De base van de stoel moet inderdaad volledig op de bank rusten en.zo stel je de poot af. Dat het voetebord dan iets van de rugleuning af staat is niet erg... Dat hangt van de vormgeving van de bank af en is in elke auto weer anders. Het bord zorgt ervoor dat de stoel nooit terug kan klappen. Wel moet je de stoel volledig richting achterbank duwen wanneer je de isofix connecties hebt vast gemaakt.
Wij hebben de Akta Graco Duologic2, deze wordt ook verkocht onder de naam Klippan Kiss2 op carseat.se. Het is een soort base met een hoofdsteun en daarop een baby-autostoel (soort maxicosi). Die babystoel kun je ook los gebruiken. Ik vind het een hele fijne stoel, makkelijk te verstellen en kan goed meegroeien met mijn kindje.
Nog maar een vraagje van mij. We willen in augustus naar Frankrijk ook met de baby dan 2,5 maand, nou hebben we voor haar een nieuwe maxicosi gekocht maar zie een beetje op tegen het elke 2 uur haar eruit te moeten halen. Nu heb ik dus zo'n reiswieg gezien zodat ze gewoon rechtuit kan liggen (tuurlijk pak ik haar geregeld eruit.) maar weet iemand hier of zo'n ding ook veilig is?
De Maxicosi is veiliger dan de babyreiswiegen. De 2 uur kun je wel iets verruimen, maar belangrijk is wel hem/haar en regelmatig uit te halen en dan vooral in een andere houding (plat leggen) te laten. Je moet toch ook regelmatig voeden, en je oudste zal na 2,5 uur ongeveer toch ook wel weer even willen rennen, een 15 minuten stoppen is voldoende... Ik weet een blog over de babyreiswiegen (ik weet dat Bikerbaby van begin in het forum voor de 1e ook een reiswieg had maar er later achter kwam dat ze helemaal zo veilig niet zijn... Kind zit zowieso niet achterwaarts!!! Zij heeft er destijds een blog over geschreven maar kan er nu even niet bij. Zal hem nog proberen op te zoeken voor je.
Nja we rijden in de nacht dus zoontje zal een groot gedeelte slapen die kan heel goed autorijden maar inderdaad geregeld zal hij er wel uit komen . Maar dan wordt het dus niet zo'n reiswieg vindt het wel een heel eind om dan niet veilig te vervoeren. Zou top zijn als je die blog nog ergens vindt ! Bedankt voor je antwoord
Voor de mensen die wellicht interesse hebben. Op marktplaats staat nu een maxway. Lijkt er nog heel goed uit te zien...
Ik heb hem weer voor je gevonden bvbaby2's Babybytesblog Goede en duidelijke blog ook met crashtests.
Even een vraagje over de milofix vsn maxi cosi, op de site staat dat je met deze stoel achterwaarts kan vervoeren tot 13 kilo.. waaro is dit? Met bijvoorbeeld de britax stoelen kan dit zelfs tot vier jaar. Wat is hier het verschil in? en weet iemsnd of de klippan triofix ook een slaapstand heeft ?
De MiloFix is idd maar tot 13 kg. achterwaarts te gebruiken. Daarna moet hij omgedraaid worden. Dit is een 'oudere' combinatiestoel, die gaan vaak maar tot 13 kg. achterwaarts. Er zijn stoelen die je tot 18 kg. (ca. 3,5 - 4 jaar) achterwaarts kunt gebruiken en stoelen die je tot 25 kg. (ca. 5 - 6 jaar) achterwaarts kunt gebruiken. Een overzicht van alle stoelen kun je vinden op www.achterwaartsvervoeren.nl. De Klippan Triofix Recline heeft ligstanden. Dit hebben de meeste stoelen. Mijn ervaring is dat je de stoel installeert in een stand waarin het kind zowel goed zit als het wakker is, als wanneer het slaapt. Ik verander de positie van de stoel nooit.
Ok dankje dan word het in elk geval geen maxi cosi. Meneer is nu al 8 kilo dus lijkt mij dat hij er dsn niet lang inpast
Zeker interessant ! Heb contact met m opgenomen en hij zegt m een jaar geleden voor 268 euro gekocht te hebben, kost die niet 325 of vergis ik me? Hij wil er 170 euro voor , twijfelgeval..
Ik ben mij ook aan het orienteren voor een achterwaartse stoel. Zag die advertentie ook op mp. Heb de verkoper een mail gestuurd met wat de reden is dat hij al na een jaar zijn stoel verkoopt, ben daar wel benieuwd naar. Zouden jullie zo'n stoel wel tweedehands kopen. Ben altijd bang dat hij op de één of andere manier toch betrokken is bij een aanrijding.
Wij hebben onze Sirona via marktplaats achteraf was het iemand van hier Maar ik denk dat mensen die achterwaarts vervoeren zich een stuk bewuster zijn van veiligheid en dit ook door willen geven.. Maar er zullen vast rotte appels tussen zitten..
Ik heb mijn maxway ruim 1 jaar geleden ook 2e hands gekocht. Bedoeld als 2e stoel omdat mijn besafe die ik wel nieuw gekocht had lastig is om steeds te verplaatsen. Uiteindelijk gebruik ik nu meer de maxway in mijn eigen auto. De gene die ik kocht was via carseat gekocht en slechts paar keer gebruikt. Ik je er 150 voor betaald. Nieuw kost hij zonder verzenden 350. Mensen die voor achterwaarts bewust kiezen zullen ook weten hoe je ermee om moet gaan. Als je een maxway hier in nl 2e hands wilt kopen moet je gewoon snel handelen want ze zijn zo weg.... Ik kon hem destijds ophalen puur omdat ik snel kon komen om hem op te halen. Hij had hem eigenlijk al aan een ander verkocht....
Heb hier heel veel zitten lezen en een vraag aan jullie. Ik ben me aan het verdiepen in autostoelen en het is duidelijk dat ik achterwaarts wil vervoeren. De romer dualfix vind ik erg interessant omdat het 1 stoel is vanaf de geboorte, zonder gordels met isofix vast te zetten, en met name het draaien naar de deuropening lijkt me ideaal! Nadeel is tot 18kg ipv 25 kg Wat is jullie mening over het gebruik van deze stoel? Kan een baby er echt al vanaf de geboorte goed in? Ik vraag me ook erg af of het een nadeel is dat je de eerste maanden je kindje niet met stoel en al uit de auto kan halen zoals met een maxicosi (als in groep 0). Ik ben zeker niet van plan om een maxicosi op een kinderwagen te zetten of het kindje er lang in te laten slapen, maar kan me er wel wat bij voorstellen dat het heel prettig kan zijn om een slapende baby met maxicosi en al mee naar binnen te nemen.. Jullie ideeën hierover? Mis je het dat de stoel niet naar de deuropening gedraaid kan worden? Zou eerst een groep 0 en vervolgens bv een Max way een betere oplossing zijn?
Hier de Sirona (kan ook draaien) Ben er heel blij mee, maar kan me voorstellen dat het zonder te kunnen draaien ook wel te doen is. Voor dat geld zou ik inderdaad voor een max-way gaan puur omdat die tot 25 kg is. Ik vind het inderdaad een prettig idee de baby uit de auto te halen nog met maxicosi maar dat kan verschillend zijn, ook voor korte stukjes even snel de supermarkt in bijvoorbeeld gebruik ik het..
Ja, ben bang dat ik de maxicosi zal missen inderdaad.. En qua geld.. Maxicosi+base (want ja dat maakt het wel zo handig) + maxway is vergelijkbaar met 1x dualfix denk ik.. De maxway kan langer achterwaarts, dus langer de meest veilige manier van vervoeren, maar in geld maakt dat niet zo veel uit, omdat je na beide stoelen dezelfde vervolgstoel zal kopen.. Of zie ik dat verkeerd?