Achterwaarts gerichte autostoeltjes....

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Melrose, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    De stoel die Ratatosk ernaast heeft staan is een Besafe Izi X3, zelf heb ik deze ook (maar dan de gordel varaiant). Het is een stoel met hele goede zit! Kinderen zitten hier toch eigenlijk het mooiste in. Zeker vanuit de maxicosi.

Je hebt nu ook de vernieuwde versie, de Besafe Plus. Deze is tot 25 kg en is makkelijker te installeren en wat lichter. Hij is ook compacter als zijn voorganger, ik durf niet te zeggen hoe hij in een kleine auto zou passen.
    Hij heeft 1 van de langste ruggen dus heel erg lang te gebruiken.

Verder helemaal eens met het lijstje van Kusjesmama! Een stoel die Zweeds Plus getest is, is voor mij ook 1 van de belangrijkste redenen voor een stoel te kiezen! Dan zit je altijd goed!

2. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat goed! Ziet er mooi uit! Gefeliciteerd met jullie stoel en heel veel veilige kilometers ermee toegewenst! ;)

3. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    De Maxway is een hele mooie keuze. Ik woon in Hilversum, dus wellicht niet heel dichtbij :( maar hier ben je altijd van harte welkom. Maar misschien is er nog iemand die dichterbij woont?

4. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    De MiniKid is compacter en heeft de Swedish Plus Test doorstaan. Zelf zou ik dan liever voor de MiniKid gaan.

5. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Enige nadeel Vd besafe vind ik dat hij erg duur is....
    Wij krijgen deze week nieuwe auto (3deurs weggedaan en krijg nu suziki Swift met 5 deuren). Is best een kleine auto en degene die we vooral gebruiken.

We hebben besloten naar de zwergperten te gaan: is 1 uur en 45 minuten rijden maar daar hebben ze de besafe, britax, axkid en triofix stoelen. Hoop dat ze er ook akkermaal staan om te passen! Nemen we de suziki mee en zien we meteen of het goed past.

6. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Ben benieuwd wat het dan wordt! Maar dan tenminste alle stoelen in 1 winkel!

7. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat is een goede! Zeker wanneer voor jullie die reisafstand te doen is. Al jouw keuzes in 1 winkel ;), ideaal.
    Wellicht handig om vooraf te bellen of ze alle stoelen op dat moment hebben staan, kom je er ook niet teleurgesteld aan en weet je zeker dat ze voldoende tijd voor je hebben!

8. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Super! Dat is het ideale plaatje: een winkel die alle stoelen van je keuzelijstje heeft staan en volgens mij ook nog verstand van zaken heeft :)
    Succes!

9. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Dat is een goede tip ja! Heel binnenkort een middagje plannen! Jullie horen het nog en ik zal foto 's maken,

10. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Van axkid heb je ook stoelen die voorwaarts kunnen als je dat per se als optie wilt. Kidzofix bijvoorbeeld...

Foto's van onze minikid volgen nog. Man moest weekend onverwachts werken dus nog geen foto's gemaakt.

11. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Oja.. Wat betreft maxway en minikid. Wij hebben ze beide gepast in onze auto.
    Pasten allebei prima.
    Maakt wat betreft compactheid denk ik niet heel veel uit, maar bij ons leek de minikid wat compacter te zijn wat betreft beenruimte en onze zoon had qua 'zitruimte' in de stoel juist wat meer ruimte. Zag er comfortabeler uit.
    Ook voor de minikid gekozen vanwege de lage 'hobbels' aan de zijkant zodat hij straks makkelijk met o beentjes of in kleermakers zit kan zitten.
    Maxway vind ik persoonlijk echt mooier, dat dan weer wel ;).

Maar goed, wij vonden dat eigenlijk het minst belangrijk.

Ik heb de izi plus trouwens ook nog gezien. Viel me qua compactheid echt niet tegen! En is een prachtige stoel en die ligstanden... Super!!
    Maar was helaas boven ons budget.
    Je moet ergens een grens stellen haha.

12. Dinges1012

2 mrt 2013
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wij hebben een opel astra station uit 2007. Mag de Max way in deze auto in het midden geplaatst worden? Ook als er zo'n "heuvel" zit?

Wij verwachten binnenkort een 3e, maar nu blijkt dat onze max way, multi tech 2 en maxi cosi cabriofix niet naast elkaar passen.
    Een autostoel voorin plaatsen is ook geen optie, omdat de airbag schijnbaar niet uitgeschakeld mag worden.

Nu denken we eraan om te proberen of er wel 2 max way's en de maxi cosi naast elkaar passen, omdat de max way wat smaller is dan de multi tech 2.

Iemand nog tips of ideeën?

13. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Ja dat mag...

Maar of er 2 Max ways en een maxi cosi gaan passen.. Ik denk het eerlijk gezegd niet. Wij reden een Kia Ceed. Qua ruimte denk ik vergelijkbaar. Bij ons zou het niet passen.

Ik zit even te denken of er nog een smallere stoel is.
    Misschien de hi way of 2 way elite?
    Of een stoel die je in het midden kan passen met een smalle achterkant. Misschien de izi plus?

Er is ergens een lijst te vinden met afmetingen van alle stoelen. Ik ga even voor je zoeken..

14. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zus rijdt een opel astra van 2005? En heeft 2x een besafe plus en een rodifix. Zij heeft haar multitech verkocht omdat deze inderdaad niet past. Deze is veels te breed.
    Je maxway mag in het midden ook met die poot op de heuvel. Het is passen of er 2 maxway inpassen met een cabrio.

15. Dinges1012

2 mrt 2013
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal! :)
    Wij gaan even passen... :)

16. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dames, even een heel ander berichtje tussen door.
    Samen met kusjesmama op het idee gekomen dat het heel handig zou zijn voor ouders makkelijker in Nederland verschillende stoelen zouden kunnen passen. Er zijn inmiddels al veel meer ouders die een achterwaartse stoel(en) hebben aangeschaft voor hun kroost.

Wellicht zijn er daar ook ouders van bereid eventueel andere ouders te ontvangen en de stoel te kunnen laten passen. Zelf heb ik inmiddels een aantal ouders ermee op weg mogen helpen en kan mij voorstellen dat het voor veel ouders fijn is dichterbij huis te kunnen passen.

Dus in dit berichtje de vraag, wie heeft welke stoel en waar wonen jullie? En mogen wij jullie dan op een lijst plaatsen die kusjesmama vervolgens op haar facebookpagina https://www.facebook.com/AchterwaartsVervoeren zal plaatsen.

Wij horen het graag wie zich op de lijst wil laten plaatsen? Dit mag ook per PB (zodat dit topic niet te vol raakt ermee). Graag ook jullie emailadres erbij zodat eventueel geintresseerde direct contact met jullie kunnen opnemen (deze zal niet openbaar worden geplaatst).

Bedankt alvast voor de reacties :D, op naar heel NL achterwaarts.

17. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Dames ik heb een vraag over onze Besafe Izi Plus.
    Zoals je op de foto kunt zien zit Ivan heeft erg naar voren, we hebben alles goed aangepast en aan zijn lengte maar alsnog vinden wij hem niet heel erg mooi zitten. De stoel zit op e ''lig'' stand. Maar kunnen wij de stoel nog schuiner krijgen zodat Ivan wat meer in de stoel gedrukt word? Want dit lijkt mij niet heel erg fijn, als hij in slaapt valt dan valt hij voorover!

18. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat kan, ik had destijds ook het probleem met mijn Besafe Izi Kid X3 (jeetje mond vol) die heeft minder ligstanden als de nieuwe Plus.

Wat je kunt doen, je installeert hem, met de gordel al vast. Dan duw je in de rugleuning van de stoel zodat hij verder achterover komt. Dan trek je de tethers ondertussen strak aan (lukt dit niet alleen, vraag dan even iemand anders erin te duwen) en zet dan de poot vast. Hij neemt zo iets meer ruimte in naar voren dus doe de voorstoel eventjes een stukje naar voren en schuif die dan weer naar achteren als de stoel staat.

Hopelijk is het zo duidelijk, maar zo doe ik het met zowel mijn Besafe als mijn Maxway.

19. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Dankje wel! dus toch wel :D Dit dachten wij al zo op te kunnen lossen. We wisten alleen niet of dit ook mocht.. dan passen we het morgen direct aan!

Deel Deze Pagina