Nou je remt snel af zoals je dit beschrijft zou ik er niet meer over twijfelen en hem niet vervangen. En stel dat de verzekering nu veel betaald kan je het nog overwegen maar lijkt me overdreven.
Volgens mijn tussenpersoon (heeft naar mijn dossier gekeken) heb ik inderdaad WA + een inzittendendekking. Ze gaf aan dat we er in principe wel recht op hebben. Bedankt voor de tips so far, jullie hebben mij wel aan het denken gezet. Natuurlijk wil ik mn kleintje zo veilig mogelijk vervoeren maar ik wil niet doorslaan in de aanschaf of onnodige vervanging van producten. Lastige keuze hoor, het gaat echt om honderden euro's namelijk. Ik zeg JA tegen goedkoper achterwaarts vervoeren!
@spriet, bedankt voor je feedback! Ik ga morgen even bij lieve mommy langs om te kijken hoe de Maxway bevalt zonder dat er een zenuwachtige verkoper bij staat. Want mocht onze verzekering voldoende uitkeren, dan is die stoel eventueel een optie als vervanging van de Minikid.
Kusjesmama dat is vast dan erg dichtbij aangezien ik op de grens van Gr/FR/Drenthe zit. Ik woon vlakbij haulerwijk. Maar zou het wel fijn vinden als je een keer kan kijken, ik kom vast binnenkort eens in de buurt. Misschien kan je me ook helpen want we denken dat de max way heel erg rechtop staat terwijl volgens het boekje hij op de meest liggende positie staat en we blijven prutsen met de extra hoofdsteun die wel bij de two way elite gekocht hebben. de rust is ook weer wedergekeerd
http://www.google.nl/url?sa=t&source=web&cd=10&ved=0CEYQtwIwCQ&url=http%3A%2F%2Fm.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D4pSEA1YjkXc&ei=vEDgUu_vGomr0QW0tICACA&usg=AFQjCNHa52UtC-RCWBvglmqgTgl-JN5Smg meiden wie weet er iets over de stoel hauck variogard? ! Wat ik heb gezien ben ik enthousiast! 269e! Ik weet dat het Tot 18kg is maar dit is niet zo een probleem. Daarna kan de tweede er weer in
Ik ken hem niet maar als je 270 niet duur vind zou ik vooral hier kijken, die stoelen kunnen tot 25 kg CarSeat.se maar hij ziet er wel gebruiksvriendelijk uit
@kusjesmama: ja tuurlijk mag je de foto gebruiken. Ga hem mailen. Als het onderstel terug is zal ik ook een foto van binnen nemen. @krullie: het is een mooie compacte stoel. Saar heeft er nog niet in gezetenmaar als je voor achterwaarts vervoeren wil gaan en minder budget hebt is het een goede optie!
multi tech 2 is in NL te krijgen voor 275 euro bij een bepaalde webwinkel (weet niet hoe lang de actie nog duurt), ook tot 25 kg. Maar heeft niet zo'n handig onderstel dus... vanwege dat die tot 25 kan kan.
Volgens de routeplanner is Haulerwijk een klein half uurtje bij mij vandaan. Komt goed Hebben via PB wel even contact.
Hoi, ben heel druk met alle blz's lezen hier en al een keer om advies gevraagd (direct antwoord ook, erg fijn!). Maar nog steeds twijfel.... Dus nogmaals maar m'n vraag hier. Ik twijfel nu tussen de britax Max way of multitech. Beide even duur, beide tot 25 kilo. Max way plustest en geloof multitech niet? Weet iemand dat? Voordeel multitech is dst hij evt wel ook vooruit kan (wil zo lang mogelijk achterwaarts hoor, maar dst de optie er dan voor vooruit wel is, vind ik ook wel weer fijn. Weten jullie of ze qua ruimte innemen even groot zijn? Want heb ook kleine auto waar hij in moet passen (Toyota yaris) en man met heeeeele lange benen (kan eerst wel achter mij maar willen graag een tweede beeb dus dan krijg je toch dat er 1 achter ml moet). Ook zie ik nog de axkid kidzone staan...is dat wat? Wij hebben 2 auto's en wil denk ik wel voor beide een stoel. Yaris heeft isofix andere (grote) auto niet. Wil in ieder geval tot 25 kilo. Misschien ben ik beetje vaag met m'n vraag maar hoop dst iemand wat kan beantwoorden! O ja, stel dat ik britax mw of multitech wil kannik die dsn ergens bekijken?
Nu zie ik ook de klippan triofix staan, kan zelfs tot 36 kilo! Kan ook vooruit en geloof ik ook met gordel? Weet iemand of die miet heel veel ruimte inneemt en goed (Zweeds) getest is?
Hej! Ik zal proberen wat antwoorden te geven op al jullie vragen, misschien schept het weer wat duidelijkheid Wat betreft Max-wat <> multi-tech Max-way is flexibeler te plaatsen met installatie, zowel qua ruimte inname naar voren als in ligstanden, stoel is iets compacter als multi wat groot voordeel is bij bijv meerdere personen/autostoelen op achterbank en kleinere auto's . Ook kan de Max iets makkelijker in het midden staan door zijn vormgeving al is deze alsnog breder met zijn rugleuning-vormgeving als de besafe plus of Britax Hi-way. Multi krijg je zowiezo nooit tussen de 2 voorstoelen door, deze stoel is breder en wat lomper om het zo te zeggen. Beide stoelen van 9-25kg, Max is eerder te gebruiken door iets lagere gordelstand, multi moet je kindje echt wat ouder voor zijn (multi heeft ook meer rechtere zit). Max is plus getest doordat hij alleen achterwaarts kan, multi niet. Multi kan voorwaarts ook later als stoelverhoger echter wordt dit laatste wel afgeraden door de veiligheidsinstAnties hier in Zweden omdat deze stoel zo zwaar is en het kind het hele gewicht bij een botsing in zijn rug krijgt. Dacht dat multi tot 18kg voorwaarts met harnas mag worden gebruikt wat ik laatst las in gebruiksaanwijzing , maar dit kan je zelf ff nazoeken. Max is stuk lichter in gewicht, de multi is echt zwaar als je hem regelmatig verplaatst in een andere auto. Axkid kidzone is vergelijkbaar met multi in functies, ook vrij hoge gordelstand moet je kindje echt al wat ouder voor zijn. (Mijn dochter van ruim 70cm had hier echt nog vele cm's over net als in multi). Minikid is dan een compactere variant en puur achterwaarts te gebruiken. Die triofix die je noemt ken ik persoonlijk niet, ook nog nooit gezien hier in Zweden, wel over gelezen. 36kg is voorwaarts als stoelverhoger dacht ik, achterwaarts is Max tot 25kg, maar dit kan je zelf ook ff nalezen voor de zekerheid. Kan verder niet zoveel zeggen over deze stoel. Als je een compacte achterwaartse stoel zoekt zijn Axkid minikid, Britax Hi-way (nog net iets compacter als Max en goed tussen 2 stoelen door te plaatsen) en Britax Max-way goede opties. Multi-tech kan ook goed passen afhankelijk van de auto hoeft die niet veel ruimte in te nemen naar voren, in vergelijking in een zelfde auto staat multi altijd tegen achterbank aan, hiway had meer beenruimte voor het kind (dor verder van achterbank af) maar nam zelfde ruimte als multi dan (wij hadden beide stoelen in Opel Astra). Met hiway kon ik daar 3 autostoelen in kwijt, met multi absoluut niet, kwam echt veel ruimte te kort of ik deze nu achterwaarts of voorwaarts plaatsten.. Je moet deze stoelen gaan passen, wat de een perfect vind vind de ander niks. Ook hoe groot je kindje is en deze in stoel zit is belangrijk en iedere auto is net weer anders. Past het in jullie kleinste auto past het ook in de grotere auto
Wat is t precieze verschil dan tussen high way en Max way, puur de grootte? Enig idee of ze allebei in nl verkrijgbaar zijn? OK, dan wordt het dus een Max way, high way of minikid..... High way staat niet op de site van britax meer? Oooooo wat zal ik nou doen?
De verschillen tussen de Max-Way en Hi Way 2 zijn: - compactheid: de HW is nog compacter dan de MW - gebruiksduur: qua lengte kan een kind langer in de MW - gebruiksgemak: de MW is handiger in gebruik door de automatisch verstelbare hoofdsteun en geintegreerde gordelstanden De Max-Way is in Nederland te koop bij BabyPlanet, BabyPark. De Hi-Way 2 is enkel in het buitenland te bestellen. Nog even over de TrioFix: deze is tot 18 kg. achterwaarts te gebruiken. Daarna gebruik je hem als verhoger. De Axkid MiniKid is te koop bij BabyPlezier. Succes met het maken van een keuze!
Even een verslagje van vandaag Wij zijn vandaag bij babyplezier geweest, eindje rijden maar dan heb je ook wat! We wouden de Besafe izi plus en de Axkid minikid passen. Eerst heeft hij wat uitgelegd over de Besafe izi plus en daarna over de Axkid minikid. Ivan heeft in allebei de stoelen gezeten en hij paste in allebei al. Eigenlijk kregen wij gelijk al het idee dat de Besafe voor ons gevoel er degelijker uitzag, wat mooier afgewerkt en Ivan zat er gewoon heel erg mooi in. We zagen die 350 euro er niet aan af bij de Axkid , plus dat als je hem aan trok dat de achterste steun gedeelte helemaal in de zitting wegzakte, lekker voor je bekleding van de auto . Dus hebben we de keuze gemaakt om sowieso als eerst te kijken of de Besafe zou passen. Met wat puzzelen omdat mijn man vrij lang is (1,86 cm) kwamen we er uit, het past SUPER BLIJ!! We hebben de Axkid dan ook gelaten voor wat hij is. Al het goed is komt hij woensdag/donderdag binnen, zal dan een foto plaatsen! Al met al erg tevreden met de super service, aardige mensen en leggen alles goed uit. ALS mensen hem willen passen, kan dat bij ons. We wonen in Meppel (Drenthe).
Super! Ik ben ook fan van de iZi Plus: top stoel! Heel veel plezier ervan alvast en ben benieuwd naar de foto