ALS je lange kinderen hebt zou ik je zeker ook de axkid stoelen aanraden, die schijnen een langere rugleuning/gordelhoogte te hebben dan vele andere stoelen, aantal cm's.. Foto zal ik morgen ff plaatsen, het regent hier al de hele dag met bakken :/ En ik zal rugleuning/gordelstand ff meten, zag laatst die van axkid ergens staan..
Nog even een vermelding op stoelen tegen de voorstoel aan. Ik zit mijn gebruiksaanwijzing van de Britax Multi-Tech nog eens door te lezen en daarin staat dat de ruimte tussen de voorstoel en de kinderautostoel het liefst minstens 10mm moet zijn. De kinderautostoel mag in contact komen met de voorstoel, maar hij mag er niet tegen aan leunen. Dit staat letterlijk in mijn boekje. Hierbij kan je er dus vanuit gaan dat zolang je de stoel installeert zoals aangegeven, met steunbeen, mag hij best tegen de voorstoel aankomen, liefst ruimte, maar mag dus wel. Wat betreft vastmaken van de tetherstraps staat er in mijn gebruiksaanwijzing dat je ze vast moet maken door de stoel heen (tussen rugleuning en zitdeel door), maar als je haken hebt aan je stoelgeleiders je ze daar ook aan vast mag maken.. Dus.. Volgens mij moeten al die winkels gewoon de gebruiksaanwijzing nog maar eens door gaan lezen
Toen wij de demonstratie van Babyplanet kregen, gaven ze idd aan dat het ook aan de stoelrails mag... Ik maak 1 tether strap tegenwoordig vast aan de ring waar mijn eigen gordel aan vast zit. Ik neem dat als die ring sterk genoeg is om mijn gewicht tegen te houden, hij ook de Minikid zal houden.
Dat is goed om te horen, onze zoon wordt ook lang verwachten we! En Melrose, dat is een goede!! Wij gaan morgen naar Babyplezier voor het omruilen van de bekleding van de Axkid Kidzone en we kopen er een tweede stoel (een minikid) bij voor mijn auto.
Wanneer komen de nieuwe maxi cosi (0+) stoelen uit? Met i-size norm? We moeten voor de baby een nieuwe autostoel omdat die we nu hebben uit 2008 is..
Je mag een stoel uit 2008 nog wel gebruiken hoor. Als je zeker weet dat er geen ongeluk mee gebeurd is en de stoel niet beschadigd/verkleurd is. Wanneer er 0+ i-Size stoelen uitkomen weet ik niet. Eind van het jaar komt wel de Maxi-Cosi Two Way Pearl uit, dat is een groep 1 stoel.
Even een stomme vraag tussendoor, maar ik ben het even kwijt: hoe zat dat ook alweer met het gebruik van Isofix? Tot 18 kg maar stiekem ook daarna met zo'n booster of groep 2/3 stoel? Ik weet het niet meer.
De zogenaamde stoelverhogers heb je inderdaad ook met Isofix, maar die zijn er puur op gericht de stoel op zijn plek te houden, het kind zet je alsnog vast met de gordel
Oh ja, hahaha, duhhh. Ik zat een beetje te Googlen op vervolgstoelen (dus voor NA de Minikid), vandaar...
Volgens mij is de cybex sirona zo'n stoel. Vanaf de geboorte te gebruiken, tot 18 kilo en hij voldoet aan i-Size
Door de meeste autostoelfabrikanten wordt geadviseerd de stoel na ongeveer 5 jaar te vervangen ivm.veroudering van het plastic. Er zijn ook wel mensen die zeggen dat het niet uitmaakt zolang er niets mee gebeurd is... Persoonlijk zou ik hem ook vervangen. Wetteschappelijk feit namelijk dat plastic uitdroogd en zijn kracht verliest na jaren gebruik en.blootstelling aan bijv zonlicht. De stoel moet namelijk wel enorme krachten kunnen dragen bij een eventueel ongeluk. Bij andere plastic producten zie je ook de slijtage. Wat zegt de betreffende fabrikant erover in de gebruiksaanwijzing? En, wat zegt je eigen gevoel Je hebt inmiddels meerdere combi stoelen Romer Dualfix Romer Maxfix Cybex Sirona Maxi cosi komt eind november met de nieuwe base voor de pebble en vervolgstoel ook achterwaarts de 2way pearl
Ik las toevallig gisteravond op de Britax.se site dat tegenwoordig het plastic niet meer verouderd van de autostoelen (maar goed daar zijn verschillende ideeën over), maar ze adviseren een stoel wel na 8-10 jaar te vervangen puur omdat de technologie zoveel veranderd dat je na die jaren een veiligere stoel kan kopen. Als je maxi-cosi dus nu 5 jaar oud is zou ik hem als hij geen schade heeft en nog goed aan de huidige eisen voldoet (bijv de cabriofix) nog gewoon gebruiken. Die genoemde stoel wordt nu ook nog veel verkocht en heeft goede bescherming.
Ja het is de cabrio fix, we zouden dan of een i-size stoel kopen of een gewone wat oudere (lees oude collectie) maxi cosi.
Wij hebben afgelopen weekend de Cybex Sirona gekocht zoals ik al eerder had geschreven. Maar heb even een vraagje, er zit geen baby verkleiner bij? Moet je dat los kopen? Ik heb het niet nodig, maar vroeg het me af.
Super dat jullie de Sirona hebben gekocht! Veel plezier ermee! Wat betreft verkleiner geen idee, als je een dichte doos hebt gekocht zou het er anders in moeten zitten zou ik denken.
De babyverkleiner is een extra accessoire en wiedt niet standaard meegeleverd. Kist ongeveer 50 euro.
Mijn zoon is 5,5 jaar, 109cm en ca 16kg. Hoofdsteun staat nu in hoogste stand, waarbij hij gelijk de gordel verhoogd en dat is Max ca 37cm. Door die hoofdsteun kan hij er bijna niet meer in, zou tegen zijn schouders aan gaan drukken. Ter vergelijking is de nieuwe Besafe Izi plus 40cm en de Axkid stoelen 43cm!! Van het weekend zal ik ook mijn Hi-way even meten en misschien wil lievemommy de max meten? Van zitvlak langs rugleuning tot hoogste stand gordel. Besafe combi x3 is 38cm ca..