Ja onbegrijpelijk en slecht, waarschijnlijk toch omdat de meeste ouders eerst een maxi cosi aanschaffen en daarna pas verder kijken. Ik heb juist voor een stoel gekozen waar ik vanaf de geboorte een tijdje mee vooruit kan (uiteraard wel achterwaarts) Ik had bedacht dat als ik de maxi cosi niet kocht dat de Sirona ook weer meevalt qua prijs helemaal als ik bedenk dat ik pas over 3/4 jaar op zoek naar een grotere stoel en er dan hopelijk veel meer keuze is wbt achterwaarts vervoeren.
www.reboard-kindersitz.info • Thema anzeigen - Newborn Inlay Ik vond deze foto's nog, misschien toch ook maar een maxi cosi erbij kopen...
Die verkleinset is inderdaad wel echt nodig!!! Hetzelfde als dat ik vaak mensen een maxicosi zie gebruiken voor een pasgeborene zonder verkleiner. Die is echt wel nodig! Ik vind de foto's niet verkeerd hoor. Gordels lijken zo goed te lopen... Kan me voorstellen bij een heeeel kleintje misschien niet maar bij een gemiddeld pasgeborene wel... Mijn dochter was dysmatuur en versoop ook in de verkleiner van de maxicosi. Gelukkig in het begin niet vaak op pad gehoeven... Ik zag laatst dat Britax een mooie baby inleg ook voor extra kleine babytjes verkoopt...
De max is vrij compact... maar niet de compactste. Hoever had je de stoel vanaf de rugleuning? Was er nog meer ruimte over? Ik zet mijn max maar ietsje van de rugleuning af en mijn dochter van ong 99cm heeft echt nog meeer dan voldoende beengroei lengte over. Het is niet erg als ze ze iets gebogen houden en hoeven zeker niet persee helemaal naar beneden te kunnen. Maar zoals kusjesmama al zegt is de hiway dan ook een goede keus! Neemt iets minder ruimte in en iets smaller. De stoel ook in het midden gepast? Wbt hoofdruimte klinkt heel goed hoor!
Vroeg me nog af, hebben de stoelen ook een slaap stand? Ze worden ook gebruikt voor lange afstanden en ik vind dat wel echt nodig dan.
Ja je kunt de stoelen kantelen en dan staan ze shuiner is de slaapstand. Echt kun je dit niet even tussebdoor tijdens de reis doen. Dan moet je ook de theterstraps instellen. Flashyfly, gefeliciteerd met je nieuwe stoel. Zoonlief hier ook met hoofdje voorover dus helema schuin gezet. Wat dat ook kan is de straps iets strakker aantrekken en de stoel dus dieper in de bank drukken.
Ja dat gaan we proberen! Kan het kwaad dat de axkid tegen mijn stoel aankomt? Hij leunt er niet op ofzo maar ze raken elkaar wel goed. Volgens baby plezier kon het geen kwaad. Maar anders zet ik de axkid dichter op de achterbank. Hij heeft al die beenruimte toch nog niet nodig
Nee is niet erg, is juist goed. Eerst de stoel goed installeren en daarna de voorstoel tegen de rugleuning aan zetten. Als ze elkaar net raken is het goed.
Zo goed als alle stoelen hebben meerdere standen inderdaad. Je kiest de stand waarin je kindje mooi zit als het wakker is en ook fijn met het hoofd ligt als het slaapt. In de praktijk gebruikt eigenlijk niemand de standen onderweg, maar staat de stoel altijd in één stand.
Je kunt de stoel inderdaad met de poot verstellen qua lighouding. Maar zoals kusjesmama al zegt. Je installeert de stoel zodat je kindje goed zit en versteld dit niet meer bij evt in slaap vallen ofzo. Om de ligstanden oa kochten wij in eerste instantie de besafe maar uiteindelijk die ligstanden nog werkelijk nooit gebruikt. Dus mijn inziens echt onnodig. Buiten dat is het in de groep 1 stoel veiliger om rechterop te zitten...
tja een stoel kiezen waar ze goed in zit is zo lastig als je niet kan passen we zitten nu voor Elise te kijken naar een stoel die zowel voor als achteruit kan. we zitten nu te kijken naar de Britax Two-Way Elite, volgens mij kan ze daar ook lang in omdat ie vrij hoog is. Maar zou je daar de britax wedge ook bij kunnen gebruiken voor lange afstanden? iemand ervaring met de Two-Way ? andere optie is de kidzone, weet iemand hoe het zit met bestellen bij babyplezier. Kan ik online een autostoel bestelen en retourneren als ze er niet goed in zit?
ik lees trouwens dat de multitech juist heel lang kan omdat hij verstelbaar is Certified 9-25 kg. (20-55 lbs) rear facing Certified forward facing 9-18 kg. (20-40 lbs) with harness Certified forward facing 15-25 kg (33-55 lbs) with seat belt Tall and expandable seat shell Expandable head support with integrated harness Single hand adjustment of head support Most children can sit rear facing until 5+ years Fits nicely in normal mid size cars Certified ECE R44/04 hmmm maar het harnas gaat dus maar tot 18 kg voorwaarts en de Two-Way Elite gaat het harnas wel tot 25 kg voorwaarts. Wie weet hoe dat zit met de kidzone, kan dat harnas voorwaarts tot 25 kg?
Ik heb de multi-tech achterwaarts gebruikt, ik heb daar eerder foto's van geplaatst en gezegd dat andere stoelen wat rugleuning betreft langer zijn te gebruiken. Als je hem niet meer met gordelharnas gebruikt kan je hem als stoelverhoger gebruiken al wordt dat eigenlijk niet geadviseerd omdat de stoel zelf vrij zwaar is en met een ongeluk al dat gewicht dus in het kind drukt. Voorwaarts gebruik met harnas is inderdaad tot 18kg. De two way kan je voorwaarts met harnas tot 25 kg gebruiken. Voor beide stoelen geld dat dit niet geadviseerd wordt voordat het kindje 15kg is ivm veiligheid in Zweden in ieder geval
De Two Way Elite gaat idd heel erg lang mee omdat hij zo'n lange rugleuning heeft. Deze stoel heeft geen 'beugel' onder de voorkant van de stoel, dus daar kun je geen wedge bij gebruiken. De stoel kan behoorlijk schuin dus die heb je ook niet nodig. Evt. kan er een handdoek onder, bijvoorbeeld als hij niet op de voorstoel kan leunen (dat moet met de TWE omdat deze geen afsteunpoot heeft). In Zweden wordt deze stoel heel veel gebruikt, ik heb in mijn netwerk erg tevreden gebruikers. Volgens mij heb je bij online bestellingen altijd minimaal 7 dagen de kans om het product ongebruikt te retourneren. Een kind zit eigenlijk in elke stoel goed hoor, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Belangrijker is of een stoel goed in je auto past. De KidZone neemt meer ruimte in dan de Max-Way. De Two Way Elite neemt ook meer ruimte in dan de Max-Way als je hem schuin gebruikt, maar minder als je hem rechtop gebruikt.
De KidZone moet VW vanaf 18 kg. als verhoger gebruikt worden. Er zijn maar twee stoelen die ook VW tot 25 kg. met harnas gebruikt mogen worden, de Two Way Elite is daar één van. Een kind tot 5 jaar zit het veiligst in een harnas. De botten van kinderen jonger dan 5 jaar zijn nog niet genoeg ontwikkeld om een klap van de heupgordel van de auto te kunnen opvangen namelijk. Vanaf 5 jaar zitten ze veiliger in een driepunts autogordel op een verhoger als je je kind VW wilt vervoeren. Zo lang mogelijk AW is het allerveiligst.
Wij hebben sinds vorige week de Joie Stages in onze auto staan en daar zit onze dochter al heel goed in. Alleen als ze in slaap valt, valt haar hoofdje naar voren. Hoe is dit op te lossen? Of is dit niet op te lossen? Bij de Joie Stages kan de stoel alleen maar in één stand in de achterwaartse positie.
Hoe staat de stoel in je auto? En dan bedoel ik loopt de achterbank vrij stijl naar beneden (richting rugleuning) of hij is bank gewoon vrij vlak? Als de bank gewoon vrij vlak is helaas niet veel aan te veranderen, is je kindje ouder dan 6 maanden dan kan het veiligheidstechnisch geen kwaad. Wanneer de bank echt stijl is, kun je eventueel iets plaatsen onder de base van de Joie aan de rugleuning zijde. Je kunt denken aan een opgerolde handdoek of bijvoorbeeld een zwemrol of zwemplankje, in ieder geval iets stevigs. Zolang de stoel maar stevig blijft staan!
De two-way kan inderdaad een optie zijn. Echter als je dochter in de max goed zit, zal zij dit ook wel zitten in de Hi-way, dit is namelijk de voorloper van de Max en de zitkuip verschil niet heel veel van elkaar. Hij heeft dan geen extra hoofdsteun en de zijvleugels zijn wat minder breed. De Hi-way is gewoon net iets compacter en kan daardoor misschien net dat verschil maken...