Achterwaarts gerichte autostoeltjes....

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Melrose, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hallo iedereen,

Ja haar hoofdje heeft nog minder dan 1 cm, dan komt ze er al bovenuit. Dus werd echt tijd voor een vervolgstoel.

Wij hebben vandaag de cybex sirona gekocht. Wij hadden een mazzeltje, showmodel bij babypark voor 320 euro, de zwarte versie ook nog. Zitten wel paar inimini krasjes op, maar verder ziet ie er prima uit. We dachten ff kijken hoe de stoel er in het echt uitziet, en toen zagen we dus een koopje.

We kwamen er net alleen achter dat er geen handleiding bij zit. En we krijgen het niet voor elkaar om de stoel te draaien. Weet iemand hoe dat moet? We hebben filmpjes gekeken, maar het lukt gewoon niet.

2. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    http://cybex-online.com/media/carseats/sirona/manuals/SIRONA_SG1_DE_UK_IT_FR_NL_PL_HU_CZ_SK.pdf

bij de beensteun zit een soort opening waar je je had in kan doen (tussen de beentjes zeg maar), die duw je met je vingers omhoog (als je je hand er in steekt, en er in laten). De stoel kan alleen draaien in één positie, de hoogste om het zo te zeggen. Je houdt het ingedrukt om te draaien, zet de kleine er in, weer indrukken om terug te draaien. Je drukt dat ook in om de ligpositie te bepalen.

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Inderdaad de stoel rechtop drukken en dan draaien..

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Dames,

Ik heb even wat advies nodig. Ik heb een dochter van 2,5 met 16,7 kg (zit nu in een MC tobi) en een zoon van 9 maand van nu bijna 11 kg. Over een poosje zullen ze beide over moeten. We hebben besloten of ze gaan beide achterwaarts of beide niet. We willen nu 2 stoelen kopen die beide tot minimaal 25 kg gaan. We wonen in de buurt van Drachten en ik wil graag eerst proberen voor ik wat koop. We hebben geen isofix in de auto. wat zijn onze opties en wat kosten die opties, dit is wat ik weet (met dank aan forumdinnetje danielle ;) ) Ik wil dus niet eenstoel die je met 18 kg weer voorwaarts moet doen en wel dus graag tot 25 kg een 5 puntsgordel. vooral dat omdraaien stoort me, ik wil gewoon een achterwaarts stoeltje.

Is trouwens een 9-25 kg stoeltje veel "onveiliger" dan een 9-18 kg stoeltje?

Britax Roemer Max-Way van 9-25 kg prijs ?
    Britax Roemer MULTI-TECH II 9-25 kg prijs ? (wat zijn de verschillen ?)
    Besafe iZi Plus 9-25 kg 460 euro (?) maar niet in het noorden te passen.

Nog meer opties en/of goede aanbiedingen?

5. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt al goed zoek werk gedaan zie ik!

Ik zelf heb een Maxway en een Besafe Izi x3 (voorloper izi plus).
    Je weet wat je wilt, en denk dat je daar goed aan doet! Toch zijn er soms ook goede stoelen die je ook voorwaarts kunt gebruiken, maar tot 25 kg ook achterwaarts kunt gebruiken. Zoals de Multitech2 en je hebt nog de Axkid Kidzone (babyplezier, Eindhoven).

Omdat je in Drachten woont zou ik als eerste bij BabyPlanet gaan kijken naar de Britax Maxway, zorg wel dat je zelf voldoende van de stoel afweet (kijk installatie filmpjes ook) want de kennis daar is helaas ook niet om heel enthousiast over te worden.

Wellicht kun je bij een Volvo dealer in de buurt de Multitech passen, hij heeft dat een volvo stoeltje 9 tot 35? kg volgens mij. Dit weet kusjesmama beter.

Ik weet niet wie er bij jou in de buurt woont waar je wellicht 1 van de andere stoelen kunt passen.

Een stoel van 9-18 kg is niet veiliger of onveiliger als een stoel van 9-25 kg, alleen een Multitech bijvoorbeeld is echt een doorgroeistoel en een jong kindje net uit de maxicosi zal daar wat ruimer in zitten als in bijvoorbeeld een Maxway, maar wil niet zeggen dat hij achterwaarts ook langer mee gaat!

6. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Je kunt de prijzen e.d. zien op www.achterwaartsvervoeren.nl. Als je de website liked, word je lid van de Facebookpagina en daar kun je een overzicht vinden van winkels die stoelen verkopen.

Ik zou inderdaad de Britax Romer Max-Way gaan passen in Drachten bij BabyPlanet en/of de Britax Romer Multi Tech 2 bij de plaatselijke Volvo Dealer (daar bekend als Volvo stoel 9-25 kg.).
    De iZi Plus is in Eindhoven te passen, dat is een aardig ritje.

7. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Maar nog tips of suggesties? andere stoelen waar ik niet aan gedacht heb? Waarom is vooruit vervoeren soms wel handig?

8. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    #2288 Danielle86, 3 nov 2013
    Laatst bewerkt: 3 nov 2013
    euh... waarom vooruit vervoeren handig is? niet! :p

Britax Roemer Max-Way van 9-25 kg €350,00 euro als ik me niet vergis
    Britax Roemer MULTI-TECH II 9-25 kg prijs ? (wat zijn de verschillen ?) -> Weet ik niet!
    Besafe iZi Plus 9-25 kg 460 euro (?) maar niet in het noorden te passen.

Je hebt ook nog stoelen van Axkid.
    Axkid Minikid -> €350,00 (ophalen in Eindhoven op bestellen via CarSeat.se | Rear Facing Car Seats | Trusted Car Seat Advice maakt geen verschil in prijs) 9 tot 25 kilo, enkel achterwaarts. Geen isofix.
    Axkid Kidzone -> €400,00. 9 tot 25 kilo. kan eventueel ook voorwaarts. Geen isofix. Zelfde kuip etc als de Minikid alleen het feit dat hij voorwaarts kan is het verschil.
    Axkid Kidzofix -> €450,00. Op dit moment even afgekeurd door verschillende testen wegens losschieten isofix. Kan achterwaarts en voorwaarts. met gordel of met isofix. Is exact hetzelfde als de Kidzone. bij de kidzone zit op het onderstel zelfs de uitsparingen waar de isofix had moeten komen. Heb er vertrouwen in dat het met de isofix wel weer goed komt.

De Axkid Minikid, de Romer MaxWay en de BeSafe izi plus zijn alle drie door de Zweedse plus test heen gekomen.
    De Minikid en de MaxWay zijn wat compacter, de Besafe iZi Plus neemt beduidend meer ruimte in. Bij ons leek het alsof Stijn meer ruimte had bij de Axkid dan bij de Besafe stoel. Maar denk dat het niet veel uit maakt.
    De MaxWay is ook mooie stoel, is stuk lichter qua gewict viel ons vrijdag op. Kan belangrijk zijn als ze in verschillende auto's zouden moeten.

Tot slot: volgend weekeind ben ik in Zwolle, ik vind het geen probleem als je de Axkid zou willen passen.

9. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Vooruit vervoeren, zou ik zelf ook niet doen totdat mijn kind echt niet meer kan qua gewicht of lengte of als ze 6 jaar is (dan pas zijn alle wervels verbeend).
    Maar heb je bijvoorbeeld de Britax Multi tech, dan zou je hem vooruit kunnen zetten, hetzelfde geldt voor de Axkid Kidzofix, maar zijn ook beide tot 25 kg achterwaarts te gebruiken.

Stoelen die ook aan te raden zijn om te passen;
    Axkid Kidzone
    Axkid Minikid
    Schijnen beide ook compact te zijn!
    Beide te passen in Eindhoven bij Babyplezier, of dat iemand hem heeft dichterbij???
    Daar is overigens ook de Besafe Izi Plus te passen, maar die wellicht ook bij een babypark filiaal dichterbij huis.

Je hebt ook nog de Britax Hiway, niet in NL bij een winkel te passen, via carseat.se wel goed te bestellen. Ik weet wel dat er verschillende mensen hem hebben in NL, en deze is nog wat compacter als de Maxway.

Wat voor auto hebben jullie? Dat kan ook de stoelkeuze bepalen, hoe groot zijn jullie, hoe staat jullie stoel als jullie rijden?
    Dat zijn ook allemaal factoren waar je naar kijkt bij het kiezen van de juiste stoel.
    Als ik jullie was zou ik als 1e optie de Maxway bekijken bij BabyPlanet, dichtbij huis en een erg fijne stoel!

10. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik denk dat ik daar ook mee zou beginnen ja! En dan zelf installatie filmpjes kijken, vragen stellen hier aan de ervarings mama's met zo'n stoel. oordoppen in als je naar de winkel gaat :p en zelf de stoel passen!

11. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad ja! En als ze zeggen dat het niet kan etc... negeren ;)

12. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    ik zit wat te kijken naar de maxway en mutitech maar de hoofdsteun van de multitech lijkt me veel fijner. is niet een simpel inlegding maar die heeft die swedish plus test niet doorstaan???

13. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    we hebben trouwens een ford mondeo, die is best groot want de MC kan gewoon achter man mijn als de stoel op de achterste stand staat (daar hebben we hem op uit gezocht ;) )

14. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    hmm de BeSafe iZi Plus is toch tot 25 kg? Op de site van babypark staat 18

15. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    zeker weten tot 25 kilo!

16. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    zeer grote kans dat hij niet door de swedish plus test is gekomen omdat hij voorwaarts kan! Zegt niets over de kwaliteit over de stoel verder, maar het feit dat hij voorwaarts kan is reden voor die test om hem af te keuren.
    Hetzelfde met de kidzone die wij hebben voor Stijn. Die mag naar voren en komt niet door de test!

hoofdsteun van de multitech lijkt wel wat op de Axkid volgens mij.

17. Petra in Zweden

Petra in Zweden Actief lid

14 mei 2013
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    De multi-tech is ook voorwaarts te gebruiken en daardoor kan hij nooit de plus-test doorstaan. De plus/test wordt alleen op lauter achterwaartse stoeltjes gedaan en verzekerd je van een veilige stoel voor je kind :)
    Wijzelf hebben ook een multi-tech in een ford Mondeo van 2002 (of 2003 weet niet precies), maar dat gaat prima. Wij zijn zelf niet super lang en hebben 3 kids op achterbank waardoor het beetje schuiven is, maar wij kunnen nog aardig goed voorin zitten. Hij zit bij ons aan passagierkant en wij zijn 1.72m. Ik kan morgen wel ff foto maken als je wilt?
    Wat betreft hoofdsteun die is erg degelijk, hoofd valt er mooi in ook als ze slapen, nadeel kan zijn dat deze stoel uitgroeid doordat de kinderen tegen de hoofdsteun aan groeien en daardoor er niet meer in passen (hoofdsteun versteld gordelstand),(schouders kind tegen hoofdsteun), maar mijn 110cm lange, 5,5 jarige zoon past er nog net in , paar cm over :)

18. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mooie hoofsteun inderdaad, die zijvleugels van de max vangen het hoofd ook mooi op als ze in slaap vallen. En groeit iets langer door doordat ze schouders er niet mee in de knoei raken...
    Fijne van de max vindtvik dat je wat meer kunt 'spelen' met de beenruimte naarmate je kind groeit en je de ruimte hebt. De multi moet echt tegen de achterbank geplaatst. Al lijken de kids zelf er geen enkel probleem mee te hebben.
    Wellicht kun je ze beide passen...
    De multi vindt ik wel ruim voor een kindje van net een jaar maar wel weer mooi voor je oudste kind bijv die al wat groter is.

19. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    ooh moeilijk, Petra als je een foto hebt graag. We hebben een meisje dat op de +2 zit met lengte dus met haar 2,5 al 1 meter is. Goed te weten dat de hoofdsteun dan beperkend werkt. Ik vind voeten ruimte erg belangrijk omdat ze ook best lang is en wist dus niet dat de multitech tegen de bank aan moet, zo leer je telkens bij.We gaan ze sowiezo beide passen omdat ze ook in Drachten zijn.

20. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Zo fijn he Stefanie dat er hier zoveel dames zitten die er zoveel verstand van hebben en ervaring hebben met zoveel stoelen!

Kusjesmama, had jij nu nog een website? Zou de foto van onze zoon nog mailen geloof ik?!?

Deel Deze Pagina