Achterwaarts gerichte autostoeltjes....

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Melrose, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Die Zwergperten
    Dit is in Witten. Daar kun je diverse stoelen uitproberen.

Verdere mogelijkheden weet ik niet helaas. Misschien iemand anders.

2. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Heb nog even gekeken naar de Axkid Kidzofix, wist even niet meer waarom ik die niet op mijn 'lijstje' heb staan.
    Ik vind hem zelf erg duur. Dan zou ik voor dat geld liever een stoel kopen die de Swedish Plus Test heeft doorstaan.

3. LittleAngel83

LittleAngel83 Actief lid

28 feb 2012
    116
    0
    0
    Huismama
    Antwerpen
    Bedankt voor de link!
    Ik zou het liefst een keertje de stoel in onze auto willen proberen om te kijken hoeveel plaats we hebben en hoe hij erin zit. :)

De Axkid is idd duur maar je kunt hem wel lang (en als booster seat, weet even het Nederlandse woord niet meer :p) gebruiken!
    De Axkid Mini heeft wel de Plus test gehaald maar die is weer zonder isofix dus.

Pffff....moeilijk hoor!

4. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Zonder isofix is echt niet lastig hoor! En ik heb net gehoord dat isofix ook maar tot 18 kilo mag, dus stoelen die langer meegaan, moeten sowieso daarna met gordel. Wij hebben niet de luxe van isofix, maar installeren vind ik echt niet lastig.... Ik heb de stoel er zo in. En ook als een huis, de stoel kan dan echt niet bewegen...

De axxkid kun je toch niet langer gebruiken dan de max way of de opvolger, de max fix??? (Die is trouwens wel met isofix)

5. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Het is zeker lastig LittleAngel83! Ik ben ook al tijden aan het twijfelen, denken en dubben ;)

Ik zag net trouwens even het installatiefilmpje van de Axikid Kidzofix en ondanks dat die ook een isofix installatie heeft, worden er ook nog 2 riemen aan de bodem van de auto vastgemaakt. De Hauck heeft dit niet. Alleen de base aan de isofixhaken en een steunpoot. Zal dit dan minder stevig vastzitten doordat die 2 riemen er niet aanzitten?

Ik stuur Hauck even een mailtje met de vraag waarom de stoel niet achterwaarts met gordel gebruikt mag worden vanaf 9 kg. En vraag gelijk ook even naar de lengte van de afsteunpoot want ik moet een lange poot hebben omdat die op de bodem van mijn opbergvak in de vloer moet komen.

6. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Ik denk dat daar je antwoord al ligt. Naar mijn weten hebben alle achterwaartse stoelen die na 9 kilo achterwaarts mogen worden gebruikt tether straps, die riemen die je nog vast moet maken, meestal doe je die aan de stoel ervoor. Isofix is mooi, maar volgens mij niet geschikt om alleen maar te gebruiken als bevestigingspunt boven de 9 kilo bij achterwaarts. Ik weet niet hoe dat zit bij voorwaarts, of je dan ook nog gordels moet bevestigen? Ik weet wel dat onze max way echt niet stevig genoeg staat zonder die straps, dus alleen met gordel en steunpoot.

De meeste steunpoten zijn verstelbaar en ook geschikt om in te stellen voor gebruik bij auto met opbergvak. Maar even informeren kan nooit kwaad!! Ben wel benieuwd wat zij zeggen over waarom niet achterwaarts na negen kilo met gordel.

7. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Achterwaarts mag hij wel tot 18 kg. gebruikt worden en dan heb je die tether straps dus ook niet. Dat wordt tenminste niet getoond in het installatiefilmpje.
    Mijn easyfix voor de maxi cosi zit echt muur en muurvast. De afsteunpoot helpt tegen kantelen bij een aanrijding maar de easyfix doet het echte werk volgens mij. Er is geen beweging in te krijgen.
    Echt niet te vergelijken met installeren met een gordel.
    Heb ze gemaild, ben ook benieuwd wat ze zeggen.

8. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    De Besafe Izi combi Isofix heeft ook geen tether straps. Dus schijnbaar is het niet perse nodig bij isofix installatie.
    Fijn te weten.

9. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Tot hoeveel kilo is die eigenlijk? Ik hoor vaak dat de besafe toch best groot en vooral zwaar is. Heeft die echt geen tether straps? Nooit geweten.

10. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Tot 25 kg. volgens mij.
    Ja heb ik ook gehoord.
    Nee wordt niet getoond in het installatiefilmpje.

11. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Welke autostoel heeft de meeste ruimte tussen de stoel en de achterbank voor de benen?
    en heeft isofix?

Wij hebben besloten ook voor de jongste een stoel achterwaarts te kopen.
    De oudste kan dan tot 4 jaar gewoon in de romer zitten en dan verkopen we die als ze toe is aan een 2/3 stoel.

Het is wel even een uitgave maar ik vergeef het mezelf nooit als we een botsing krijgen en de jongste breekt haar nek met het geweten dat je deze informatie links hebt laten liggen.

12. LittleAngel83

LittleAngel83 Actief lid

28 feb 2012
    116
    0
    0
    Huismama
    Antwerpen
    We gebruiken nu ook de MC zonder isofix maar het lijkt met beter en veiliger om de stoel te installeren met isofix als die in de auto zit. :)

De Axkid kun je ook als 'booster seat' gebruiken wanneer je kind al ouder is en dat gaat denk ik met bv. de Max Way niet.

13. LittleAngel83

LittleAngel83 Actief lid

28 feb 2012
    116
    0
    0
    Huismama
    Antwerpen
    @Kusjesmama: nee idd volgens mij zijn die tether straps bij een stoel met isofix bevestiging niet nodig, bij de Klippan Triofix worden die ook niet gebruikt.
    Het ziet er wel steviger en veiliger uit met die straps en die poot, maar denk dat dat eerder voor mijn eigen gemoedsrust is. :)
    Maar daarom moeten ze mss met 18 kg omgedraaid worden omdat je ze niet achterwaarts met gordel en zonder straps en poot kunt installeren? Terwijl die stoelen met straps en poot nog wel gewoon tot 25 kg achterwaarts mogen geplaatst worden?

Die Besafe is denk ik maar tot 18 kg.

14. LittleAngel83

LittleAngel83 Actief lid

28 feb 2012
    116
    0
    0
    Huismama
    Antwerpen
    Zo denk ik er ook over, de veiligheid van je kinderen is veel belangrijker hoor!

Welke stoel de meeste beenruimte heeft weet ik niet, dat ligt er denk ik ook aan welke auto je hebt. Het beste is de stoel te proberen. De dames hier die al een achterwaartse autostoel hebben zullen je hier wrs wat meer over kunnen vertellen. :)

15. Bikerbaby

Bikerbaby Actief lid

20 nov 2012
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    De combi is tot 18kg.
    Veel beenruimte heb je bij de mobi (maar geen isofix) en de combi heeft ook redelijk wat beenruimte. Daardoor nemen die stoelen ook meer ruimte in.

Isofix is niet persé veiliger, de enige reden waarom het veiliger zou zijn is omdat het installatiefouten voorkomt/vermindert.
    Ik vind een stoel met alleen isofix niet zo praktisch omdat je ook wel eens een auto kan treffen zonder isofix (als je bijv pech krijgt onderweg en een leen/huurauto krijgt). Ook kan je de schuinheid van de stoel minder goed instelken doordat dit afhankelijk is van de hoek waarin de isofix zit en de neiging van de bank. In sommige auto's staat de combi met isofix dus erg steil terwijl je de combi zonder isofix beter in een ligstand kunt installeren. . .

Ik vind de axkid kidzofix wel ideaal trouwens die kan je met en/of zonder isofix installeren.

Nog even over de plustest: alleen stoelen die niet vporwaarts gebruikt kunnen worden kunnen deze test halen. Vandaar dat er maar weinig stoelen zijn die die test doorstaan hebben. (Veel achterwaartse stoelen kunnen ook voorwaarts gebruikt worden.)

16. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Hoi!
    Sorry voor de late reactie *schaam schaam*

Nog geen keuze kunnen maken. Ik ben iemand die eeuwenlang kan twijfelen over een aankoop omdat ik bang ben dat ik er spijt van ga krijgen. Zeker als zo'n aankoop een euro of 400 kost!

Ik heb mijn dochter laatst even goed bekeken terwijl ze in de MC zat. Hoe groot is ze, hoe breed, zit ze nog comfy etc.
    Gelukkig kan ze er nog een tijdje in. Geeft mij wat meer bedenktijd haha. En ik hoop dat we het kunnen rekken tot over een paar maanden, want ik begreep dat er dan nieuwe achterwaartse vervolgstoelen uitkwamen. Weet niet meer precies waar ik dat las, wellicht in dit topic.

Ik ben overigens erg blij dat de ZP'ers in dit topic zo positief zijn over achterwaarts gerichte stoelen. Het lijkt me erg lastig om ons standpunt straks te verdedigen tegenover familieleden die hun kinderen al eeuwen voorwaarts vervoeren. Wij zijn gelukkig niet de enigen die het achterwaarts willen. :)

Trouwens nog een vraagje:
    ik merk regelmatig dat ik er iets van wil zeggen wanneer kennis of familielid behoorlijk vroeg voor een voorwaartse opvolgstoel kiest. Mijn collega begon er laatst over, haar zoon is 6 maanden. :$
    Ze gaf aan dat hij het veel leuker zou vinden. En mijn schoonzus is rond de 7 maanden overgegaan naar een voorwaartse vervolgstoel omdat ze de MC niet meer wilde tillen (dubbel :$:$).

Zeggen jullie hier iets van?? Ik wil het soms wel, maar durf niet echt.

17. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Dat passen met stoelen in de auto is wat lastig i.v.m dat je dan al naar duitsland moet rijden...
    nou ja wie weet moeten we dat maar eens doen en er gelijk een leuk dagje weg van maken.

Welk winkel in duitsland heb je de meeste keuze qua autostoelen?

en onze kenissen moeten het zelf weten wat ze doen, ik bemoei me daar niet zo mee.
    Die van een collega is met 7mnd ook al over.
    Wel heb ik mijn zwager en schoonzus hierover verteld en die wisten deze informatie ook niet en gingen nu ook voor een achterwaartse stoel.

bij de oudste wist ik hier ook niet van en die zat met 10mnd ook al in een groep 1 stoel... achteraf zo dom want naar mijn mening paste ze niet meer goed in de cosi maar dat slaat nergens op want haar zusje is nu 14mnd bijna en groter als haar met 10mnd en zit nog steeds in de cosi ;)

Het komt puur door te weinig info over het vervoeren, en je denkt als ouder dat je goed doet aan een dure groep 1 stoel en dat als ze maar boven de 9kg zijn ze wel over kunnen.

Ze moeten eerst maar eens wat meer van deze stoelen ook bij de bekende baby zaken gaan verkopen ik denk dat dan al menig ouder kiest voor zo`n stoel maar ja nu is het aanbod er niet eens dus waarom zullen ze zo`n achterwaartse stoel gaan aanschaffen.

18. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
  19. LittleAngel83

LittleAngel83 Actief lid

28 feb 2012
    116
    0
    0
    Huismama
    Antwerpen
    Die site ben ik gisteren ook tegen gekomen! Wij gaan daar dit weekend naartoe om te kijken. Ik laat wel weten hier voor de geïnteresseerden hoe het gegaan is. :)

20. LittleAngel83

LittleAngel83 Actief lid

28 feb 2012
    116
    0
    0
    Huismama
    Antwerpen
    Tegen familie en goede vrienden zou ik er denk ik wel iets van durven zeggen. En tegen kennissen zou ik me er niet mee bemoeien maar zou mijn keuze wel toelichten. :)

Het is trouwens idd een grote aankoop en wil ook zoveel mogelijk research doen voor ik er een koop. :)

Deel Deze Pagina