Ok, ik heb nog eens even in mijn gebruiksaanwijzing gekeken van de multi-tech 2 en daar staat duidelijk in dat die plaat naar voren moet bij achterwaarts gebruik, bij voorwaartsgebruik moet deze naar achter aangezien je je steunpoot die je dan niet meer nodig hebt ook in vast klemt. Zou je die plaat naar voren plaatsen bij voorwaarts gebruik zou de stoel een hele lege ruimte tussen rugleuning en stoel zelf krijgen.. Dan zou hij alleen tegen de hoofdsteun vd stoel en de plaat op de achterbank rusten zeg maar.. Dit lijkt mij toch ook niet echt veilig.. Er staat niks over in in mijn boekje in ieder geval.. Zal het eens navragen bij de dealer..
Wij gaan zaterdag waarschijnlijk de max way passen. Ik zag in de lijst met voertuigen op de site van Britax R. dat mijn auto met bouwjaar erbij staat. De auto van mijn man staat er wel bij vanaf 2010, maar zijn auto is uit 2009. (Dit staat er: i30 (Facelift 2010) 2010) Volgens de gebruiksaanwijzing/voertuigenlijst mag de stoel er dan niet in. Is dat zo? En is de max fix eventueel nog ergens te passen? (daar staat de auto met bouwjaar van mijn man overigens ook niet bij) Over een half jaar krijgt mijn man trouwens een nieuwe auto. We weten nog niet welke, wel een echt nieuwe en geen hele kleine. Daarop wachten duurt alleen te lang voor mijn zoon. Maakt dat nog uit? Ik maak me nu ook wel een beetje zorgen over wat we moeten als we nu een stoel kopen en deze straks weer niet past.
Het klopt dat niet altijd elke auto op de lijst staat, mijn auto staat er bijvoorbeeld ook niet op maar hier past hij perfect in! Ze kunnen gewoon weg niet alle auto's hebben getest. Wanneer de stoel erin past zoals de gebruiksaanwijzing voorschrijft kun je de stoel gebruiken in de je auto. Wanneer je partner een gemiddelde auto zal krijgen zal hij hoogswaarschijnlijk wel passen, maar hoe precies is natuurlijk moeilijk te voorspellen. Maxway neemt inieder geval minder ruimte in als de MaxFix. Deze is echter momenteel helemaal niet te passen in NL, omdat hij in heel NL is teruggehaald.
O. Ik hoopte dat ze ergens al de max fix met de nieuwe schouderbanden zouden hebben. Maar hoe lang dat gaat duren is natuurlijk ook niet bekend... met de maxway hebben we dus de meeste kans dat hij past in de huidige auto en de nieuwe auto? Voor mijn auto wil ik denk ik de max way, maar voor de auto van mijn man dachten we misschien de max fix te doen. Ach, eerst zaterdag maar even afwachten!
Ik zie eerder meer nadelen om voor de maxfix te kiezen dan de maxway! Maxway geeft je meer installatie vrijheden en is minstens 2 jaar langer te gebruiken. Isofix lijkt ideaal, maar als je de maxway 3 keer geinstalleerd hebt, heb je die er ook in 1 zucht weer in hoor!
Hij is ook iets goedkoper. Scheelt me toch bijna 50 Euro. Het enige nadeel lijkt mij die tetherstraps. Dan kan je bijna niks meer kwijt op de grond voor het stoeltje. Door de steunpoot is het ook al zo vol. Klopt het dat je iets kan kopen wat je onder de glijstang van de autostoel monteert met ringen voor het vast maken van de tetherstraps? we gaan namelijk maar met 1 auto passen.
Ja je kunt er niet veel kwijt, maar losliggende spullen in de auto is zowieso niet aan te raden! De fix heeft ook een poot en neemt dezelfde ruimte in! De tethers zijn eenmaal bevestigd heel gemakkelijk vast te maken aan de stoel! Hier wordt je snel handig in! De tethers kun je inderdaad onder de rails van de voorstoel doen, mist daar voldoende ruimte voor is. Ze kunnen ook door de opening van de rugleuning van de voorstoel. Je kunt er inderdaad speciale 'ogen' voor kopen, dat is het makkelijkste in gebruik maar absoluut niet noodzakelijk!
die ogen kan je heel goedkoop online bij babyplezier bestellen en mijn man had ze in 5 minuten in de auto.
Kijk, dat is goed nieuws! Ik heb de ogen wel (besafe levert ze bij de stoel) maar heb er zelf nog nooit een poging aan gewaagd... Sterke mannen is soms toch wel handig...
Was kwestie van afdekplaatje eraf, schroefje los, ring eromheen, schroefje vast De max way staat achter onze stoel en aangezien mijn man 1,93 is en ik 1.65 wordt de stoel veel verschoven en is dit ideaal. De two way elite staat achter de bijrijder en die rust dus op de bijrijderstoel en die verschuiven we dus niet dus daar zitten de thethers gewoon om de rails waar de stoel over schuift
Jaaaaaaaaaaa..... we hebben de volvo stoel (multi tech 2) gister binnen gekregen. Vandaag maar even kijken of de dame al past op de kleinste stand. Gister ging niet ivm afspraken rondom het zoeken van een nieuw huis... En daarna de installatie. Kreeg al meteen commentaar van mij schoonbroer dat het zo'n joekel is en dat dat nooit gaat passen. Ja hallo, in de Volvo natuurlijk wel en ik ga dat ding niet steeds overzetten in de Corsa natuurlijk. En als ik al met de Corsa ga rijden dan zit er toch niemand naast.... mocht dat zo zijn gaat die maar op de achterbank mee
Kun je mij pb-en met de website? Ik overweeg sterk om die stoel te kopen, lange kinderen, en wil passen bij mij om de hoek. Maar als ik hem wat goedkoper kan krijgen lijkt me dat wel fijn.
Ha mooi!! Paste je dochter er al in? Het is inderdaad een beste stoel, vooral ook omdat hij er zo lomp uit ziet in tegenstelling tot andere stoelen die ronder afgewerkt zijn. Persoonlijk vind ik dat hij qua ruimte naar voren minder ruimte inneemt dan je denkt, ook omdat hij zo rechtop staat. Mocht op de achterbank niet lukken is de voorstoel mits airbag uitgeschakeld een goed alternatief!! Heel veel plezier van jullie stoel! En succes net de installatie! Paar keer oefenen dan wordt het steeds makkelijker!
@ femkes zeker, zal je zo pb'en. @ petra in zweden We hebben nog niet gepast, omdat onze dochter sliep tot laat, toen hebben we haar eten gegeven en snel naar de hypotheekadviseur.... en toen we terugkwam lag ze alweer in bed. Nu zit hij weer in de doos, ga niet sjouwen met dat ding nu ik 36 weken ver ben. Mijn man mag straks helpen Ik laat het nog weten hier! .... net een app van mijn schoonzus. Die is weer bang dat je je kind er niet in krijgt omdat de stoel niet kan draaien. Veel onwetendheid nog over die stoelen en mensen met hun bedenkingen omdat het anders is dan ze gewend zijn.
De meeste voorwaartse stoelen zijn toch ook niet te draaien?? Terwijl je daar via de deur in moet ga je bij achterwaarts direkt van de grote deuropening de stoel in! ALS je begrijpend wat ik bedoel!
Vreselijk die mensen die zo doen, ook mijn moeder brrr Ben blij dat mijn Sirona kan draaien maar dat komt omdat ik nu erg verwend ben haha. Zodra Sylvano daar te groot voor is komt er een Max-way voor hem en gaat de Sirona door naar zijn zusje lukt allemaal net waarschijnlijk
Nog niet eens bij stilgestaan..... als je achterdeur normaal open gaat, dus de klink aan de achterkant..... dan is achterwaarts ook nog handiger dan voorwaarts ja! Zij hebben een voorwaartse die kan draaien natuurlijk, vandaar hun opmerking/vraag... Ga nu even rusten..... heb lang gestaan ivm veel snijwerk voor een grote pot snert!! Hmmmmmmmm nu al zin in! Maar het meeste gaat in de diepvries voor na de bevalling, wat een verwennerij!
Ik vind het prettiger mijn jongste dochter in de achterwaartse stoel te zetten dan mijn oudste in de voorwaartse stoel. idd i.v.m die deur opening. Voor degene die de two way elite en de Multi tech 2 heeft, zou je voor mij een foto kunnen maken van de zijkant hoever de two way elite uitsteekt? Ik wil voor de oudste de two way elite bestellen denk ik en eigenlijk wil ik die dan ook gewoon nog achterwaarts erin zetten maar ff kijken hoe het verschil is met de Multi tech.