Achterwaarts gerichte autostoeltjes....

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Melrose, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    De achterbank is niet heel erg stijl (ford focus station 2012). En mijn dochtertje is nu 11 maanden. Dus het kan geen kwaad als haar hoofdje naar voren hangt? Ziet er zo oncomfortabel uit...

2. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Je hebt hem wel in de verste ligstand staan he?
    Vreemd, de Joie Stages is namelijk een stoel die in vergelijking met andere stoelen erg schuin staat.
    Heb je misschien een foto van de stoel in de auto?

Sommige kinderen gaan zelf met het hoofd naar voren liggen tijdens het slapen, ondanks dat de stoel schuin staat. Dat zou ook nog kunnen...

Het is iig niet gevaarlijk. Alleen voor kinderen jonger dan 6 maanden is het gevaarlijk.

3. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Onder de voorkant van de stoel (waar de benen zitten) bedoel je denk ik? ;)

4. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    De kidzone is tot 25 achterwaarts te gebruiken. hij moet niet vanaf 18 kilo voorwaarts.

5. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Klopt. Maar als je hem VW (= voorwaarts) gebruikt, moet je hem vanaf 18 kg. met de driepuntsautogordel gebruiken i.p.v. met het harnas.
    Dat was de vraag van Stefanie ;) Of hij VW tot 25 kg. met het harnas gebruikt mag worden.

6. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat bedoelde ik inderdaad ;)...
    Ik wou geloof ik schrijven onder de base aan de rugleuning van de achterbank :).

Maar onder de base aan de kant van de beentjes is een betere beschrijving ja :D

7. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Oooooh, had ik niet begrepen! Hihi

8. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ok, weer wat geleerd. de two way moet dus op je stoel rusten maar wel met straps vast aan de stoel? Het zou wel kunnen dan achter de bijrijder stoel en die gewoon niet meer verzetten. Elise is nu 17 kg en we willen haar nog wel een poos achterwaarts hebben maar ik zit te kijken over 2 jaar bijvoorbeeld. Omdat ze zo lang en zwaar is, is het even zoeken hoe ik haar tot 5 jaar zo veilig mogelijk kan vervoeren.

Ik denk dat alles wel in onze auto past, we hebben de mondeo gekocht op beenruimte achter (gelukkig!!) omdat we wilde dat de MC erin paste terwijl de stoel op de achterste stand stond voor mijn man

9. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    En welke stoel heeft nog meer een harnas dat je vw mag gebruiken tot 25 kg?

10. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Waarom is vanaf 5 jaar de driepuntsgordel veiliger dan een harnas (als je voorwaarts zit)?

dames trouwens bedankt dat jullie me van alle adviezen blijven voorzien, ik vind het erg ingewikkeld. Voor Elise denk ik dat er al zoveel afvalt dat we voor de Elite gaan, die kan dan echt mee totdat ze 25 kg is (ik gok een jaar of 6 als haar curve zo door gaat) en we zien wel hoe lang achterwaarts te doen is.

Nu Lucas haha, de verkoper bij de babyplanet was een beetje vaag maar heeft de max way ook echt slaapstanden of moet je schuin installeren met een wedge? Ik denk dat Lucas omdat hij pas 9 maand is nog fijner zit als hij wat schijn ligt?

11. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    en had ik al dank je wel gezegd :D

12. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    De Mondeo is een mooie ruime auto! Inderdaad met veel beenruimte dus dat komt nu zeker goed van pas!
    Je hoeft ons niet te bedanken hoor, wij hebben zelf ook allemaal deze zoektocht gehad en helpen graag ook anderen daarmee (als ik voor mezelf spreek althans ;))

De twelite is wellicht een goeie optie! Of toch ook de Axkid bekijken? Die gaat ook lang mee! En kun je in NL passen.

De Maxway kun je instellen op verschillende standen met de poot aan de onderzijde. Hangt ook af van hou schuin je achterbank is. Je stelt de stoel zo in dat je kindje lekker kan zitten en wanneer hij in slaap valt zijn hoofdje niet naar voren valt, al blijft dat soms toch lastig. Ik heb mijn Maxway wel eens heel schuin gehad (tot zover dat toelaatbaar is) en dan zag ik haar nog met haar hoofd naar voren vallen wanneer ik bijvoorbeeld optrok bij een stoplicht (en nee, ik ga niet vol gas weg :D)
    De Maxway kun je dan ook met de tetherstraps strak trekken en daardoor wat schuiner trekken.

Zoals ik al eerder wel schreef, ik koos als eerste stoel destijds de Besafe oa vanwege de ligstanden, omdat ik toen ook dacht dat ik die nodig had voor mijn toen nog jonge meisje. Uiteindelijk vielen die ligstanden mij erg tegen, en stond de stoel standaard in de verste ligstand en heb ze dus nog nooit gebruikt!!! Mijn Max krijg ik vaak nog schuiner.

De Nieuwe Besafe Plus heeft wel verdere ligstanden, ook omdat deze nog jonger geschikt is, deze stoel groeit ook mooi lang mee in gewicht en lengte, dus misschien is dit ook een goeie optie te bekijken voor je zoontje?

Succes er nog weer mee!

13. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    ja de axxkid had ik gezien maar die kan dus niet voorwaarts met harnas en ik zou die optie wel graag willen ;) Welke stoel kon nog meer tot 25 kg met harnas voorwaarts? Of is dat wel een axxkid?

14. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik zoek het vanavond even op. Volgens mij een stoel die nog op de markt moet komen.

15. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Op carseat wordt by de two way elite aangegeven dat het de enigste momenteel met die optie. Dus misschien alleen nog als jij iets weet over iets nieuws...

16. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Op carseat staat by de twe dat dit nu de enigste stoel is met die optie. Misschien als er inderdaad nog iets nieuws op de markt gaat komen...

17. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Heb even gekeken maar is een vw stoel die andere met harnas tot 25 kg.
    De TWE is dus idd de enige die relevant is.

18. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    haha nou dan ben ik er voor Elise wel uit, maar het moet dus geheel steunen op de stoel ervoor? Dus de positie van in ons geval de passagiersstoel (omdat we de bestuurdersstoel vaak verschuift omdat ik 1,65 ben en mijn man 1.96) bepaalt hoe Elise haar stoel staat.
    En die wedge kan er niet bij? Hij staat in de beschrijving als accessoire, ook in de bijschrijving van de wedge op carseat staat dat hij op 2 stoelen niet kan maar niet deze geloof ik.
    Weet iemand hoe de Zweedse reviews verder zijn van deze stoel en hoelang de levertijd vanuit zweden is.
    Als ik het goed gelezen heb zijn de verzendkosten per stoel 30 euro, wordt het ook goedkoper als ik er 2 doe of betaal ik dan gewoon 2 keer 30 euro?

19. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    De TWE leunt op de voorstoel idd. Omdat hij geen afsteunpoot heeft.
    Hij is heel flexibel in te stellen. Je kunt zelf bepalen hoeveel je hem kantelt. Een wedge is dus echt niet nodig en kan ook niet bij deze stoel.

Levertijd is max. een week vanuit Zweden. Geen idee of je 2x 30 euro betaalt als je er twee besteld. Even kijken wat er in het winkelwagentje komt te staan?

De ervaringen zijn heel goed. Hij wordt in Zweden veel gebruikt. Vooral omdat hij tot ca. 7 jaar achterwaarts te gebruiken is door de lange rugleuning.

20. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ok dan gaan we die bestellen zonder wedge maar met hoofdsteun, leek me wel lekker voor Elise voor nu. Kijk ik was nooit op die stoel gekomen zonder dit forum.

Nu effe nadenken wat we voor Lucas gaan doen haha

waarom was de driepuntsgordel nu eigenlijk veiliger als een harnas vanaf 5 jaar?

Deel Deze Pagina