Achterwaarts gerichte autostoeltjes....

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Melrose, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Haha mooi:p.

Ik heb verschillende webshops in NL een mail gestuurd maar die zeggen dat ze hem via de leverancier niet meer geleverd kunnen krijgen (de Max-way). Vreemd! Vraag me af of het iets met de stoel zelf te maken heeft. Twijfel nu of ik verder moet zoeken naar een andere stoel of toch maar in Zweden bestellen.

Ook Babypark Heerlen heeft hem dus niet.

2. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik weet wel zeker dat het niks met de stoel te maken heeft! :)

Wellicht heeft het te maken met de slechte voorlichting die winkels geven of met de online bestelmogelijkheden die ze aanbieden. Britax Romer wil liever niet dat de stoelen online verkocht worden.

3. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Eens met kusjesmama, aan de stoel zal dat absoluut niet liggen. Maar waarschijnlijk om de reden die kusjesmama beschrijft!
    Carseat levert ook snel en hebben al veel mensen goede ervaringen mee!

4. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    #2604 Buikje0, 28 nov 2013
    Laatst bewerkt: 28 nov 2013
    Oke, bedankt, zoek ik het nog even uit. Maar als ik toch uit Zweden moet bestellen neig ik toch meer naar de Britax Hi-Way 2 gezien de kosten. Of is deze veel groter? Of andere grote nadelen? Hij wordt er elke week maar 2 keer een half uur in vervoerd, dus als het iets goedkoper kan is dat mooi meegenomen. Deze is 275 euro.

De mail van Babypark over de Max-Way, voor de mensen die 'm nog willen bekijken:

Geachte ...,

Bedankt voor uw e-mail.

Deze autostoel (19604125) kunt u bekijken in Amersfoort, Roosendaal, Gouda en Wormerveer. Daar staat een showmodel. Filiaal Heerlen kan deze stoel wel voor u bestellen, zij hebben echter momenteel geen showroommodel staan. De levertijd van deze autostoel is ongeveer 4-6 weken.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben
    Met vriendelijke groet,

5. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    De hiway 2 is ook een mooie stoel, de voorloper van de Maxway. Deze is nog iets compacter als de Maxway. Hij heeft echter geen extra hoofsteun en moet je de gordels zelf verstellen ipv dat die gelijk met de hoofdsteun meegroeien.
    Ook de verstelpoot is iets simpeler uitgevoerd maar werkt ook prima.

Heeft ook de Zweedse Plus test gehaald, en is een erg populaire stoel altijd geweest, en nog steeds. Je kunt er eventueel voor kiezen om er een extra inleg hoofdkussen bij te kopen, vooral als je kindje nog wat kleiner is.

6. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Oh, dan wachten ze gewoon op een nieuwe levering uit Zweden :)
    Bestellen bij Carseat.se gaat dan sneller!

De Hi Way 2 is qua lengte minder lang te gebruiken dan de MW. Zoveel scheelt het niet in kosten (iets van 50 euro?). Verder wel een prima stoel die idd ook iets compacter is.

7. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind 50 euro wel heel veel geld, officiële budget was al veel minder(150 tot max 200). Maar ik zie dat t 'maar' 35* scheelt, nog steeds een hoop geld, maar wel het overwegen waard. De goedkopere kleur is uitverkocht. Ik denk dat ik het een maandje aanzie en mochten ze dan nog steeds niet normaal hier te krijgen zijn dan bestel ik daar wel.

8. Bika

Bika Niet meer actief

Ik hoop dat jullie hier het antwoord op weten:

Mijn jongste zit in een MC Pebble op de FamFix. Die is vervolgens omhoog getrokken waardoor hij zeg maar redelijk rechtop in de auto zit. Als ik zo kijk denk ik dat hij even rechtop zit als in een achterwaarts gericht stoeltje. Zou het nog nodig zijn om de rolbeugel dan nog te gebruiken? Een achterwaarst gericht stoeltje heeft die ook niet tenslotte. Mc blijft gewoon in de auto staan, gebruik hem niet meer om mn zoontje buiten de auto te vervoeren (van en naar huis bijv). Liggen is drama en sinds hij recht op mag zitten vind hij het prima. In feite is het op deze manier toch gewoon net een achterwaarts gerichte vervolg stoel, of zie ik dat verkeerd? Tenminste voor zo lang hij er in past ;)

9. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Snap ik. De Hi Way 2 is ook prima. Maar aangezien de MW langer te gebruiken is, vond ik het het vermelden wel waard :) In verhouding heb je daar langer plezier van.

10. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Rolbeugel MOET echt altijd omhoog tijdens het rijden!!! Dit maakt deel uit van het veiligheidssysteem en zorgt ervoor dat het mooie koppie van je kleintje niet tegen de achterbank komt bij een terugslag.

Een groep 1 achterwaartse stoel heeft of een beugel op de isofix base, of maakt gebruik van tetherstraps!

Altijd de rolbeugel omhoog dus!!!!

11. Bika

Bika Niet meer actief

De poot zit natuurlijk hier ook op de family fix vast. Thetherbanden bij een achterwaarts gerichte stoel zorgen toch niet ervoor dat je stoel niet richting de achteruit kan klappen? Als ik logisch redeneer zorgt de thetherband dat de stoel niet richting de voorruit kan verplaatsen? Op dezelfde manier als de poot dus?

Ik zie echt de meerwaarde van de rolbeugel niet als je kijkt naar een achterwaartse stoel. Prima als hij met gordels vast zit, maar hij zit dus vast op een base met poot. Waarom heeft een gewone achterwaartse stoel dan geen rolbeugel?

Niet dat ik hem niet gewoon netjes uitklap elke keer hoor. Doe het maar gewoon. Maar als ik logisch redeneer zou dus een achterwaartse groep 1 stoel ook een rolbeugel moeten hebben als dat in een base een probleem is?

12. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat is NIET juist. De tetherstraps zitten aan de achterzijde van de achterwaartse stoel, en worden bevestigd aan de stoel ervoor, deze zorgen ervoor dat de stoel met een terugslag niet richting de achterbank kan klappen.
    De poot die op de vloer wordt geplaatst zorgt ervoor dat de stoel stevig staat en niet te ver naar voren kan klappen, tevens met de autogordel en of isofix punten.
    Een achterwaartse groep 1 stoel heeft deze poot dus ook, OOK met tetherstraps.

Een isofix base van een groep 1 achterwaartse stoel heeft een rolbeugel aan de zijde van de achterbank en zorgt ervoor dat de stoel niet terug kan klappen. Google maar eens op britax maxfix, Cybex Sirona, Britax dualfix.

De Besafe heeft zowel ook bij gordelbevestiging een rolbeugel en daarbij tetherstraps, extra veilig dus.

Die draagbeugel bij de maxicosi heeft dus wel echt nut. Op maxicosi wordt uit uitgelegd waarom deze omhoog moet staan bij veelgestelde vragen.

Ik hoop dat het met deze uitleg duidelijk is...

13. Bika

Bika Niet meer actief

Dus het filmpje van Maxicosi over de Milo (heet hij zo?) is niet goed? Daar in wordt de tetherband wel degelijk aan de achterbank vast gemaakt in achterwaartse positie.

Heb bij een aantal stoelen wel gezien dat er iets voor de stoel zit, zoals je dat benoemd, duidelijk nu waar dat voor is. Maar ik zie dat niet bij elk achterwaarts stoeltje terug?

14. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Heb je een link van dat filmpje?

MiloFix Video
    bedoel je deze? ga nu het filmpje bekijken!

15. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb inderdaad de tetherstrap van de Milo gezien, en snap inderdaad daarbij de plaatsing niet. Normaal gesproken wordt de tether aan de voorstoel vast gemaakt.
    De Milo is echter maar tot 13 kg achterwaarts te gebruiken, dus geen groep 1 achterwaartse.
    Ik vroeg het me al eerder af, maar ga nu eens mailen naar maxi cosi, want hun andere achterwaartste groep 1 de Mobi heeft wel de tetherstraps die ik eerder benoemde.

Klopt dat niet elke stoel die rolbeugels heeft die tegen de achterbank aan zit. Dit zit alleen (met uitzondering Besafe) op de isofix stoelen omdat deze geen tetherstraps hebben.
    De Besafe stoelen met gordelbevestiging hebben wel ook EN tetherstraps en een rolbeugel, dit maakt de stoel extra veilig.

16. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik ben benieuwd naar het antwoord van Maxi cosi, want ik vind het er zeer vreemd uit zien..

17. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
  18. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
  19. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nee hier loopt hij ook naar de achterbank. Aan raamzijde, moeilijk te zien, maar kijk maar eens goed!

20. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Maar zo vraag ik me ook af wat de terugklap bescherming is van bijvoorbeeld de Bebe Confort Opal, deze is tot 13 kg achterwaarts (bebe confort, is Franse deel van Maxi-Cosi). Deze heeft geen beugel en geen tethers... en ook niet zoals de Joie Stages een verhoogde rand die als rolbeugel fungeerd.

Deel Deze Pagina