Joie is geloof ik hier niet te krijgen? Ook niet op carseats.se Misschien de hi-way 2 over laten komen als de max-way goed bevalt... De two-way elite kan ook tot 25 kg achterwaarts.... is ook een optie. Beide heb je voor 250 euro over laten komen (30 euro verzenden). Is alleen niet handig als je er wat aan hebt. Maar schoonmoeder mag dat uitkiezen dan Mensen met ervaringen met deze stoelen? Zou de hi-way 2 een betere zijbescherming hebben aangezien de zijkanten meer omhoog staan? En is ook wat compacter geloof ik?
Joie is te koop in Engeland: www.rearfacingtoddlers.com. Hi Way 2 of TWE kosten incl. verzenden vanuit Zweden 285 euro. (De prijzen moet je links nog op excl. vat zetten). Hi Way 2 heeft geen betere zijbescherming dan de Max-Way bijv. Maar prima stoel en flink compact. TWE ook fijne stoel en gaat heel lang mee, ideaal voor erg lange kids.
De prijzen moeten toch juist op inclusief VAT staan? Dat is toch gewoon de algemene belastning of wat is dat? Wij hebben de Britax Hi-way en die bevalt ons erg goed. Hij is nog net ietsjes compacter als de Max en past bijvoorbeeld door de vormgeving aan de achterkant net iets beter tussen bijvoorbeeld de voorstoelen door in het midden. De gordel moet je alleen met de hand verstellen, 3 standen, los halen, gat hoger doen en weer vast maken, bij de Max gaat dat bijv makkelijk met verstellen hoofdsteun. Losse hoofdsteun is bij te bestellen, voor jonge kinderen misschien lekker.
Sorry, bedoelde INCL VAT idd Dat is een soort van BTW wat er nog bij komt. Standaard staat de website ingesteld op excl. VAT.
Dank je.... Ik ben even onduidelijk geweest blijkbaar. Ik vroeg me af of de hi way een betere zijbescherming had dan de TWE?
Als mensen willen passen, nu dus ook in Friesland (vlakbij oosterwolde) een two way elite en een max way Zal morgen effe foto's maken
Iemand ervaringen met de hoofdsteun van britax? We hebben de gordels van de two way op de middelste stand maar we kunnen de hoofdsteun niet goed bevestigen, als ik het riempje door de gordelgaatjes doe, zelfs op de hoogste stand zit de hoofdsteun veel te laag
Hoi, Ons dochtertje is nog lang niet uit de Maxi cosi gegroeid, maar we zijn toch al een beetje aan het kijken naar een vervolgstoel. Ze is nu 7.5 kg, en 70 cm, ze is dus klein voor haar leeftijd. We hebben 2 auto's, ik zou dus graag een stoel willen die gemakkelijk te verplaatsen is. Is Isofix dan het handigste? Gisteren bij Babypark geweest. De Cybex Sirona is een optie. Nu heb ik hier al gelezen dat die vaak maar tot 3 jaar te gebruiken is. (Maar misschien is dit niet erg, omdat onze dochter toch klein is??) De Romer Dualfix, heeft die ook zo een lage rug als de Cybex Sirona? Of zou de Romer Dualfix toch langer te gebruiken zijn? De Romer Maxway hebben we ook zien staan. Is deze gemakkelijk te verplaatsen? Of zouden jullie nog een andere stoel aanraden? Ohja, mijn auto is redelijk klein (Seat Ibiza 2012)... Alvast bedankt!
Bedoel je de two way elite? Dan lees ik ff mee, want ik zie geen hoofdsteun op deze site? Alleen een soort plat kussentje... CarSeat.se - Britax Two-Way Elite
Dat platte kussentje zit over de stoel heen aan de achterkant bevestigd dacht ik, een los hoofdkussen weet ik niet. Ik heb zelf ook zo´n kussen voor onze hi-way maar nog niet geprobeerd Mag ik jou meteen wat vragen? Ik denk erover om eventueel nog de Britax Two-way te kopen voor onze 5,5 jarige zoon met zijn 111cm lang. Maar ben benieuwd hoe lang de rugsteun is van de two-way en hoe hoog de hoogste gordelstand is van deze stoel? Mocht je het willen meten dan graag
Ik denk dat je dit wel interessant vindt: https://www.facebook.com/groups/177949429044066/#!/media/set/?set=a.423781867706628.1073741825.345479585536857&type=3
Dank je Ik zie het direct, veel ruimte nog om te groeien in vergelijking met de hi-way foto, onze zoon zat ongeveer net zo als haar nu
Ff lezen... heb nog geen stoel in de tussentijd Ow.... ik mis de conclusie. Komt natuurlijk omdat ik niet weet welke stoel welke is. Ik neem aan dat het meisje niet in alle stoelen paste. 1.20 m... welke leeftijd is dat gemiddeld? Is er overigens een hoofdsteun met zijkanten te bestellen voor de two way elite? Dat je die erop zet ipv dat platte kussentje? Anders ga ik wellicht voor die stoel als die langer gebruikt kan worden. Onze dame is niet zo groot namelijk.
Jahoor, het 5 jarige meisje past op de foto's nog in alle stoelen Er staat bij de foto's welke stoelen het zijn. 1.20 m. is bij gemiddeld 6 (?) jaar dacht ik. Er is geen extra hoofdsteun te bestellen bij de TWE, maar waarom zou je dat willen? Misschien is dit voor jou interessant, laat zien dat de zijbescherming van de TWE prima is: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.467171726629131.111353.225535207459452&type=3 Daarnaast is SIP (Side Impact Protection) niet zo belangrijk als men doet overkomen. Een ongeval gaat namelijk bijna altijd vooraf aan hard remmen, doordat men de aanrijding ziet aankomen. Door het remmen wordt een achterwaartsgericht kind al mooi met het hoofd in de stoel gedrukt, waardoor het optimaal beschermd is op het moment van de klap. Het hoofd van een voorwaartsgericht kind daarentegen, wordt door het remmen voorover gegooid, waardoor het hoofd zich op het moment van de klap niet in de stoel bevindt en SIP zijn werk niet kan doen.
even mijn frustratie eruit praten over babypark We wouden vandaag graag de Römer max-way gaan passen dus even met de vesteging gebeld om te vragen of ze hem als showmodel hadden. Om het gesprek kort samen te vatten; ze hebben en krijgen hem in de vesteging van Hoogeveen niet als showmodel dus ik moest dan maar online gaan bestellen als ik hem wouw hebben! Mijn mond viel open van verbasing. Had hem graag willen passen De 25e op naar babyplezier En hopen dat we dan eruit kunnen komen welke stoel we halen voor Ivan.