Achterwaarts gerichte autostoeltjes....

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Melrose, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Meiden nog een paar vragen en dilemma's waar ik mee zit:

De hoofdauto krijgt sowieso een achterwaartse stoel.
    Maar de meeste ongelukken gebeuren juist in n straal van 15km rond je huis en 50km zones. Dus moet ik eigenlijk ook een achterwaartse hebben..
    Maar dat is duur twee van die stoelen!
    En ik heb maar een driedeurs. Hoe ga ik dat voor elkaar krijgen? !

Nog iets: oppas oma's willen de kleine ook mee kunnen nemen op hun oppasdag. Willen een eenvoudig stoeltje aanschaffen. Absoluut geen duur achterwaarts ding.Maar Ik wil echt nie dat ze voorwaarts vervoerd worden. Zkr niet bij hun.

Een oma heeft geen achterbank. Wil autostoel op de voorstoel zetten. Maar dat lijkt me erg gevaarlijk? !

Wat een keuzes allemaal en tijd dringt. Nog even en dan moet ze echt uit de maxicosi.

2. Koon

Koon Niet meer actief

Wij hebben in de 2e auto wel een voorwaartse stoel. Die wordt zo'n 2x per week gebruikt voor een ritje naar de gastouder van 2 minuten in een 30 km zone. Verder niet!
    Als opa of oma met de kleine weg wil ruilen wij van auto zodat ze de achterwaartse stoel kunnen gebruiken.
    Stoel voorin zetten kan prima, wel de airbag uitzetten!

3. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    #3003 Sandana, 18 jan 2014
    Laatst bewerkt: 18 jan 2014
    Even lichtjes teleurgesteld in de volvostoel / multi tech 2. Volgens mij is onze kleine nog veel te klein voor die stoel! Hij staat echt op zijn strakst.... hoofdsteun laag en de gordels op z'n strakst. Maar merkte dan de gordels naar de zijkant afglijden en de gordel zit zeker 3 cm hoger in de stoel dan de schouders van mijn dochter komen.

Hebben meer mensen dit gehad? Is er evt een oplossing? Is de gordel op de borst tijdelijk met iets te fixeren zodat die niet uit elkaar kunnen vallen of zo? Want als onze tweede kleine komt hebben we de maxi cosi voor haar nodig....

@ krullie85
    wat wil je evt max uitgeven voor een 2e stoel? Multi tech 2 is nu te koop voor 275 en de two way elite én de hi way 2 via zweden voor 255 euro (excl 30 euro verzendkosten).
    Qua stoel voor opa's of oma.... Ik zou ze evt zelf zo'n stoel kopen, of op hun max bedrag bijlappen voor een goede stoel. Maar goedkoper is om een 2e stoel te kopen die makkelijker om te zetten is.... (dat is de multi tech 2 al niet) dan kunnen zij die ook gebruiken. Of ze nemen jouw auto als ze met de kleine weg willen, dat je de auto even ruilt. Allemaal opties om over na te denken.

4. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zo te horen is de multitech inderdaad nog te groot! 3 cm erboven is echt te hoog, ze moeten of gelijk aan de schouders of by achtetwaarts net eronder!
    Helaas is daar niets in te veranderen....
    Ik ben ook bang dat dit niet met 2 mnden groei ingehaald zal zijn....
    Heb je misschien een foto van hoe ze erin zit?

Ik weet niet hoe je hem besteld hebt maar is hij nog te retourneren ?

5. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou persoonlijk voor de 2e auto een hiway aanschaffen. Deze is ook 1 van de compactste en deze in oma haar auto installeren wanneer zij oppast .
    Mijn kind gaat absoluut nooit voorwaarts mee we hebben immers niet voor niets voor achterwaarts gekozen!

6. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    ben me even in dit topic aan het verdiepen. Het lijkt en ziet er allemaal heel interessant en veilig uit (wat natuurlijk topprioriteit is), maar toch een paar vraagjes aan de gebruiksters:
    - waar laten jullie peuters/kleuters hun voetjes? mijn oudste is nu 3 en jongste 9 maanden. deze zomer gaan we op vakantie met de auto , zo een 1000 km en kan me voorstellen dat zo een lange rit met beentjes opgetrokken niet aangenaam zit?
    - beginnen jullie kindjes niet te jengelen als ze lang achterwaarts zitten? ik moet nu soms de jongste in de mc al naast mij zetten als we langer dan een uur rijden omdat ze lastig wordt als ze mij niet ziet

7. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Hoe lang is jouw kindje? Ik heb wel eerder gehoord dat het echt een grote stoel is.

8. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL

Gezien de lengte en gewicht van jullie dochter (ik heb foto's gezien via mail van Sandana via www.achterwaartsvervoeren.nl), denk ik dat de vervolgstoelen bijna allemaal nog te groot zullen zijn voor jullie meisje. Een combinatie stoel die vanaf de geboorte of vanaf een maand of 10 te gebruiken is, zou wel kunnen. Dan zul je moeten kijken naar een stoel vanaf 0 kg ipv vanaf 9 kg.
    Een extra groep 0+ stoeltje aanschaffen voor jullie tweede kindje misschien een optie? Of een combinatiestoel geschikt vanaf 0 kg, zodat de oudste daar nu in kan en de jongste wanneer het uit de 0+ stoel is gegroeid? Dan kan de oudste daarna in de MT2.

9. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik zat ook te denken aan een hiway dan of een besafe izi plus. Mijn nichtje was ook nog veel te klein voor de mt2 of de maxway maar in de besafe izi plus zat zij perfect. Volgens mij heeft de hiway ook lage gordelstanden.

Wij hebben dit probleem destijds ook gehad met mijn dochter. Goed een jaar oud maar ook geen 9kg nog en heel klein. Wij kochten de besafe izi x3 maar de nieuwe plus neemt een stuk minder ruimte in.

10. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Misschien fijn om de foto's op www.achterwaartsvervoeren.nl even te bekijken. Daar zie je dat de kinderen heerlijk zitten.
    De meeste stoelen kun je met beenruimte installeren in de auto. Dan zetten ze hun benen op de achterbank, tussen de autostoel en achterbank in.
    Ook in kleermakerszit of met de benen over de rand van de stoel zitten kinderen goed. Ze gaan zelf zitten zoals het voor hen het prettigst zit. Goed daarbij te weten is dat kinderen nog een heel flexibel skelet hebben, waardoor zij in heel veel posities comfortabel kunnen zitten. Kinderen zitten van nature met gebogen benen. Let er maar eens op tijdens het spelen of zitten op de bank. Je leest hier ook meer over onder 'veelgestelde vragen' op de website.

In een groep 0+ stoeltje liggen kinderen verder achterover en kunnen ze niet naar buiten kijken. Het komt vaak voor dat kinderen op een gegeven moment niet graag meer in een groep 0+ stoeltje zitten omdat ze graag rechterop willen zitten en rond willen kijken.
    In een achterwaartsgerichte vervolgstoel zitten kinderen hoog en rechterop en kunnen ze heel veel zien (meer dan voorwaarts).
    Kinderen maakt het echt niet uit of ze voor- of achterwaarts zitten. Mijn dochter weet niet anders en ook haar vriendinnetjes die voorwaarts zitten, maken er nooit een opmerking over.
    Ik ken kinderen die met 3 of 4 jaar nog overgegaan zijn van voor- naar achterwaarts en die waren hartstikke blij met hun coole nieuwe stoel en hebben nooit geklaagd!

11. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Ik breek even in in dit topic om te vertellen dat ik toch wel errug blij ben met onze achterwaartse stoel! Niet zozeer de Axkid Minikid, maar gewoon vanwege het feit dat hij achterwaarts is. We kregen van de week een botsing (ik knalde achterop een andere auto omdat mijn remmen vrijwel niet reageerden) en moet er niet aan denken dat mijn dochter voorwaarts had gezeten!! Dit was gelukkig "maar" op een 50-weg maar we waren van plan die avond met dochterlief naar Amersfoort te gaan, de snelweg op met 130 per uur. Ben blij dat het dus 's ochtends gebeurde en niet 's avonds! Lang leve de achterwaartse stoel, we gaan proberen dit zo lang mogelijk vol te houden.

12. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig zijn jullie ongedeerd! Beetje bekomen van de schrik? Gelukkig zit jullie kleine ook achterwaarts!!!

Jullie zijn er van bewust dat je de betrokken autostoel moet afschrijven en vervangen?
    Verder veel schade? De apostel kun je in veel gevallen vergoed krijgen via je verzekering.
    Succes!!!

13. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Mijn autoverzekering vergoedt niets volgens mij. Ben alleen WA verzekerd. De botsing was niet erg hard hoor (amper 30 km per uur) maar als we nu echt een nieuwe moeten kopen en onze verzekering vergoedt niets ga ik wel flink huilen, dat geld heb ik absoluut niet. Het repareren van de voorkant van onze auto was al duur genoeg!

14. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij elke aanrijding (en iniedergeval boven de 20 a 30 km) moet je een stoel vervangen. Mijn zus werd hier in Zweden nog op gewezen door ambulance personeel! De stoel is niet meer met zekerheid veilig te noemen! Mijn zus had de auto ook alleen wa verzekerd maar kreeg de 3 stoelen wel vergoed. Weet niet precies hoe of wat... Ik zou er nog maar even achteraan bellen/vragen.
    Je moet er niet aan denken dat de stoel bij (hopelijk nooit maarja...) een volgend ongeval niet meer bleek te voldoen....

15. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje wat een schrik! Zo zie je maar dat een ongeluk(je) zo gebeurd is!
    Zijn jullie allemaal in orde?

Ik ben bang dat je de stoel nu weg kan doen... bij een aanrijding vanaf 10 km/u kan de veiligheid niet meer worden gegarandeerd :(
    Probeer uit te zoeken of je iets vergoedt kan krijgen. Ik duim heel hard voor je dat dat het geval is!!!

16. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Nee, snap ik, ik wil niet dat het onveilig is. Volgens de website van mijn verzekeraar krijg ik met alleen WA mijn eigen schadeposten niet vergoed.
    Maar er is echt geen haar op mijn hoofd die erover denkt deze stoel opnieuw aan te schaffen. Ik vind 2 x 400 euro binnen een jaar aan een stoel uitgeven echt absurd. Ik snap dat de botsing niet had moeten gebeuren maar ik koop 'm echt never nooit opnieuw. Dan maar een goedkopere variant.

EDIT: we zijn wel in orde trouwens, bedankt! We hebben er niets aan overgehouden omdat het echt een kleine botsing was. De auto voor ons had 2 of 3 krasjes en mijn koplamp was gebarsten, maar that's it...

17. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Was het haar schuld of die van iemand anders?
    Bij schuld door een ander, moet de verzekering van de tegenpartij de stoel(en) vergoeden.
    Ik ben bang dat door eigen schuld er niets vergoedt wordt als je wa verzekerd bent ... tenzij je een aanvullende inzittenden verzekering oid hebt.

18. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Kan ik me voorstellen! Pfff dat is toch wat, koop je zo'n super veilige stoel en dan kun je hem weggooien.... Maar gelukkig heeft hij er wel voor gezorgd dat je meisje niks mankeert!!

19. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Er was nog geen uitsluitsel van het politierapport op dat moment. Ik zal eens vragen of ze het hier wilt uitleggen/toelichten ;)

20. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Graag, ik ben wel benieuwd :)

Deel Deze Pagina