Achterwaarts gerichte autostoeltjes....

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Melrose, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik hoef niet perse een stoel die ook vooruit kan, maar wel graag minimaal 25 kilo. Dan is de oudste 10 als de jongste eruit gegroeid is. Beetje toekomstverhaal, maar het zijn best grote bedragen. De multitech is in eerste instantie vooral om te kijken hoe het werkt. De volvo dealer zit hier op loopafstand, Eindhoven is iets verder weg. Op zich kom ik weleens daar in de regio, maar toch stuk meer geplan. Als de multitech niet past in de auto vallen er volgens mij weer wat stoelen af.
    Zit dus zeker niet vast aan de Multitech, maar wil graag voorbereid op pad. Als ik weet dat de multitech erg ruim is, kan ik beter oordelen.

2. Jingle

Jingle Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    We hebben een 5deurs Fiesta nieuw model uit 2013. Ik ben 1,72 en mijn vriend 1,80. De hi way is de voorloper van de max way toch? Wat is er verder anders aan de Hi way tov de max way?
    En ik begrijp uit voorgaande berichtjes dat het dus niet uit maakt als de stoel eventueel tegen de voorstoel aan staat?

3. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Wij hebben ook een Multi tech 2 in een opel zafira dit past goed.
    Ook in een peugeot gehad hatchback welk model weet ik even niet wel 5 deurs maar een stuk kleiner als onze zafira en daar nam de stoel minder ruimte in als in de zafira, bij ons staat de stoel wat meer achterover doordat anders de steunpoot niet op groen staat.
    En zo neemt hij ook meer ruimte in.

En in een Toyota auris station gepast (nieuw model) maar daar paste hij niet goed in, kon wel maar bijrijder had heel weinig ruimte.

Ik ben echt super tevreden over de Multi tech 2 en wij moesten bij de Volvo dealer 350 betalen.
    Wij kregen helaas geen uitleg over de installatie maar na een middagje stoeien is het uiteindelijk gelukt en nu kan ik hem blind erin zetten binnen 5 minuten staat hij als een huis.

4. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hiway2 is inderdaad de voorloper. Verschillen;
    - Max heeft een extra inleg hoofdsteun die meegroeit met het kind, zo groeien automatisch ook de gordels mee.
    - De verstel poot is iets luxer uitgevoerd en daardoor makkelijker te verstellen
    - Max heeft een iets langere rug, en daardoor net iets langer te gebruiken

Hiway2 is net iets compacter en kan soms net het verschil maken. Hiway2 is iets smaller, handig wanneer er meerdere stoeltjes op de achterbank moeten.

Nee, zolang je de stoel eerst goed installeert met de steunpoot goed op de bodem. Kun je daarna de voorstoel er net tegen aan schuiven.
    Ook de rugleuning net een tikje rechter op zetten kan al verschil maken.

Ik weet niet waar jullie wonen? Ik heb de max en mag je ook altijd komen passen (Hilversum). Verder zijn er een aantal babypark's die de Maxway als showmodel hebben en ook Babyplanet in Drachten heeft hem.

5. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik ga aankomend weekend naar Duitsland en ik wil kijken of ik daar de max way kan kopen. Maar ik kan niet vinden waar ze die verkopen in de buurt van duisburg/dusselforf.. Iemand enig idee?

6. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    ik ben erg benieuwd naar die van Volvo. las dat hij niet in lig stand kan ben benieuwd hoe hij er dan in zit ook omdat we elk jaar met de auto naar Zuid-Frankrijk gaan. zou fijn zijn voor 350 euro! is nog redelijk te doen

7. Petra in Zweden

Petra in Zweden Actief lid

14 mei 2013
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    De multi tech heeft inderdaad geen ligstand, de schuinte van de stoel is dan ook afhankelijk van de schuinte van de bank/voorstoel. ALS je hem bij monteren te rechtop vind zitten kan je er bijvoorbeeld een surfplankje (van de hema) of (opgerolde) handdoek onder doen om meer schuin te maken. Ikzelf heb er een handdoek onder, dit ook omdat mijn bank van die lichtjes voorgevormde zittingen heeft in de bank en ik een gelijke achterbank nodig heb bij het instaleren van 3 stoeltjes.

8. Petra in Zweden

14 mei 2013
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kusjesmamma heeft altijd alle winkels op een rij :) Kijk eens op haar site:achterwaartsvervoeren.nl of kijk op haar facebooksite, daar staat al heel veel informatie op. :)

9. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Wij hebben de MaxWay zaterdag bij lievemommy :) gepast en het past!
    Wij hebben een toyota starlet uit 1987 :)

10. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Daar heb ik gekeken maar ik kon niet vinden welke winkels in duitsland ze verkopen waar ik naar toe kan gaan

11. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    In Duistland durf ik het ook niet te zeggen. Kijk hier in het begin forum even naar forumlid "Bikerbaby" zij woont in Duitsland en heeft daar ook wel stoelen gepast. Wellicht weet zij waar deze stoel te passen is. Weet niet of zij nog veel op het forum zit, maar wellicht via pb?

Anders misschien winkels via google te vinden?

Of stuur Kusjesmama even een PB, misschien weet zij hoe je er achter kunt komen?

12. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ga eventjes terug naar berichtje #106 van Bikerbaby op pagina 11. Ze schrijft daar over een aantal winkel in DL.

(Kunnen vinden via zoeken op google; Britax Maxway in Duitsland kopen)

Succes! Kijk overigens wel goed naar de prijs, destijds was het voordeliger de stoel uit Zweden te bestellen ipv in Duitsland te kopen.

13. Username

Username Niet meer actief

#2653 Username, 2 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2013
    Hallo allemaal. Wij zijn ons al even aan het oriënteren op een achterwaartse autostoel voor dochter en ik heb dit topic al grotendeels doorgelezen. Waar ik me het meest zorgen over maak is de beenruimte die we voorin over houden. Het is nu al krap met de Maxi Cosi Cabriofix. En ik neem aan dat een achterwaartse stoel meer ruimte in zal nemen?
    Het is geen optie om de stoel op de bijrijdersstoel te zetten, want de airbag is helaas niet uit te schakelen. Anders was dat een oplossing geweest. De stoel moet dus wel achterin. In het midden zou wellicht nog kunnen, maar ik ben bang dat dat ook niet gaat passen en dat de stoelen dan alsnog verder naar voren moeten...
    We hebben een Ford Focus Station uit 2001. Iemand ervaring met deze auto?
    Ik realiseer me dat we naar verschillende plekken toe zullen moeten om de stoelen te bekijken en te passen. De Volvo-dealer zit hier vlakbij, dus dat is dan al de Britax-Romer Multi Tech 2 (toch?).
    Weet iemand waar de Axkid stoelen te passen zijn? En eventueel een Maxi Cosi Mobi?
    Onze voorkeur is tot 25 kilo achterwaarts, maar als dat een probleem wordt vanwege het formaat van de stoel dan is tot 18 kilo nog een optie. Dochter is niet groot, dus daar kunnen we de komende tijd wel mee vooruit. En wij willen ook nog enigszins comfortabel (en veilig) zitten, aangezien we alleen maar hele lange afstanden rijden. We willen graag achterwaarts vervoeren, maar het is nog een flinke zoektocht ;)

Edit: Multitech 2 valt ws af, ik begrijp dat die vaak niet meteen na de Cabriofix past. Dat willen we wel graag.

Edit 2: ik heb het idee dat de Max-Way een redelijk compacte stoel is waar ze na de maxi cosi in zou kunnen. Klopt dit? En hoeveel ruimte neemt deze stoel in?

14. Petra in Zweden

14 mei 2013
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hej!
    Een achterwaartse stoel hoeft niet perse meer ruimte in te nemen als een maxi-Cosi cabriofix, het ligt ook deels aan de stoel en de bouw van de auto. Maar daarom is het zeker aan te bevelen eerst te passen zodat je weet hoe het zit voor alle passagiers in de auto :)
    Een Focus op zich is geen kleine auto, vergelijkbaar met een Opel Astra ongeveer. Wij hebben een Astra en hebben zowel een Hiway als een Multi-Tech erin en dat past prima. (Wij zijn beiden 1.72m lang).
    Wat betreft Multi-Tech is deze zeker direkt na de maxi-Cosi te gebruiken, hij heeft een gewichtklasse van 9-25kg (ik zal eens navragen of je de stoel ook gewoon mag gebruiken onder de 9kg, want vaak is dit een richt-klasse). In Zweden wordt aangeraden om je kind naar een achterwaartse stoel te verplaatsen zodra het kan zitten met 6-9 maanden. De multi-Tech hebben ze volgens mij 9 maanden op staan als ik het goed heb. De multi-Tech is een iets bredere stoel, daardoor ook lang te gebruiken, neemt weinig plaats in in de diepte. Maar ook hier geld dat je hem gewoon moet passen. Wat de één ideaal vind, vind de ander weer niks. Ik zou deze stoel dus zeker passen!
    Wat betreft de de Maxi-Cosi mobi weet ik uit ervaring dat deze de meeste ruimte in de diepte inneemt van alle stoelen (heb hem toendertijd gepast in onze Astra) en hiervan zou je ook kunnen zeggen dat deze een ruime kuip heeft. Geen idee of deze in NL te passen is??
    De max-Way is inderdaad een compacte stoel en is vaak vrij compact te instaleren (dichter of verder van de achterbank af), tussen de voorstoelen door is met deze stoel ook zeer goed te doen! Mocht je hem nog net iets compacter willen is de Hi-way ook nog een optie. Niet te passen bij een winkel, maar er zijn wel verschillende mensen die heb hebben.. (Deze past bijvoorbeeld ook erg goed met meerdere achterwaartse stoelen op achterbank, past 3 dubbel in de Astra :)).
    Een andere optie is de Axkid Minikid, deze schijnt ook erg compact te zijn met instalatie!
    Al bovengenoemde stoelen zijn tot 25 kg.
    De nieuwe Besafe Plus zeggen ze dat deze ook compacter te instaleren is dan zijn voorganger..
    Alle stoelen hebben uiteindelijk maar kleine verschillen, maar het is gewoon erg persoonlijk en afhankelijk van hoe je hem installeert (dichterbij of verder van de achterbank af.)
    Als je Isofix hebt is bijvoorbeeld de Cybex Sirona ook nog een optie of de Britax Dualfix (heet hij geloof ik), deze schijnen ook erg compact te zijn, maar dus tot 18 kg en stukje kortere rug dan eerder genoemde stoelen.
    Succés met het zoeken naar jullie ideale stoel! :D

15. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    Hier de axkid minikid in een golf 5. past prima, voldoende beenruimte over. En tot 25kg.

Zwergperten in Witten kun je passen, verschillende modellen.

16. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    Zwergperten in Witten. Kleine winkel, maar wel met veel types/modellen en deskundig advies

17. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    twijfel toch heel erg over die van Volvo en dat vooral omdat hij niet in lig stand kan.en vind het een gedoe om er wat onder te gaan doen enzo. wil hem gewoon makkelijk kunnen verstellen van stand.

Nu gaan we eind januari een weekend weg en dan komen we langs eindhoven zag ik net. als hij tot die tijd nog in mc kan dan wacht ik daarop dan kan ik meerdere stoeltjes zien en uitproberen.

18. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Eindhoven is altijd een goeie optie!

Overigens gebruik je een in te stellen ligstand niet echt meer bij een groep 1 stoel is mijn ervaring.
    Toen ik destijds een vervolgstoel zocht voor mijn dochter wou ik ook graag een lig stand om in te kunnen stellen nadat hij geinstalleerd was. En koos oa om die reden voor de Besafe.
    Uiteindelijk in werkelijk gebruik die ligstand letterlijk nog nooit gebruikt!
    Je stelt de stoel zo in dat hij goed staat voor wakker en dat wanneer je kindje in slaap valt het hoofd naar achter blijft liggen. Bij de Multitech2 wordt dit vergemakkelijkt door de mooie grote hoofdsteun!
    Ik zou dus niet meer speciaal voor een stoel gaan met ligstand!

Mijn zus heeft net haar 8mnd oude dochter gepast in de Multitech2 en het scheelt nog een aantal cm voordat de schoudergordels op goede hoogte zitten. Maar zij is dan ook niet heel groot.

19. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    bedankt voor de info. mijn man wil inderdaad toch ff voor die Volvo stoeltje gaan kijken. is ook om de hoek dus heel stuk makkelijker. hij kostte nu daar 345 euro

mijn zoontje word volgende week 8 maanden en weegt nu ongeveer 8,5 kg (denk misschien ondertussen wel weer iets meer)

ja je denkt inderdaad dat zo een ligstand handig is maar inderdaad je gaat niet stoeltje veranderen als je stuk aan het rijden bent

20. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik zag van het weekend wat op de tv over de achterwaartse stoelen. Daarin zeiden ze dat nu de eerst verkrijgbare achterwaartse stoel die te verkrijgen is (op dit moment) van maxi cosi is.
    Klopt dit?

Deel Deze Pagina