Achterwaarts gerichte autostoeltjes....

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Melrose, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Waar kun je trouwens de meest actuele resultaten vinden van de Swedish plus test?

2. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Er is dus wel een hoofdsteun voor de two way elite, die hebben wij er dus bij maar ik heb al in de gaten dat ie vooral handig is tot ongeveer 1,05 meter en daarna wat minder past omdat de gordels in de hoogste staand gaan. Wij hebben hem net besteld maar ik wete nog niet of we hem erin laten.

CarSeat.se - Head Support

Wij hebben hem vooral voor comfort, als ze in slaap valt wat nogal eens gebeurt

Dit is een foto van de FB link met de elite met hoofdsteun https://www.facebook.com/photo.php?fbid=423796061038542&set=a.423781867706628.1073741825.345479585536857&type=3&theater

3. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik heb de two way elite gekozen omdat hij echt lang mee kan, mijn dochter is al 17 kg en 1 meter. Maar ook omdat hij voorwaarts kan met harnas tot 25 kg (mocht ze echt niet meer willen of passen). de multitech vind ik ook wel wat en kan heel lang mee als ik de foto's zie, jammer dat ik hem niet gepast heb want anders was het niet denk ik geworden ipv de max way voor lucas. de multi tech kan je bij de meeste Volvo dealers passen geloof ik

4. rums

rums Niet meer actief

Nu op radio 1 over achterwaats gerichte kinderzitjes

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    #2905 Sandana, 6 jan 2014
    Laatst bewerkt: 6 jan 2014
    Okee die hoofdsteun is wel wat voor de two way elite.

Heb ik nog 1 laatste vraag: in wat voor auto's past die? In middenklassers? De kleinere modellen zoals Corsa zal moeilijker zijn? Geldt ook voor de multi tech denk ik?

6. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Een vriendin van me heeft van het weekeind de Axkid Minikid gepast in haar auto en eigenlijk past het net niet.

Is de Romer/Britax Hi-Way iets compacter? En als de Minikid net niet past, zou dan de Hi-Way wel goed passen?

7. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Heb nog wat info uit Zweden gekregen.... ik heb nog even terug geantwoord met de vraag hoe het zit qua two way elite. Dat laat ik nog wel weten.

Britax Max-Way, Britax Hi-Way or Axkid Minikid are your best choices for small cars. These seats are light weight, compact, have the 25 kg rear facing weight limit and fit well in pretty much any car small to large.

HW will be slightly more compact than the other two even though the difference is tiny. HW will last to around age 4 or 110 cm compared to age 5 or 115-120 cm for the other two. Multi Tech will last the longest, around age 6 or 125 cm. Izi Plus will last about as long as MW.

Both MT and Izi Plus need 5-7 cm more space than HW, MW and Minikid. The seats will fit in both of your cars but space in Corsa will be poor.

(Onze andere auto is een Volvo).

8. Petra in Zweden

Petra in Zweden Actief lid

14 mei 2013
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hej!
    Isofix is inderdaad erg makkelijk met bevestiging, maar tot 18kg te gebruiken. De stoelen die jij noemt zijn inderdaad wat korter te gebruiken in de lengte, alternatiev met langere rug is nog de Axkid kidzofix en de Britax Max-fix.
    Anders is het vooral belangrijk om ook op het gewicht te letten, de axkid stoelen zijn wat aan de zware kant, de Britax stoelen, behalve de multi-Tech zijn lichter en dus makkelijker te verplaatsen. Maxi-Cosi Mobi is ongeveer gelijk aan gewicht gok ik, maar weet het niet zeker. De besafe stoelen zijn ook weer wat zwaarder al is de nieuwste PLus versie stukje lichter dan zijn voorgangers.
    Je geeft aan een compactere auto te hebben, persoonlijk zou ik dan de Hi-way, Max-way of eventueel Mobi aanraden omdat die dichter respectievelijk verder van de achterbank af te monteren zijn en daardoor meer ruimte overlatend op de voorstoel. Minikid is ook nog een optie, maar die is weer een stuk zwaarder.

9. Petra in Zweden

14 mei 2013
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    NTF Konsument?
    Rechterkolom staan of ze plusgetest zijn, lijst wordt continu opgedateerd staat er op site.

10. Petra in Zweden

14 mei 2013
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben wel benieuwd hoe ze die Multi-Tech meten, want bij ons was mijn 111cm lange zoon daar echt uitgegroeid, hij zat klem onder de hoofdsteun in de hoogste achterwaartste stand. Zou je hem voorwaarts gebruiken zonder harnas kan je de hoofdsteun nog wel wat hoger zetten. Mijn zoon paste daarintegen nog precies in zijn Hi-way, zat in ieder geval nergens klem maar zou er vandaag of morgen wel uitgegroeid zijn :)

11. Petra in Zweden

14 mei 2013
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even ernaast. Ik heb afgelopen vrijdagavond een ongeluk met de auto gehad met mijn 3 kids in de auto. Gelukkig reden we niet hard en stuiterde we van het traktorwiel waar we vooraan tegenaan knalde naar de andere kant van de greppel (in Zweden), waardoor de klap gedeeld werd. Gelukkig geen persoonlijke schade na controle door ambulances, nu alleen nog materiele kwestie met verzekering enzo..
    Onze kids zaten in een Maxi-Cosi Pebble op easybase (9 maanden, 7,5kg en 70cm lang), Britax Hi-way (5,5 jaar 111cm en ca 18kg) en Maxi-Cosi Rodi (8jr 122cm).
    Wat was ik blij dat ik mijn 5,5 jarige zoon nog steeds achterwaarts had :) Nu moeten we dus 3 nieuwe stoelen (als het goed is via verzekering) en denk ernaan om dus nu alsnog een two way te kopen voor mijn zoon. Ik hoop natuurlijk niet nog een keer een ongeluk te krijgen, maar ja je weet het nooit. Dit was ook niet mijn schuld, maar ja ik reed wel tegen de traktor aan :/

12. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje wat een schrik Petra! Gelukkig mankeren jullie niets!
    Zo zie je maar weer... een ongeluk kan iedereen overkomen :(
    Sterkte met het bekomen van de schrik en ik hoop dat de verzekering snel uitkeert zodat je nieuwe stoelen kunt aanschaffen.
    Ik zou de TWE zeker een goed idee vinden voor je zoon. Gaat toch wel weer flink langer mee dan de Hi Way 2!

13. Petra in Zweden

14 mei 2013
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat mijn zoon niet meer in de Multi-Tech past en we hem niet in mijn mans auto krijgen met nog 2 stoelen ernaast, willen we hem verkopen. Hij is gekocht in 2011 (augustus), Multi-Tech 2 dus met extra lange poot. Hij heeft grotendeels in mijn mans auto gezeten als 2e autostoel (Opel Astra 2006) voor af en toe wat ritjes naar het kdv. Hij is dus spaarzaamt gebruikt, altijd met extra zomerhoes eroverheen dus orginele bekleding (zwart) ziet er nog mooi uit :)
    Misschien hier iemand die intresse heeft? (Deze stoel is dus niet bij een ongeluk betrokken geweest, dat was helaas de Hi-way die juist overal zo mooi in past :/).
    Ik dacht zo rond de 180 euro.
    Foto´s kan ik van de week plaatsen, de stoel staat op dit moment nog bij opa en oma in de auto voor mijn nichtje. Hij kan in het 17 januari in nl zijn :)

14. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Petra ik ben wel geïnteresseerd in je multi tech. Onze meid is nu 1 jaar en 1 maand en woog met 1 jaar (+ 2 dagen) 8760 gram en was 74 cm. Volgens mij is ze best klein dan en zal dan wat langer in de multi tech kunnen dan jouw zoontje?

Wat schrikken trouwens van dat ongeluk! En inderdaad, dan ben je blij met een achterwaartse stoel! Kan iedereen gebeuren.

15. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Kusjesmama, bedankt voor je antwoorden!
    Die Romer Max Fix lijkt inderdaad ook een goede optie.

Nog even een vraagje over de Maxi Cosi Milofix.
    Kusjesmama, misschien heb jij dit al onderzocht? :p

Ik lees overal dat deze maar tot 13kg achterwaarts te gebruiken is. Is dit echt zo?
    Ik vind dit zo raar. Waarom zouden ze zo een stoeltje maken?

Kan je deze echt niet tot 18kg achterwaarts gebruiken? En waarom dan niet?

16. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    De MiloFix is inderdaad maar tot 13 kg. achterwaarts te gebruiken.
    Deze stoel is een 'oude' generatie combinatie groep 0+/1 stoel, waarin kinderen van 0-13 kg achterwaarts kunnen en daarna tot 18 kg. voorwaarts.
    Gelukkig komen er nu steeds meer combinatiestoelen welke wel tot 18 kg. achterwaarts te gebruiken zijn!

17. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Dat is schrikken Petra! Gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen.

Wat ik las over het extra hoofdkussentje voor de TWE. Ik had daar ook naar gekeken, omdat ik de TWE zonder voor kleine kindjes wel een beetje weinig steun vind geven bij in slaap vallen. Het hoofdsteuntje is bij amazon.co.uk goedkoper:
    http://www.amazon.co.uk/Britax-14750680-Head-Support-Black/dp/B001OM1UGG (28 euro incl verzenden als je er niks bijkoopt, maar als je er nog een boek ofzo bijkoopt/bepaald bedrag wordt hij 21 euro)

18. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    #2918 miepje1983, 8 jan 2014
    Laatst bewerkt: 8 jan 2014
    Interessant topic!

Ik heb een paar vragen tav de twee achterwaarts gerichte stoelen die we willen kopen. De antwoorden op mijn vragen staan vast wel ergens tussen de berichten, maar ben pas bij pagina 34 met lezen, kost me nog wel een paar dagen om alle berichten te lezen, dus hoop dat jullie mij zo antwoord kunnen geven.

- waar in Duitsland/Nederland kunnen we stoelen passen in onze auto's? Regio Duitse grens/noord oost Nederland. Witten is te ver voor ons!
    - ik heb wel interesse in de Max way (voor de auto van mijn man, onze gezinsauto) aangezien de Max way redelijk compact is. De auto van mijn man is wel ruim, maar mijn man is ook lang en heeft de stoel ver naar achteren staan. De Max way mag, mits goed geïnstalleerd, tegen de voorstoel staat toch? Geldt dat ook voor andere stoelen? Stel we vinden een andere passende stoel.
    - mijn auto is een drie deurs en ik wil de stoel gaan installeren op de voorstoel. Mag dat, is dat veilig? De airbag wordt uiteraard permanent uitgeschakeld door een dealer. Mag de stoel dan tegen het dashboard aan staan?
    - voor mijn auto wil ik graag een stoel hebben die goedkoper is dan de Max way, zeg tot 200 euro. Ik rijd namelijk maar hele korte afstanden met mijn zoon in de auto, voor de langere afstanden nemen we onze gezinsauto. Wie weet een goede stoel voor mijn auto?

Hoop dat jullie antwoord hebben!

19. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt al veel informatie opgedaan lees ik!

De verkooppunten in Duitsland ken ik zelf helaas niet, wellicht is er hier iemand anders (kusjesmama?) mee kan verder helpen? Er is hier wel laatst een andere moeder geweest die de Maxway in Duitsland gekocht heeft, maar weet helaas niet in welke stad/welke winkel.

De maxway is inderdaad 1 van de wat compactere stoelen. Deze kun je inderdaad tegen de voorstoel installeren, dwz stoel installeren volgens gebruiksaanwijzing en daarna de voorstoel er tegen aan zetten. Als je man erg lang is, en het wil net niet dan zou je hem ook achter de bijrijdersstoel kunnen installeren. Voordeel van de Maxway is dat je kunt spelen met de ruimte die hij inneemt, dichter tegen de achterbank aan, of juist verder af (zo creëer je meer beenruimte voor het kind). Ook door de poot die onderaan het voeteneinde zit kun je spelen met de zit/slaap stand en neemt weer meer ruimte in hoe schuiner hij staat.
    Soms scheelt het door de voorstoel net 1 of 2 standjes rechter op te zetten, te kijken naar de hoofdsteun of deze wellicht nog iets hoger kan waardoor de stoel er precies onder valt.
    Sommige mensen verwijderen het klepje van het dashboord kastje.

Als jouw auto iets kleiner is, is voorin installeren een goede optie! Zeker wanneer je over het algemeen alleen in je auto rijdt. Voorin is 1 van de meeste veiligste plekken (mits airbag is uitgeschakeld). Het is raadzaam op de stoel tegen het dashboord te plaatsen, dit is namelijk 1 van de sterkste onderdelen van een auto!

Je zou de Britax Hi-way kunnen overwegen, dit is de voorloper van de Maxway en nog net iets compacter. Hij is goedkoper als de Maxway maar wel nog duurder als 200,-. Hij is te bestellen via carseat.se
    Je hebt eventueel nog wel de stoelen Joie Stages en de Joie Tilt, maar dit zijn stoelen zonder steunpoot en tetherstraps en maar tot 18 kg achterwaarts te gebruiken.
    Mijn zus biedt hier net iets boven overigens een Britax Multi-tech2 aan, niet heel lang gebruikt. Ik geloof dat er wel al een andere geintresseerde is, wellicht is dat ook een optie.

20. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Bedankt voor je antwoorden! Weer iets wijzer geworden!

Ik zit inderdaad altijd alleen in mijn auto, de stoel gaat dan op de bijrijdersstoel. Ik had de joie stoelen inderdaad ook al gespot op het internet, maar het nadeel daarvan is inderdaad dat het een stoel in tot 18 kilo. De britax hi-way is inderdaad wel een goede optie! Hoop dat we die in onze omgeving even kunnen bekijken en passen.

Deel Deze Pagina