5punts zoals de babystoeltjes van Römer..... Vandaar de keuze voor de Sirona voor buikbeeb!
Even een update wat betreft onze zoektocht naar 2 stoeltjes (1 voor buikbeeb + 1 voor dreumes -20 maanden)... Voor buikbeeb is het de Sirona geworden met de babyverkleiner. De verkleiner is sinds deze week leverbaar en ik hoop dat de stoel nog op tijd komt voor de baby (1-1 uitgerekend) Voor onze oudste wacht ik nog op de Axkid Mini. Die komt in januari uit en die wil ik eerst bekijken voordat we een beslissing nemen. De multi tech 2 beviel ons erg goed bij het testen, maar de axkid mini schijnt ook net zo lang (6 jaar?) Rearfacing gebruikt te kunnen worden. De zelf aanspannende tether straps lijken me ook erg handig bij de axkid. Hij is overigens goedkoper dan de meeste sndere stoelen. (Voorspeld wordt een prijs van 300-350 euro)
@Bikerbaby: Fijn dat jullie een keuze hebben gemaakt voor jullie spruit in de maak Mooie stoel! Wij wachten ook nog even tot het nieuwe jaar voor we een keuze maken. Zal me eens verdiepen in de Axxkid, daar heb ik nog niet eerder naar gekeken. Ben benieuwd.
Spannende dagen/weken voor jullie trouwens Bikerbaby! Ik was vorig jaar op 3 januari uitgerekend en zat voor de kerst al te wachten haha. Sterkte met de laatste loodjes!
Ik zal ook eens naar de axxkid kijken, vooral die zelfaanspannende tether straps klinken super. Dat vind ik het enige nadeel nu nog. Heb altijd het idee dat ik ze niet strak genoeg heb aangetrokken
Hallo, Sorry dat ik me even in de conversatie meng Ben allang blij dat ik m'n topic weer heb gevonden, was 'm kwijt! Ik heb de meeste berichten net gelezen, en op basis van wat ik las klinkt de Britax Max Way voor mij en mijn autootje erg interessant. Ook qua prijs, aangezien ik geen tonnen verdien. Dus bedankt voor alle info en verwijzingen naar externe websites!! Vraag ik me wel iets af....wanneer jullie dan eindelijk de juiste achterwaartse vervolgstoel hebben gekocht en geinstalleerd...schaffen jullie dan ook een 2e aan voor bij de schoonouders, oppas o.i.d.? Of mogen zij jullie kindjes dan wel voorwaarts vervoeren? Zelf heb ik dat liever niet voor m'n kleintje, maar ik heb de middelen niet om 2 dure vervolgstoelen tegelijk te kopen. En als de installatie echt even pittig is, weet ik niet of het wel handig is om dat iedere 2 weken te doen (kleine gaat iedere 2 weken naar oma). Hoe doen jullie dat? Liefs
Wij zetten de stoel over. Wij hebben een max way, ik vind dat de installatie reuze meevalt. Het is iets wat je even door moet hebben. Eventueel kun je een extra setje tetherstraps aanschaffen, want dat is het lastigste als er al iets lastig is. Die kun je dan in de auto van de oppas/opa/oma of andere auto laten zitten, zodat je alleen de gordel hoeft vast te maken en de straps eraan hoeft te klikken. Dan is het overzetten helemaal een eitje.
Ik kan nog geen info vinden over de Axkid Mini jammer genoeg. Wel over de Kidzofix, maar die is weer 90 euro duurder dan de Max-Way. Ben wel benieuwd naar de omschrijving van de Mini en de prijs. Britax heeft ook weer een nieuwer model de Max Fix. Behalve de slaapstanden heeft de stoel voor mij niet dusdanig meer te bieden dan de MaxWay dat ik daar meer geld voor over heb.
Max fix is ook nog alleen isofix toch? Al begreep ik van bikerbaby dat ze isofix sowieso de standaard willen maken. Ben erg benieuwd hoe ze dat willen doen, lang niet elke oudere auto heeft isofix. Wij in elk geval niet. De sirona was trouwens redelijk klein zei bikerbaby laatst. Overigens hier ook geen optie, hebben geen isofix dus. Sowieso ben ik zeer tevreden over de max way, en het duurt toch nog wel 2 jaar schat ik voor we ook voor baby in buik een opvolger moeten. Mn zoontje heeft tot bijna 1,5 jaar in de maxi cosi gezeten en is alleen over gegaan omdat ie het echt niet leuk meer vond. Hij pastte toen nog gewoon in de mc. Misschien ga ik wel gewoon voor een tweede max way straks!
De autostoelen met isofix die tot meer dan 18 kg. gaan kunnen sowieso ook met de gordel. Isofix mag je maar gebruiken tot een gewicht van 18 kg. namelijk. Daarna kun je ze dan met de gordel gebruiken.
De nieuwe stoel van Maxi-Cosi, de 2Way, kan tot 2 jaar achterwaarts gebruikt worden en daarna moet hij voorwaarts zoals ik het lees in het artikel dat MamavanDave net noemde (bedankt trouwens!) Hij komt eind van het jaar pas op de markt. De Axkid Mini is volgens mij te vergelijken met de MaxWay. Ik zie zo snel niks dat er beter aan is dan de MaxWay. De stoel zou deze maand op de markt komen. Ik wacht denk ik de prijs daarvan nog even af. Maar als die niet veel verschilt met de MaxWay (wat ik vermoed) kies ik liever de MaxWay. De Swedish Plus Test score vind ik wel een erg fijn idee en ik vermoed dat de Axkid daar nog niet getest is (?). In mijn achterhoofd zit de Besafe Izi Combi X3 (ook de Swedish Plus Test gehaald) ook nog, omdat die evt. ook voorwaarts gebruikt kan worden. Stél dat het kind op een gegeven moment toch echt niet meer achterwaarts wil, kan hij ook nog andersom. Die mogelijkheid is toch ergens wel fijn denk ik. Jammer is dat deze stoel maar tot 18 kg. gaat in tegenstelling tot de 25 kg. van de MaxWay. Een keuze maken blijft lastig