Achterwaarts gerichte autostoeltjes....

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Melrose, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Petra in Zweden

Petra in Zweden Actief lid

14 mei 2013
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hej! Wat leuk dat jullie ook overtuigd zijn van het veiliger achterwaarts vervoeren! Helaas zijn de medewerkers in verschillende winkelketens nog niet van alle kennis op de hoogte terwijl ze wel steeds meer achterwaartse stoeltjes gaan verkopen, maar er dus totaal niet de juiste kennis voor hebben. Gelukkig zijn jullie er niet door af geschrikt en zoeken jullie verder :)
    De keuze voor een stoel is erg afhankelijk van jullie wensen (isofix/gordel bevestiging, 18-25kg, compact of iets meer ruimte, budget) en wat voor auto jullie hebben (wat de een goed vind passen vind de ander veel te krap) en jullie kindje (lang/kort , gewicht. )
    Aan jullie rijtje zou ik ook nog de Axkid stoelen willen toevoegen, omdat die ook erg entusiast ontvangen wordt en soms weer net anders in de auto past. De Dualfix die je noemt zou ik eruit halen, draaifunctie gebruiken de meesten in de praktijk niet. Is je kindje wat ouder kan het al zelf in de stoel klimmen en hij heeft een vrij korte rug ivm de andere stoelen die je noemt waardoor met geluk tot 3-4jr te gebruiken daar waar de rest tot 4-6jr makkelijk gebruikt kan worden. En dat geld hetzelfde met gewicht, 25kg zit je altijd goed ;)
    Ik zou je aanraden de stoelen te gaan passen, axkid en besafe zijn bij Babyplezier in Eindhoven (heel vakkundig personeel!!) en de maxway bij de Babydump (help me ff dames is het Babydump of andere winkelketen??) Ook zijn er via achterwaartsvervoeren.nl en dit forum afspraken te maken bij mensen thuis die zo'n stoel hebben. Het is het beste om het met eigen ogen te zien om de juiste keuze te kunnen maken! De Besafe plus is al te gebruiken vanaf dat ze zelf kunnen zitten en heeft een mooie verkleiner waardoor ook de allerkleinsten er super in zitten! Voor de maxway en axkid stoelen geld dat je kindje hiervoor vaak iets ouder moet zijn om aan de minimale gordelhoogte te komen, maar dit is dus ook erg afhankelijk van hoe groot je kindje is.
    Je noemt dat je kindje 4 maanden is dus dan hebben jullie nog rustig de tijd om je meer in de verschillende stoelen te verdiepen. Bij de genoemde winkels zijn de stoelen te koop/bestellen, anders heeft carseat altijd een korte levertijd van een paar dagen!
    Veel succes en kom gerust met meer vragen! :)

2. Bubbelies

Bubbelies Lid

3 apr 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik heb een vriendinnetje in Eindhoven, dus zal dat eens combineren:)
    Ik woon zelf sinds ruim 2 jaar in België,dus bijnemend gaan passen zal moeilijker worden :)

Op Markpplaats wordt op dit moment een Maxway aangeboden. Gekocht in 2012, rechtstreeks in Zweden. Ik heb even gemaild, en hij wordt verkocht omdat hij over is, de kindjes schuiven allemaal en stoeltje op en deze is over. Nu ben ik er eigenlijk niet zo voor om autostoeltjes tweedehands te kopen, omdat je niet weet wat ermee gebeurd is en of ze nog veilig zijn. Hoe denken jullie erover?

3. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik ben misschien naif maar iemand die zo veel waarde hecht aan veiligheid en zijn stoeltje uit zweden besteld zal hem na ene ongeluk echt niet op MP zetten. Ik heb de advertentie gezien en hij ziet er goed uit, maar 18 maand oud. Ik zou het doen. Wij hebben ook een max way en bevalt goed!

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Maar hij is wel duurder geworden haha nu in Zweden is hij 310 euro en zij geeft aan toen 268

5. Lorelai

Lorelai Actief lid

4 feb 2014
    207
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag de TWE alleen in de 10 of 40% hoek staan? Zou graag wat meer beenruimte hebben en tegelijk de stoel nog ietsjes naar achter gekanteld hebben. Vind dar hij wel erg rechtop staat in de 10% hoek.

6. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    phoe...ik maak de laatste tijd zo veel oplichtigerij en hufterigheid mee...ik zou het niet doen persoonlijk..

7. Bubbelies

Bubbelies Lid

3 apr 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

Bedankt allemaal voor de info! We hebben besloten voor een nieuwe te gaan. We vinden het toch een beetje vreemd dat iemand een topmerk autostoeltje van 18 maanden oud, waar je kind in kas tot hij/zij 6 is, te verkopen. Misschien niet terecht, maar met veiligheid willen we geen risico nemen. Dus we gaan binnenkort een kijken in Eindhoven als we hier in Belgie geen winkel vinden waar we goed advies kunnen krijgen.

8. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Even een vraagje, wij zijn van plan de Max way te kopen, of de axkid minikid. Ik weet dat ik ergens op dit forum gelezen heb dat ze de Max way in een winkel in Amersfoort hebben staan, maar kan het niet terugvinden (en is errug veel leeswerk...). Wie kan me helpen?
    Ik weet dat de minikid in Eindhoven te koop is maar dat is veeeel verder rijden dus eerst maar eens kijken of de max way bevalt en past.
    Hoor het heel graag! Alvast bedankt.

9. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    de maxway staat bij babypark Amersfoort.

ook zijn er wel moeders die de stoel aanbieden om te laten passen, afhankelijk van waar je woont.
    Ga je in de winkel passen, zorg dan dat je zelf de juiste informatie hebt en installatie filmpjes op youtube hebt bekeken. want helaas moet je van het winkelpersoneel niet teveel kennis verwachten.

10. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Je zou toch verwachten dat ze ondertussen wel ervaren zijn? Raar hoor maar ik ga me zeker even voorbereiden. Amersfoort is op 20 min voor mij dus erg dichtbij, vandaar! En anders toch maar een lange trip naar Eindhoven maar dat is hopelijk niet nodig!

11. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Nog bedankt voor je snelle antwoord trouwens!! :)

We gaan met de kleinere auto, hopelijk past het!

12. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Als ik naar de instructiefilmpjes kijk Vd maxway en Vd minikid lijkt die van de minikid makkelijker. Is dat ook zo?? En daarbij zeggen ze bij de minikid dat hij zowel tegen de achterbank als er vanaf mag staan maar bij de Max way niet..... Klopt dit ook?

13. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    qua installatie schelen beide stoelen niet heel veel van elkaar. De minikid heeft de zelfspannende tethers, maar qua tijd scheelt het niet veel. De minikid is zwaarder als de maxway wat bij regelmatig verplaatsen belangrijk kan zijn.

Bij de maxway mag je de voorstel er ook strak tegenaan plaatsen zolang installatie maar juist is... dwz de steunpoot moet goed op de vloer rusten.

zelf heb ik oa de maxway en vindt hem erg makkelijk in gebruik. Ook de bekleding kan er snel en makkelijk af, zonder de gordels los te hoeven halen. by de minikid weet ik dat niet...

Als je by babypark gaat kijken zou je ook nog naar de Besafe Plus kunnen kijken.

14. Lorelai

Lorelai Actief lid

4 feb 2014
    207
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog even een keer in de herhaling :D

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Maxicosi is goed bezig met voorlichten over achterwaarts vervoeren op hun facebook pagina ! Helaas wel alleen over hun 2way stoel maar goed wel over de i size norm enzovoort :)

16. Petra in Zweden

Petra in Zweden Actief lid

14 mei 2013
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op zich geld voor de Two-way hetzelfde als alle andere stoelen met gordelbevestiging, als je de hoek van de stoel aan wilt passen kan je iets onder de stoel leggen. Je moet alleen de stoel nog wel kunnen instaleren zoals aan gegeven, er worden wel stevig opgerolde/gevouwen handdoek gebruikt of zo'n surfplankje van bijv Hema. Als het maar een stevige constructie wordt en niet indrukt bij een ongeluk. Hopelijk lukt het je nu de stoel zo te instaleren dat hij goed zit voor jullie :)

17. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Pfffffft, ik baal even enorm van de Axkid stoelen! Wij hebben twee Axkid stoelen. Kostte enorm veel geld, lang voor gespaard, maar we vonden dat toch wel erg belangrijk.

Hadden we een week de stoelen in huis, blijkt er in de Kidzone een giftig label te zitten, dus konden we terug om de bekleding om te ruilen. Nu, na nog geen half jaar in gebruik, gaat de hoofdsteun tijdens het rijden steeds omhoog, ongeacht of hij wel of niet op de rem staat.
    Nu kunnen we dus weer terug naar Eindhoven om daar naar te laten kijken. Wordt er gezegd 'kom even langs'... maar Eindhoven is niet om de hoek en kost ons weer 20 euro brandstof... Bah! Daar baal ik van!

18. Lorelai

Lorelai Actief lid

4 feb 2014
    207
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok dank je wel!!

19. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Vanochtend eindelijk de mail dat onze TWE onderweg is. Vanmiddag was die al in Hamburg. Duurde helaas bijna twee weken ivm leveringsproblemen bij Britax, maar met een beetje geluk kunnen we hem dit weekend gebruiken.

20. Sundew

Sundew Actief lid

7 sep 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik heb met veel interesse jullie topic gelezen.. maar was er nog lang niet helemaal doorheen. Ik heb ook de site uitgebreid bekeken. Ik dacht er uit te zijn en voor de Max-Way te gaan.. Nu was ik net bij de babywinkel hier en daar hebben ze die niet maar hij had wel de Izi X3 Combi Isofix in de aanbieding. Die gaat uit het assortiment en zijn nu de helft van de prijs €230 ipv € 460.. Hij heeft er nog maar 2 en wij hebben 2 stoelen nodig.. Dus ja scheelt wel heel wat..

Wat vinden jullie van deze stoel? Beter of fijner dan de Max-Way of minder? En in welk opzicht.. Ik moet natuurlijk snel beslissen maar wil me ook niet laten haasten door een aanbieding.

Bedankt alvast voor jullie mening!

Deel Deze Pagina