Achterwaarts gerichte autostoeltjes....

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Melrose, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Nu dat label dus....

Maar daarvoor zat het me al niet helemaal lekker, omdat bijv. de hoofdsteun niet helemaal vast blijft zitten. Wanneer je de hoofdsteun aan de schouders van je kind aanpast hoor je een tikkend geluid tijdens het aantrekken, dat hoort ook zo. Maar dit geluid hoor ik ook vaak terwijl ik allang aan het rijden ben. Of in een bocht o.i.d.
    En de stof is ook anders dan de stof die de Minikid van Babyplezier heeft. Wellicht een andere versie Minikid? Ik dacht namelijk, voordat ik 'm kocht, dat de bekleding hetzelfde was als die van de Kidzone/fix die ik had bezichtigd. Bleek na levering dat dat niet zo was, deze stof is veel lastiger schoon te vegen wanneer er bijv. een koekje op geknoeid heeft. En de binnenkant van de bekleding was al binnen 2 weken losgerafeld.

Geen grote gebreken hoor, het gaat tenslotte om de rijrichting en de veiligheid. Maar al met al vind het ik geen 405 euro waard.

2. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Aaaaaarghhhhh frustratie hier over babypark....

We moesten daar vanavond toch zijn dus ik dacht, even kijken of ze de MaxWay toch hebben ook al zeiden ze de vorige keer van niet.

Nou, ze hadden hem dus wel en de dame die ons hielp is net zo'n dom wicht als de vorige keer.... Vertelde hele berg onjuiste informatie. Waar ik tgwn in ging want het klopte niet.
    Ze zei dat de MaxWay altijd helemaal tegen de rugleuning aan moest staan! En de voorstoelen mocht echt de MaxWay niet raken, was heel erg gevaarlijk... Ik probeerde uit te leggen hoe het zat (je mag de stoel niet vastklemmen met de gordels maar als hij goed staat wel de voorstoelen er tegen aan zetten) maar ze vroeg me waar ik dan wel mijn info vandaan had want deze info had Romer tegen haar persoonlijk verteld. De manier waarop.... Aaarghhhh... Heb gevraagd of ze weg wil gaan dat we zelf wel even kijken.
    Liep ze direct naar haar collega toe die meteen onze kant op keek... Dus we zijn meteen besproken...

3. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    *Zucht* Laat ze er alsjeblieft gauw wat aan doen, want dit is echt absurd.

4. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt ook kijken naar de Britax MaxWay bij babypark (of bij een van de forumledenikzelf in Hilversum) de Besafe Izi plus ook bij oa babypark of babyplezier.
    Bij een volvodealer kun je vragen naar de Britax Multitech2.
    Deze zijn allemaal tot 25kg achterwaarts te gebruiken.

En vragen over de verschillen en ervaringen mag hier altijd! Ben je al bekend met de website achterwaartsvervoeren.nl? Staat veel info op. Ook op carseat.se kun je alle stoelen bekijken (engelstalig)

5. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het is daar echt vetschrikkelijk.... lijken niks te leren.van de klachtenbrieven. Maar ben ook benieuwd wie Britax stuurt voor lessen. Bij Babyplanet doen ze het ook al fout.... *zucht*

6. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Ik schreef een tijdje geleden al dat ik een achterwaarts stoeltje overwoog, maar dat mijn (Zweedse) man dat niet nodig vond, omdat we een Tobi van de oudste hebben staan. Met wat hulp van mij en het internet, is hij van gedachten veranderd ;)
    De keuze voor een 2e hands stoeltje viel mij hier in de regio toch wel wat tegen, maar we hebben uiteindelijk een Akta Graco Duologic2 gekocht. Deze stoel kan vanaf de geboorte gebruikt worden tot 18 kg. Het is een base met een hoofdsteun en met een uitneembaar stoeltje er op. Hij kan zowel met isofix bevestigd worden als met de gordel.
    De stoel heeft een goede ligstand, wat ik voorlopig nog belangrijk vind omdat we vaak lange stukken rijden. Deze kwam goed uit de Plus test en als het stoeltje rechtop staat, is er relatief veel beenruimte voor het kind.
    Wij hebben een citroën C5 station en er blijft ruim voldoende beenruimte over voor de passagier.
    Nu maar hopen dat dochterlief er ook blij mee is ;)

De foto's zijn niet van mijzelf.

7. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hallo iedereen,

Ik heb veel mee gelezen hier. Maar ik heb een dilemma, mijn dochtertje van 10 maanden, past echt bijna niet meer in haar maxicosi pebble. Wij hebben ook een familyfix erbij. Wij dachten altijd een pearl stoel te kopen als opvolger, maar nu ik over de veiligheid gehoord heb wil ik ook achterwaarts blijven vervoeren. Nu komt er in december de 2way pearl, die leek mij wel intressant. Maar ze past dus ineens bijna niet meer, is in een week veel gegroeid ineens.

Heeft iemand tips of ideeen?

Alvadt bedankt voor de reacties

8. Petra in Zweden

Petra in Zweden Actief lid

14 mei 2013
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben het nu wel zat met dat babypark gebeuren. Ik ga hierover weer een mail sturen en zal er in gaan schrijven dat als ze nu niet ernstig hun service aan gaan pakken ik contact op ga nemen met Britax zelf over de service van Babypark. Daarnaast zal ik afzonderlijk contact opnemen met Britax hier in Zweden en vragen om hun advies wat betreft tegen voorstoel aan zetten. Ik zal ook nog eens mijn eigen gebruiksaanwijzingen napluizen.. Wat een gezeur met die winkels zeg, je zou ze bijna gaan boycotten.. :(

9. Petra in Zweden

14 mei 2013
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend zeg! Ergens staar me iets bij dat ik wel eens eerder iets over die hoofdsteun heb gehoord, maar weet niet meer waar en of dat nu negatief was zoals jij het beschrijft.. Heb je hierover contact opgenomen met de leverancier? Wat zeggen zij? En jammer van die bekleding, ik moet zeggen dat ik altijd badstofhoezen om mijn stoelen heen heb, makkelijk ff zo uit te wassen want bij mij blijven die stoelen ongeacht stof niet schoon :(
    En losgerafeld als dat de bekleding los gaat? Dit mag niet, ook de bekleding maakt onderdeel uit van de veiligheid en voor dat geld wil je wel kwaliteit ja. De stoffen voor de stoel zijn volgens mij laatst vernieuwd, dus daar kan natuurlijk verschil in zitten.

10. Petra in Zweden

14 mei 2013
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een groeispurt! Een voordeel het is vaak een plotselinge spurt die daarna ook weer ff afzakt ;) Zou mooi zijn als je die andere stoel alsnog kan kopen, maar er zijn natuurlijk ook genoeg andere alternatieven. Kijk eens op achterwaartsvervoeren.nl en achterwaarts.nl daar staan al veel stoeltjes op en krijg je een beetje een beeld van wat er allemaal is :)

11. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat het toch een achterwaarts gerichte stoel is geworden!
    Veel plezier gewenst van jullie nieuwe stoel :):)

12. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    In hoevere past ze ineens bijna niet meer? Gaat het hoofd echt al uitsteken?
    Ik heb even gekeken, maar de 2waypearl gaat niet op de familyfix base passen, dus je zult dan zowieso ook weer een andere base aan moeten schaffen.
    Dus de gedachte dat je bespaart, is er zowieso niet dan. Ik zou persoonlijk dan gewoon al eerder naar een andere stoel gaan kijken...

Succes ermee!

13. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met de aanschaf! Ik ben wel benieuwd, hebben jullie de stoel ergens kunnen passen, of de stoel via internet besteld? Want volgens mij is de stoel niet in NL te verkrijgen toch, of wel?

Veel plezier ervan iniedergeval!

14. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Ik woon in Zweden :)
    We hebben gezocht naar een 2e hands stoeltje dat bij ons in de buurt werd aangeboden, zodat we konden passen. ("In de buurt" is hier nogal relatief overigens ;))
    Ik geloof inderdaad dat de stoel niet in NL verkrijgbaar is en ook niet meer via carseat.se te koop.

15. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap hem ;), mijn zus woont ook in Zweden (PetrainZweden op dit forum).
    In Zweden worden ze al helemaaaal niet blij op bv CB als je je kindje voorwaarts vervoert. Heb je daar bij je zoon nooit iets van te horen gekregen?
    De Kiss 2 wordt nog wel verkocht via carseat.se, heb ook wel eens mensen in NL gehoord dat ze hem hadden.

De 2e hands markt in Zweden is inderdaad een stuk groter wbt achterwaarts dan hier, maar logisch ook natuurlijk.

16. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Vandaag bij Babyplezier geweest en we hebben de Cybex Sirona gekocht. Mijn vriend vond voorwaarts ook prima, dus ben iig al lang blij dat hij overstag is gegaan ;). De eigenaar had ons goed geïnformeerd en mijn vriend vond deze de meest praktische. Ik twijfelde tussen deze en de Axkid. Maar aangezien mijn rug enorm ruk is, vind ik dat draaibare toch wel fijn. In de winkel zelf ook geprobeerd, evenals de Axkid.

En "oude" kleur van Cybex was ook in de aanbieding, altijd mooi meegenomen :). De eigenaar heeft hem meteen voor ons geïnstalleerd in de auto en mijn zoontje zat er prima in. We hadden al een spiegel hangen van de MC, maar nu zien we hem nog beter (geen beugel vd MC meer).

Dank voor alle tips hier, heb er echt heel veel aan gehad!

17. Petra in Zweden

14 mei 2013
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super!! Veel plezier met je nieuwe stoel!! Veel veilige uren rijplezier :)

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Top! Wij hebben m ook erg tevreden vooral het draaien is echt super!

19. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met jullie nieuwe stoel! Veel plezier ervan gewenst :)

20. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn! Veel plezier van de stoel!

Deel Deze Pagina