Achterwaarts gerichte autostoeltjes....

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Melrose, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Haha die fout heb ik ook al eens gemaakt :p Dat verschil hadden ze nog niet toen wij onze stoelen bestelden en toen ik later weer eens keek dacht ik, jeetje wat zijn ze ineens goedkoop geworden! Maar dat was dus zonder tax :p

Idd weinig verschil tussen de max fix en axxkid, al zou ik persoonlijk sowieso voor de axxkid gaan, ook als we wel isofix hadden, omdat de max fix maar tot 18 kilo is en de axxkid tot 25kilo.

2. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik wil wel graag isofix installatie. Heb daar gewoon een beter gevoel bij. Durf de maxi-cosi ook niet met gordels te bevestigen omdat er zoveel beweging nog in te krijgen is in vergelijking met de easyfix die ik gebruik. Maar goed dat is heel persoonlijk natuurlijk. Ik ben dit systeem zo gewend dat ik dat graag ook voor een vervolgstoel wil.

De Hauck is met isofix en is voor mij betaalbaar.
    Ik vind het jammer dat de stoel niet achterwaarts te gebruiken is als groep 1 stoel wanneer je hem met gordels installeert. Maar de meeste isofix stoelen hebben niet de mogelijkheid voor bevestiging met gordels dus ik denk dat het wel gewoon een product keuze is welke mogelijkheden ze een stoel geven. Hauck geeft de mogelijkheid van zowel voor- als achterwaarts en zowel gordel als isofix installatie. Dit spreekt mij wel erg aan.
    Jammer voor degenen die geen isofix hebben want dan is de stoel niet de moeite waard vind ik.
    w.b.t. de tether straps, die schijnen met isofix bevestiging toch echt niet nodig te zijn want de Max-Fix heeft ze bijv. ook niet.
    Ik zou ook niet weten welke andere stoel met isofix ik anders zou moeten kiezen eigenlijk.
    De Besafe is te groot en zwaar, dus die valt af.
    De Max-Fix is voor mij te duur.
    Iemand nog een andere suggestie?

3. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Wij hebben dus geen isofix, dus ik heb geen keuze... Maar onze max way staat echt als een huis hoor, geen beweging in te krijgen. Idd is de hauck voor mij niet de moeite waard...

Heeft mc niet ook nu een nieuwe stoel in de maak met isofix en achterwaarts?? Zal dat artikel over nieuwe stoelen nog eens opzoeken...

4. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    De nieuwe stoel van Maxi Cosi is idd ook met isofix.
    Overigens lees ik net dat deze stoel vanaf 2 jaar voorwaarts gebruikt moet worden... dat is ook weer zo apart. Is dus ook niet veilig schijnbaar voor zwaardere kids achterwaarts.
    Volgens mij komt deze stoel voorlopig nog niet op de markt? Bikerbaby weet jij misch wanneer hij verwacht wordt?
    Ik kan geen maanden meer wachten. Dochter moet langzamerhand toch wel over denk ik. De gordelbandjes komen al onder de schouders vandaan een tijdje.

5. Bikerbaby

Bikerbaby Actief lid

20 nov 2012
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog een isofix stoel : wavo fair/go... heet in Nederland ellermeyer isofix g0/1 geloof ik. Je hebt (afhankelijk van de auto) een passende isofix beugel nodig.. er zijn 4 verschillende beugels geloof ik. Staat wel bij de autotypelijst op de website.

Verder kan ik alleen de combi x3, maxfix, cybex sirona, hauck en axkid kidzofix bedenken... o, toch nog 1tje: klippan triofix.. 9-36kg (tot 18 met isofix) kost 440 Euro geloof ik)

6. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    De mc bedoel je? Dat die vanaf twee jaar vooruit moet?? Zal misschien met de nieuwe regels te maken hebben. Ze willen nu verplicht maken dat kind tot 2 jaar achterwaarts moet en daarna voorwaarts mag.... De mc komt eind 2013....

Carseat.se heeft het ook nog over de klippan triofix... Kan met gordel en isofix, voor en achterwaarts en is tot 36 kilo. Het schijnt de meest compacte stoel te zijn. Dus dat zou betekenen zelfs nog kleiner dan de max way, maar wel isofix...

7. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Klippan triofix klinkt erg goed. Zal me even inlezen.
    Ben wel bang dat ie erg duur is, maar zal even kijken zometeen.
    Mijn budget is toch echt maximaal 350-400 euro.

8. Bikerbaby

Bikerbaby Actief lid

20 nov 2012
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je bent in theorie wel in 1keer klaar..

9. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Bedenk wel dat bijvoorbeeld de klippan lang mee gaat! Als je een isofix stoel hebt die tot 18 kilo achterwaarts kan, zul je daarna waarschijnlijk alsnog een andere stoel moeten hebben, of je nou wel of niet achterwaarts vervoerd vanaf 18 kilo. Kinderen in nl moeten namelijk tot 1,35 vervoerd worden in een goedgekeurd autokinderzitje.

Ik heb ook getwijfeld vanwege de prijs. Maar ik heb gewoon bedacht, nu ben ik klaar (of Dave moet erg achterblijven in lengtegroei :p) en hoef ik geen stoeltjes meer te kopen. Ik denk dat, zeker als je een achterwaartse groep 1 stoel koopt en daarna nog een groep 2/3, je uiteindelijk net zoveel kwijt bent...

10. Bikerbaby

Bikerbaby Actief lid

20 nov 2012
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij moeten (in Duitsland) zelfs tot 1.50 een stoeltje gebruiken.. :(

11. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Consumentenbond is ook goed bezig, dit kwam ik net even tegen

'Achteruitkijkende' autostoeltjes | Consumentenbond

Helaas zover ik kan zien hebben ze geen achterwaartse stoeltjes getest nog...

Edit: wel jammer dat ze die nadelen noemen bij het kopje nadelen. Ik zie dat allemaal niet als nadeel EN het is niet helemaal waar...

12. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Klippan Triofix klinkt super allemaal. Tot 36 (!) kg. Dat is tot ca. 12 jaar. Dan ben je idd in één keer helemaal klaar.
    445 euro kost hij als je hem uit Zweden laat komen.
    Kan zowel met isofix als met gordel, zowel voor als achterwaarts, simpele installatie, schijnt de compactste stoel te zijn (wel bijzonder omdat hij tot maar liefst 36 kg. kan) en verstellen hoofdsteun en gordels gaat volgens mij ook fijn. Aanschafkosten voor losse groep 2 én 3 stoel heb je in de toekomst dan niet meer...
    Jammer dat je voor zo'n dure stoel maar keuze hebt uit 2 kleuren :p

Dat wordt weer wikken en wegen dames :D

Jij bent er ook nog niet uit Mamavandave?

13. Bikerbaby

Bikerbaby Actief lid

20 nov 2012
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt de triofix ook bij de zwergperten bestellen. 434 + 12 euro verzendkosten en goede service..

14. Bikerbaby

Bikerbaby Actief lid

20 nov 2012
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    #354 Bikerbaby, 14 feb 2013
    Laatst bewerkt: 14 feb 2013
    Oja als je de zwergperten op facebook 'liked' krijg je 5 euro korting geloof ik. Kortingscode is facebook dacht ik...

15. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Nee klopt, maar ik heb nog even, want buikbeeb kan eerst nog tijdje in de mc... Maar de klippan klinkt idd ook nog goed... En qua prijs niet zoveel anders dan de max way

16. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Het scheelt ca. 100 euro tussen de MaxWay en de Triofix maar dan heb je wel tot 36 kg. ipv tot 25 natuurlijk.

Qua prijs maakt het dus eigenlijk niet uit of je hem uit Zweden of Duitsland laat komen.

De Kidzofix klinkt ook goed trouwens. De prijs ligt dicht in de buurt van de Triofix en dan gaat daar toch mijn voorkeur naar uit omdat je die langer kunt gebruiken.

Ik zal me ook eens verdiepen in het afsluiten van een aanvullende autoverzekering voor de autostoel... het zal je gebeuren dat je een eenzijdig ongeval krijgt of een aanrijding veroorzaakt en je die 450 euries (net) hebt uitgegeven...

Het is wat, dé juiste keuze willen maken. Het houdt me inmiddels al een flinke tijd bezig ;)

17. Bikerbaby

Bikerbaby Actief lid

20 nov 2012
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Duitsland krijg je 2 jaar garantie, zweden 1. (Heb ik me laten vertellen)

Is het mogelijk om je stoel extra te verzekeren dan?? Mijn verzekeraar vond het heel vreemd toen ik vroeg of stoeltjes ook onder de dekking vielen...

18. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Geen idee Bikerbaby, dat wilde ik juist even uitzoeken ;)

19. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Te duur, vandaar niet gedaan.
    Ook zijn ze niet in NL te koop.

20. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    ?? Rare reactie??

In verhouding even duur als apart een groep 1, 2 en 3 stoel aanschaffen en tegenwoordig heb je zo'n slimme uitvinding, ze noemen het internet en online winkelen. Wist je dat op die manier zelfs dingen in het buitenland kan bestellen!? Blijkbaar is dat heel gemakkelijk, gezien het feit dat meerdere dames hier toch echt een achterwaartse stoel hebben??

Bovendien zijn ze misschien niet overal te krijgen, maar ze zijn echt wel te krijgen op een aantal plekken in nl...

Deel Deze Pagina