Achterwaarts gerichte autostoeltjes....

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Melrose, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Was ik weer:):D.

Ik ben weer wat verder in mijn zoektocht. Ik kwam de Joie stages tegen op internet en qua prijsklasse is deze vooral heel erg mooi.

Weet iemand wat het verschil is tussen deze en de Max-Way? Past de Joie ook in kleinere auto's? Ik zie de laatste pagina's vooral de MW naar voren komen, maar voor mensen met een kleiner budget is de Joie stages dan wel een hele goede. Of zijn er grote nadelen?

Ook las ik nog dat er een nieuwe uitkomt; 'Joie steady'. Is het de moeite waard daar op te wachten?

2. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    De eerste stoel die officieel het i-Size keurmerk heeft gekregen. Dat is inderdaad de 2Way Pearl van Maxi-Cosi.
    Er zijn uiteraard al veel langer veel meer achterwaarts gerichte vervolgstoelen. Waarvan sommige vorig jaar al voldeden aan de nieuwe i-Size norm maar er kon pas vanaf juni gekeurd worden voor het officiele keurmerk.

3. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Het grootste verschil is dat de Joie Stages van geboorte tot 18 kg achterwaarts te gebruiken is (daarna voorwaarts tot 25 kg).
    De Max-Way is vanaf 9 kg tot 25 kg achterwaarts te gebruiken.
    Daarnaast is er een verschil in kwaliteit.

De Joie Stages is absoluut een aanrader voor mensen met een minder groot budget of voor bijv. een tweede auto.
    Ik heb heel veel tevreden gebruikers in mijn netwerk.
    De Joie Steadi lijkt me ook erg fijn. Die is tot 18 kg te gebruiken en wordt anders bevestigd dan de Stages waardoor de gordel minder hoog loopt.

4. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    he dames even een vraagje of jullie kind ook bij de oppas/gastouder/opa en oma achterwaarts vervoerd word? had hier een discussie over met mij oppas die dit zwaar overdreven vind en er niet aan wil. heb haar dus gemeld dat ze mijn kind achterwaarts kon vervoeren en dat ik met alle plezier de stoel in haar auto bouw. maar kreeg het idee dat ze allerlei uitvluchten bedacht. wat moet ik hier nou weer mee, ze is gewoon totaal niet voor rede vatbaar.... pffffff:(

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier wordt anders niet vervoerd met de auto.
    Lijkt me ook heel normaal dat de oppas/gastouder daar in mee gaat.

6. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Absoluut! Mijn kind wordt niet voorwaarts vervoerd, ook niet door een ander.
    Jij bent de ouder en dus verantwoordelijk, een oppas heeft wat mij betreft niets in te brengen als het op veiligheid aankomt.
    Als jij de stoel installeert (zou ik sowieso altijd zelf doen), wat is dan haar probleem? Ik zou er nog een duidelijke uitleg over het goed strak vastmaken van het harnas bijgeven ook ;) Kan me niks schelen wat een ander daarvan vindt. Ik wil er zeker van zijn dat mijn kind veilig vervoerd word, en anders gaat ze niet mee.

7. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zoals de andere dames ook al zeggen, mijn kind wordt achterwaarts vervoert en anders niet!!!
    Mijn gastouder destijds vond het ook onzin, maarja zij had zowieso ver uit deze tijd stoeltjes in de auto :(
    Mijn dochter paste toen ook nog prima in de Maxicosi en aangezien wij daarvan een reserve hadden heb ik die toen bij haar gezet, ik heb getekend voor goedkeuring vervoer in auto, maar onder voorbehoud dat ze in haar eigen stoel werd vervoert!

Tegen de tijd dat ze niet meer in de maxicosi kon zagen wij zowieso al af van gastouderopvang.
    Was dit wel doorgegaan had ik zelf gezorgd voor een goede stoel, of had de toestemming tot vervoer in auto ingetrokken!

8. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Ik weet zelf ook niet goed wat haar probleem is want voor alle problemen die ze aandraagt is een oplossing, denk zelf eigenlijk dat het no zo nieuwe is en ik verder ook niemand persoonlijk ken die achterwaarts vervoerd.

Ik ben zelf ook best wel fel hierin maar helaas zegt manlief dan weer ach die ene keer dat ze eens een keer zoontje mee heeft in de auto. En tja dan is mijn argument dan weer ja indd dan kan het dus net zo goed achterwaarts, want zo vaak gebeurt het niet.

Ik zoek dus ff steun en mensen die vinden dat ik me niet aanstel. hahaha

9. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Je stelt je zeker niet aan en steun zul je hier genoeg vinden ;)

Je zou ook nog van auto kunnen ruilen als ze met je zoontje weg wil. Dan hoef je de stoel ook niet over te zetten.

10. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Aanstellen doe je zeker niet! Je kiest niet zomaar bewust voor achterwaarts vervoeren, en juist op die kleine korte stukjes gebeuren de meeste ongelukken!

En zoals kusjesmama ook al schrijft, installeren van de stoel doe ik altijd zelf.
    En ook wbt het strak trekken van de gordeltjes etc doe ik het liefste zelf, overdreven, ja misschien wel. Maar zie gewoon te vaak dat mensen er niet zorgvuldig mee zijn en een kind niet goed in een stoel wordt gezet...

11. Username

Username Niet meer actief

Petra in Zweden: hartelijk dank voor je uitgebreide antwoord. Daar kan ik wel wat mee :)
    Heb gebeld met babypark (?) in Zaandam, daar hebben ze enkele stoelen staan. Dus daar gaan we passen. En naar de Volvodealer voor t andere stoeltje. Ben benieuwd of er iets voor ons bij zit.

12. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Thnx dames voel me al weer een stukje sterker staan. En nee heb inderdaad niet voor niets gekozen voor achterwaarts vervoeren. De meeste ernstige ongevallen komen dacht ik voor op de provinciale wegen soms zelfs aangeduid als dodenweg, waarvan we er ook 1 van in de buurt hebben. En moet er dus echt niet aan denken dat zij toevallig net die ene keer dat m'n zoontje mee is zo'n ongeval krijgt. Dus ga dus maar eens duidelijk maken dat achterwaarts de enige manier van vervoeren is.

@kusjesmama: Volgens vriendlief zijn we niet verzekerd als zij in onze auto zou rijden. Dat is dus helaas ook geen optie. Heb de auto zelf namelijk niet echt nodig kan ook prima op de fiets naar m'n werk.

13. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Heeft iemand trouwens een nederlands adresje waar ik extra tether straps en stoelhoes en een wedge voor de max way kan bestellen?

14. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wedge zou ik niet dubbel bestellen, die staat gewoon los, pak je zo mee met de stoel mocht dat in de andere auto ook nodig zijn.
    Tetherstraps misschien dat babypark of anders babyplanet deze ook los verkopen? Als ze niet online staan anders even bellen?
    Stoelhoes heb ik zelf uit Zweden, omdat die in NL vaak niet onderkant (zitdeel bank) beschermen, of als ze der al wel zijn, geen elastiek bovenaan hebben en dus niet blijft zitten. Weet niet wat babypark inmiddels verkoopt, anders babyplezier in Eindhoven misschien?

15. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Wedge is voor mezelf onze bank is toch schuiner dan ik dacht. Ga even zoeken bedankt.

16. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    ligstand mis je niet hoor bij de Multi tech, ik weet niet of ik via pb een foto kan versturen anders wil ik dat wel even doen.

17. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Dank je.
    Ik zit nog met de vraag of je er nu echt beter 1 met dat keurmerk kunt gaan kopen... als ze die over 5 jaar willen verplichten. Want ik zou graag een stoeltje hebben tot 6 jaar. Maar weet dat die van maxi cosi maar tot 4 jaar gaat....
    We zitten zo'n beetje op een valreep. De kleine wordt volgende week een jaar maar kan nog eventjes in het kleine stoeltje. Dus wachten we op meer i-size modellen of gaan we al een andere stoel kopen?

18. Petra in Zweden

Petra in Zweden Actief lid

14 mei 2013
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had mijn dochter zoals lievemommy zei vanmiddag ff gepast in de stoel van grote broer (5,5jaar dn stond verbouwereerd te kijken, waarvmoet ik nu zitten?? ;)). Mijn dochter is 8 maanden maar klein volgens groeicurve (onder gemiddelde), weegt 6,5kg en is zo'n 67cm lang.
    Ze paste er vrij goed in, nog 3-4cm bij schoudergordel over en slot tussen benen moet iets lager, zodat gordels mooi over heupjes heen lopen. Bij m'n hiway kan ik dit aanpassen, maar wilde niet m'n hele stoel los halen voordat we weg gingen ;) Dus als jouw zoontje groter is dan mijn dochter gaat dat vast passen :)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      42,6 KB
      Weergaven:
      30
  19. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Hier precies zo!

20. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    De stoelen die nu verkocht worden, mogen ook de eerst komende jaren nog verkocht worden naast de nieuwe I-size normen. Het duurt nog jaaaaren voordat deze stoelen ook niet meer verkocht en niet meer gebruikt mogen worden.

Een stoel met een I-size norm is maar tot 18 kg. En dus maar tot 3,5 a 4 jaar. Persoonlijk zou ik gewoon kiezen voor een stoel die er nu al zijn en tot 25 kg achterwaarts te gebruiken zijn, tot ongeveer 6 jaar. Uiteindelijk is het toch het veiligste je kind zolang mogelijk achterwaarts te blijven vervoeren!

Een I-size stoel is nu vooral mooi als je voor een baby een stoel zou moeten aanschaffen, de groep 0+. Omdat je dan vollop gebruikt maakt van de voordelen van deze stoelen. Koop je de stoel pas als groep 1 stoel maak je er relatief kort gebruik van en is de stoel wel duur in aanschaf!

Misschien kan kusjesmama nog iets meer vertellen over hoe het nu precies zit met de ingang van de I-size wetgeving en hoelang andere stoelen er nog naast geproduceerd blijven etc...

Deel Deze Pagina